PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

LPP i CCC rozczarowały w kwietniu

  • Autor: propertynews.pl
  • 07 maj 2015 10:50

Kwietniowa sprzedaż notowanych na GPW spółek odzieżowo-obuwniczych wypadła przyzwoicie, choć problemem były wysoka baza z ubiegłego roku i wysoki kurs dolara - ocenia Marcin Stebakow z DM Banku BPS. Rozczarowali liderzy branży - LPP i CCC.

REKLAMA

Zdecydowana większość notowanych na GPW spółek z segmentu odzieżowo-obuwniczego przedstawiła już szacunkowe skonsolidowane dane sprzedażowe za kwiecień.

 - Kwiecień w branży odzieżowo-obuwniczej oceniłbym neutralnie. Żadna spółka nie pokazała rewelacji, poza Bytomiem, który choć miał wysoką bazę i tak poprawił sprzedaż (+32 proc. r/r w detalu) i marżę (+1,1 p.p. r/r). Giełdowi konkurenci spółki, jak Vistula oraz Próchnik, co prawda pokazali wzrosty sprzedaży wynoszące ok. 20 proc. r/r, jednakże startowali z niskiej bazy i w dodatku na chwilę obecną nic nie wiemy o rentowności - powiedział PAP Marcin Stebakow, dyrektor departamentu analiz DM Banku BPS. - Rozczarowaniem są wyniki sprzedażowe LPP i w mniejszym stopniu CCC - dodał.

Jego zdaniem branża boryka się z problemem wysokiej bazy i drogim dolarem. -  Głównym problemem branży jest wysoka baza z powodu ubiegłorocznej pogody. W marcu i kwietniu ubiegłego roku spółki notowały historycznie wysokie przychody, które trudno było teraz pobić - powiedział analityk.

- Dodatkowo w bieżącym roku nałożyły się na to problemy związane z kursem USD, który zaczął notować wzrosty od lipca 2014, a gros spółek ma znaczący udział kosztów zakupu (50-85 proc.) denominowanych w dolarach - wskazał.

W jego ocenie gorzej wypadł w kwietniu sektor obuwniczy.  - Widać to szczególnie w Gino Rossi i Wojasie, które nie rozwijają się tak dynamicznie jak CCC, dlatego o poprawę sprzedaży jest im ciężko - powiedział Stebakow.

- W CCC sprzedaż rośnie wraz ze wzrostem powierzchni, a LFL jest delikatnie na plusie. Z moich kalkulacji wynika, iż w kwietniu średnia sprzedaż w CCC na mkw spadła w detalu o 2,5 proc. rdr. - dodał.

Wśród spółek odzieżowych największym rozczarowaniem znowu były wyniki sprzedażowe grupy LPP.

- LPP dostało mocnej zadyszki, sprzedaż LFL nawet w Polsce jest ujemna. To pokłosie decyzji o zaprzestaniu otwierania sklepów w Rosji. Towar został wcześniej zamówiony, więc trzeba go sprzedać na innych rynkach, aby odzyskać gotówkę. Spółka obniżyła ceny, więc spadły marże, a sprzedaż wolumenowa nie pokryła tego ubytku - powiedział analityk.

Szacunkowa wartość marży brutto na sprzedaży LPP wyniosła w kwietniu 56 proc. i była o ok. 6 punktów procentowych niższa rdr. -  Myślę, że LPP jeszcze przez najbliższe dwa kwartały będzie mieć problemy z marżą handlową i jedynym ratunkiem przy obronie wyniku operacyjnego będzie obniżka kosztów funkcjonowania - dodał.

  • 1
  • 2


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA