PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Łódzki rynek handlowy wciąż otwarty na nowe projekty

  • Autor: Propertynews.pl
  • 26 sie 2014 17:46

Łódzki rynek handlowy wciąż otwarty na nowe projekty

Rynek handlowy aglomeracji łódzkiej to ponad 500 tys. mkw. GLA, na który składa się 14 centów handlowych. Nasycenie powierzchnią handlową wynosi obecnie 510 mkw. GLA na 1 tys. mieszkańców, co plasuje Łódź w gronie najmniej nasyconych aglomeracji, tuż za Górnym Śląskiem i Szczecinem. Współczynnik pustostanów wynosi 1,7 proc. – czytamy w publikacji firmy Colliers International "Centra handlowe w Łodzi I poł. 2014".

REKLAMA

- 97 proc. powierzchni handlowej w Łodzi dostarczają tradycyjne centra handlowe. To tu zlokalizowane są aż dwa z listy największych centrów w Polsce - Manufaktura i Port Łódź. W mieście dominują obiekty duże i bardzo duże, które łącznie stanowią aż 75 proc. zasobów. - mówi Katarzyna Michnikowska, starszy analityk w Dziale Doradztwa i Badań Rynku w Colliers International.

W centrach handlowych w Łodzi działa blisko 1200 sklepów. Najliczniejszą grupę najemców stanowią sklepy z sektora mody (27 proc.) oraz usług (16 proc.). Dobrze reprezentowane są buty i odzież skórzana (9 proc.) oraz gastronomia (9 proc.). Zdrowie i uroda stanowią 7 proc. Największą ilość sklepów w centrach handlowych posiada sieć salonów prasowych Inmedio oraz operatorzy GSM. Wśród najemców centrów handlowych w Łodzi często spotkamy także takie sieci, jak: Reserved, Carry, CCC, Deichmann oraz Apart.

Strefa premium - propertynews.pl

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU PROPERTYNEWS.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

  • Siła nabywcza 2014-09-01 23:48:44
    Stawiając tytułową tezę warto przyjrzeć się nie tylko nasyceniu/1000 mieszk. (które w podanych miastach różni się minimalnie), ale chociażby sile nabywczej, a już pod tym względem Łódź jest daleko za Górnym Śląskiem i Szczecinem (indeks siły nabywczej w Łodzi wynosi 114% średniej krajowej, na Górnym Śląsku 128%, a w Szczecinie 125% (siła nabywcza w tych miastach to odpowiednio 28.000, 31.000 i 30.770 per capita). To jednak zmienia obraz potencjału handlowego Łodzi na mniej hurraoptymistyczny.

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA Partner serwisu - Galeria WISŁA

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA