PARTNERZY
PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

LPP liczy na dwucyfrowy wzrost przychodów

  • Autor: PAP
  • 27 sty 2016 07:46

LPP liczy na  dwucyfrowy wzrost przychodów Reserved

LPP zakłada, że wzrost przychodów grupy będzie w tym roku szybszy niż zakładany na 13-15 proc. wzrost powierzchni handlowej. - Celem jest utrzymanie marż, ale jeśli kurs USD utrzyma się powyżej 4 zł, marża brutto może spaść rdr - poinformował Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes LPP.

REKLAMA

"Zakładamy w tym roku wzrost powierzchni handlowej o 13-15 proc. wobec 17 proc. wzrostu w ubiegłym roku. CAPEX wyniesie maksymalnie 400 mln zł" - powiedział Lutkiewicz.

Na koniec grudnia powierzchnia handlowa sklepów grupy LPP wyniosła ok. 843,4 tys. m kw. i była większa o ok. 17 proc. niż rok wcześniej. Spółka zakłada, że przychody grupy wzrosną w tym roku szybciej niż powierzchnia handlowa.

"Liczymy, że przychody spółki wzrosną w tym roku dwucyfrowo, nieco szybciej niż wzrost powierzchni handlowej" - powiedział wiceprezes.

Dodał, że celem na ten rok jest też wzrost sprzedaży porównywalnej.

"Pracujemy nad tym, by w całym roku sprzedaż LFL była na plusie. W Polsce w 2014 i 2015 roku mieliśmy spadki sprzedaży porównywalnej, w tym roku liczymy na odwrócenie tej tendencji i wzrost LFL" - powiedział.

Spółka podawała na początku stycznia, że wartość przychodów ze sprzedaży zrealizowanych w grupie w całym 2015 roku wyniosła 5.134 mln zł, czyli była wyższa o ok. 8 proc. rdr. W samym grudniu przychody grupy LPP wzrosły o ok. 19 proc. rdr do ok. 653 mln zł. Szacunkowa wartość marży brutto w tym okresie wyniosła ok. 51 proc. i była o ok. 5 p.p. niższa od marży zrealizowanej w grudniu rok wcześniej.

"2015 rok był nieco słabszy niż przewidywaliśmy. Liczyliśmy na dwucyfrowy wzrost sprzedaży, a zakończyliśmy rok wzrostem na poziomie ok. 8 proc. Z jednej strony zaszkodziła sytuacja w Rosji i na Ukrainie, gdzie kursy walut były dla nas niekorzystne, pomimo wzrostów sprzedaży w walutach lokalnych. Z drugiej strony popyt w Polsce był słabszy niż zakładaliśmy. Podsumowując, rok był dosyć trudny, choć czwarty kwartał, najważniejszy w naszej branży, oceniamy jako udany" - powiedział Lutkiewicz.

"Marże były ok. 5 proc. niższe rdr, przede wszystkim z powodu niższego popytu i mocniejszych wyprzedaży na początku roku, a także, z powodu mocnego kursu dolara. 90 proc. odzieży zamawiamy w Azji, płacąc w tej walucie" - wyjaśnił.

Lutkiewicz ocenia, że w tym roku spółka będzie musiała się zmierzyć z tymi samymi wyzwaniami co w ubiegłym roku.

"W tym roku nie przewidujemy większych zmian, jeśli chodzi o uwarunkowania zewnętrzne dla naszego biznesu. Silny dolar - powyżej 4 zł, silne euro, nadal niespokojna sytuacja na rynkach światowych – wchodzimy w nowy rok w nastrojach podobnych do tych, w jakich byliśmy w 2015 roku" - powiedział wiceprezes.

  • 1
  • 2


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA