PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Logistyka główną barierą w rozwoju e-commerce

  • dlahandlu.pl
  • 27 lut 2013 17:45

Nawet pobieżne przejrzenie oferty e-commerce pokazuje, że handel artykułami spożywczymi nie nadąża za rozwojem w innych kategoriach produktowych. To dlatego, że w przypadku produktów tego typu - a już szczególnie świeżych - handel internetowy wymaga perfekcyjnej logistyki i dostosowania do potrzeb klienta - uważa Agnieszka Górnicka, prezes firmy badawczej Inquiry.

REKLAMA

Zdaniem Agnieszki Górnickiej, to właśnie logistyka jest główną barierą w rozwoju e-commerce. - Są sytuacje, kiedy klient nie jest gotów czekać na dostawę 3-4 dni. Ponadto istnieje trudność w ujednoliceniu produktów. Trochę tę sytuację powinno zmienić wprowadzenie zestandaryzowanych opakowań, ale np. w przypadku mięsa ujednolicenie produktów jest w zasadzie niemożliwe. Dla klienta wybór najlepszego spośród dostępnych towarów jest jednak ważny. Możliwość zwrotu jest w takich przypadkach iluzoryczna - kto jest w stanie przejrzeć wszystkie zamówione artykuły przy kurierze? Oczekujemy, że sklep nie będzie nam przecież sprzedawał niedojrzałych owoców. Nie napotkałam jeszcze sklepu internetowego, który byłby w stanie opanować ten problem - podkreśla Agnieszka Górnicka.

Prezes firmy Inquiry zauważa, że różnorodność produktów sprawia, że sklepy internetowe z żywnością mają problemy w ich właściwej prezentacji i zapewnieniu stałego zatowarowania. W wielu sklepach liczba produktów chwilowo niedostępnych przekracza 5%. Systemy zamiany produktów oferowane przez sklepy także pozostawiają wiele do życzenia. Jednocześnie w przypadku handlu artykułami spożywczymi oszczędności wynikające ze sprzedaży internetowej są znaczniej mniejsze niż w przypadku dóbr trwałych czy nawet kosmetyków. - Wszystko to sprawia, ze sklepy internetowe nie są wstanie sprostać oczekiwaniom klientów, którzy mają nadzieję, że zakupy w internecie będą łatwe i wygodne. Z drugiej strony, długie terminy oczekiwania w niemal wszystkich istniejących sklepach internetowych świadczą o tym, że podaż nie nadąża za popytem. A przecież na dużych miastach Polska się nie kończy - wręcz przeciwnie, handel internetowy najlepiej rozwija się tam, gdzie tradycyjna dystrybucja przez detal ma trudności - dodaje prezes Inquiry i zwraca uwagę, że z punktu widzenia końcowego klienta prawdopodobnie lepszą opcją jest, gdy sklepy oferują mniejszy asortyment, ze a to staranie dobrany i w ramach danej kategorii - możliwie szeroki.


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA