PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

LPP bierze kurs na Zachód i planuje wzmocnienie marki Reserved

  • Autor: PAP
  • 30 sie 2016 17:53

LPP bierze kurs na Zachód i planuje wzmocnienie marki Reserved Reserved, fot. mat. prasowe

Wzrost powierzchni handlowej LPP w przyszłym roku będzie jednocyfrowy, rzędu 8-9 proc. - powiedział na wtorkowej konferencji prasowej wiceprezes Przemysław Lutkiewicz. W 2018 r. o kilkanaście proc. Celem strategicznym spółki jest rozwój w Europie Zachodniej, w tym w Niemczech, mimo że kierunek jest dość kosztowny.

REKLAMA

Dodał, że w 2016 i w 2017 roku spółka będzie koncentrować się na poprawie funkcjonowania marki Reserved. Po tym czasie możliwy będzie powrót do szybszych wzrostów.

W 2018 r. wzrost powinien być już dwucyfrowy.  - Myślę, że wyniesie kilkanaście procent- poinformował Lutkiewicz.

Prace nad marką Reserved zaplanowano na ten i przyszły rok. Będą się one koncentrowały wokół poprawy produktu, zmian w logistyce i zwiększeniu efektywności zarządzania brandem.

- Zamierzamy udoskonalać wzory, otwieramy się na projektantów z Warszawy, zatrudniliśmy osobę z międzynarodowym doświadczeniem, powierzając jej stanowisko dyrektora kreatywnego" - powiedział wiceprezes.

LPP chce też "personalizować" dostawy do sklepów, uwzględniając ich specyfikę i preferencje lokalnych klientów. Pod koniec tego roku lub na początku przyszłego firma zamierza otworzyć biuro projektowe w Warszawie.

- Potrzeba nam świeżego spojrzenia, nowych pomysłów. Liczymy, że to pomoże nam stworzyć ciekawą ofertę dla naszych klientów - powiedziała Marta Chlewicka, rzecznik prasowy spółki.

Przedstawiciele LPP liczą, że dzięki zmianom marka Reserved wejdzie na "inny poziom" i będzie mogła skutecznie konkurować z czołowymi brandami w zachodniej Europie.

Spodziewamy się, że zaowocuje to poprawą marży handlowej. Pierwsze efekty tych zmian powinny być widoczne już w 2017 roku - ocenia Lutkiewicz.

W drugim kwartale 2016 r. wszystkie marki LPP pokazały dodatnią sprzedaż LFL, poza Reserved (brand ten zanotował w Polsce spadek o 8 proc.).

Spółka za strategiczny cel stawia sobie rozwój w Europie Zachodniej, w tym w Niemczech, mimo że oznacza to wzrost kosztów.

- Kładziemy duży nacisk na Niemcy. Traktujemy koszty ponoszone w związku z rozwojem w tym kraju jako inwestycję długoterminową. Mamy świadomość, że pozycję na takim rynku buduje się długo, 6, 8 a nawet 10 lat - powiedział wiceprezes.

Poinformował jednak, że dzięki temu spółka będzie mogła wyjść z pułapki średniej wielkości firmy.

Lutkiewicz uważa, że potencjał rynku niemieckiego jest bardzo duży. Jest on co prawda rozdrobniony, konkurencja spora, klient wymagający, ale siła nabywcza kupujących - bardzo wysoka.

Na koniec czerwca spółka posiadała 15 sklepów w Niemczech. We wrześniu planowane jest otwarcie salonu w Monachium, przy głównej ulicy handlowej. Powierzchnia placówki to blisko 3,5 tys. m kw.

  • 1
  • 2

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Arrowhead Partner serwisu - EPP Partner serwisu - Polska Rada Centrów Handlowych

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA