PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Lidl Polska chce w 2014 r. otworzyć ponad 30 sklepów, zakłada też wzrost sprzedaży - wywiad

  • Autor: PAP
  • 14 mar 2014 11:24

Lidl Polska planuje otworzyć w tym roku ponad 30 nowych sklepów oraz kolejne centrum dystrybucyjne. Obroty sieci wzrosły w ubiegłym roku do ponad 10 mld zł, w tym roku zakładany jest ich dalszy wzrost - poinformował w rozmowie z PAP Radosław Liberski, członek zarządu spółki.

REKLAMA

- Planujemy otwarcie w tym roku ponad 30 sklepów w Polsce oraz jednego centrum dystrybucji w okolicy Bydgoszczy, zatrudnimy w sumie ok. 2 tys. osób, podobnie jak w ubiegłym roku - powiedział członek zarządu Lidl Polska.

Obecnie sieć Lidla liczy w Polsce ponad 500 sklepów, spółka ma też 7 centrów dystrybucyjnych. Zatrudnia ok. 13 tys. pracowników.

W ubiegłym roku sieć powiększyła się o ok. 30 sklepów.

- W następnych latach chcemy utrzymać tempo rozwoju, otwierając powyżej 30 sklepów rocznie. Nie sądzę, żebyśmy nasycili rynek w najbliższych 10 latach - powiedział Liberski.

Poinformował, że spółka chce się rozwijać przede wszystkim organicznie.

- Jesteśmy zawsze otwarci na propozycje akwizycji, ale na ten moment ich nie przewidujemy - powiedział.

Spółka szacuje, że w 2013 roku wydała na inwestycje ponad 0,5 mld zł, podobnie jak w 2012 roku.

Liberski poinformował, że Lidl w najbliższym czasie nie planuje otwierać sklepu internetowego, choć nie wyklucza tego w przyszłości. Nie planuje też rozwoju poprzez franczyzę.

W '13 obroty przekroczyły 10 mld zŁ

Lidl Polska zakłada w tym roku wzrost sprzedaży.

- W roku obrotowym 2013, kończącym się 28 lutego 2014, przekroczyliśmy 10 mld zł netto obrotu. W 2012 obroty wynosiły 8,7 mld zł. Zakładamy pozytywne tendencje na rynku w tym roku i dalszy wzrost naszej sprzedaży - powiedział Liberski.

Z powodu stabilnej sytuacji finansowej spółka postanowiła podnieść wynagrodzenia pracowników w tym roku średnio o 7 proc. Podwyżki kosztować będą firmę w tym roku ponad 30 mln zł.


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA