PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

LPP i CCC rozczarowały w kwietniu

  • Autor: propertynews.pl
  • 07 maj 2015 10:50

Kwietniowa sprzedaż notowanych na GPW spółek odzieżowo-obuwniczych wypadła przyzwoicie, choć problemem były wysoka baza z ubiegłego roku i wysoki kurs dolara - ocenia Marcin Stebakow z DM Banku BPS. Rozczarowali liderzy branży - LPP i CCC.

REKLAMA

Zdecydowana większość notowanych na GPW spółek z segmentu odzieżowo-obuwniczego przedstawiła już szacunkowe skonsolidowane dane sprzedażowe za kwiecień.

 - Kwiecień w branży odzieżowo-obuwniczej oceniłbym neutralnie. Żadna spółka nie pokazała rewelacji, poza Bytomiem, który choć miał wysoką bazę i tak poprawił sprzedaż (+32 proc. r/r w detalu) i marżę (+1,1 p.p. r/r). Giełdowi konkurenci spółki, jak Vistula oraz Próchnik, co prawda pokazali wzrosty sprzedaży wynoszące ok. 20 proc. r/r, jednakże startowali z niskiej bazy i w dodatku na chwilę obecną nic nie wiemy o rentowności - powiedział PAP Marcin Stebakow, dyrektor departamentu analiz DM Banku BPS. - Rozczarowaniem są wyniki sprzedażowe LPP i w mniejszym stopniu CCC - dodał.

Jego zdaniem branża boryka się z problemem wysokiej bazy i drogim dolarem. -  Głównym problemem branży jest wysoka baza z powodu ubiegłorocznej pogody. W marcu i kwietniu ubiegłego roku spółki notowały historycznie wysokie przychody, które trudno było teraz pobić - powiedział analityk.

- Dodatkowo w bieżącym roku nałożyły się na to problemy związane z kursem USD, który zaczął notować wzrosty od lipca 2014, a gros spółek ma znaczący udział kosztów zakupu (50-85 proc.) denominowanych w dolarach - wskazał.

W jego ocenie gorzej wypadł w kwietniu sektor obuwniczy.  - Widać to szczególnie w Gino Rossi i Wojasie, które nie rozwijają się tak dynamicznie jak CCC, dlatego o poprawę sprzedaży jest im ciężko - powiedział Stebakow.

- W CCC sprzedaż rośnie wraz ze wzrostem powierzchni, a LFL jest delikatnie na plusie. Z moich kalkulacji wynika, iż w kwietniu średnia sprzedaż w CCC na mkw spadła w detalu o 2,5 proc. rdr. - dodał.

Wśród spółek odzieżowych największym rozczarowaniem znowu były wyniki sprzedażowe grupy LPP.

- LPP dostało mocnej zadyszki, sprzedaż LFL nawet w Polsce jest ujemna. To pokłosie decyzji o zaprzestaniu otwierania sklepów w Rosji. Towar został wcześniej zamówiony, więc trzeba go sprzedać na innych rynkach, aby odzyskać gotówkę. Spółka obniżyła ceny, więc spadły marże, a sprzedaż wolumenowa nie pokryła tego ubytku - powiedział analityk.

Szacunkowa wartość marży brutto na sprzedaży LPP wyniosła w kwietniu 56 proc. i była o ok. 6 punktów procentowych niższa rdr. -  Myślę, że LPP jeszcze przez najbliższe dwa kwartały będzie mieć problemy z marżą handlową i jedynym ratunkiem przy obronie wyniku operacyjnego będzie obniżka kosztów funkcjonowania - dodał.

  • 1
  • 2

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.