PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

LPP na wysokiej fali

  • Autor: PropertyNews.pl
  • 04 wrz 2018 08:47

LPP na wysokiej fali Fot. mat. pras.

LPP w pierwszym półroczu niemal podwoiła zysk operacyjny. Pierwszych sześć miesięcy 2018 roku grupa zamknęła wynikiem 194 mln zł - to prawie o 96 mln zł więcej niż w pierwszej połowie 2017 r.

REKLAMA

Drugi kwartał 2018 roku LPP kończy wynikiem ponad 2 mld zł przychodu – dzięki temu całkowita sprzedaż grupy za pierwsze sześć miesięcy tego roku przekroczyła 3,6 mld zł. To efekt dwucyfrowego wzrostu sprzedaży w ujęciu LFL, a także kolejnego kwartału zwiększenia udziału sprzedaży internetowej.

- Pierwsze półrocze 2018 było dla naszych marek zdecydowanie korzystne. Cieszy nas kolejne dobre przyjęcie kolekcji Reserved, a także coraz większe uznanie dla Sinsay. Dynamiczne wzrosty sprzedaży naszej najmłodszej marki w drugim kwartale potwierdzają, że nadzieje wobec niej są w pełni uzasadnione. Trafione kolekcje naszych brandów oraz nowa polityka zatowarowania, która pozwala na większą elastyczność dostaw, przekładają się na znaczący wzrost marży brutto – komentuje Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes zarządu i dyrektor finansowy LPP.

Marża brutto w drugim kwartale 2018 r. osiągnęła poziom prawie 60% i jest o 3 p.p. wyższa niż rok temu. W porównaniu do analogicznego okresu w 2016 r. LPP odnotowało wzrost marży o 10 p.p. Spółce udało się utrzymać koszty sklepów własnych w przeliczeniu na metr kwadratowy na tym samym poziomie co przed rokiem. Z kolei wzrost całkowitych kosztów SG&A/m2 wyniósł 9% w ujęciu rocznym, co spowodowane było dalszym rozwojem e-commerce. Wszystkie te czynniki umożliwiły osiągnięcie 101,4 mln zł zysku netto za pierwsze półrocze 2018 r.

- Dynamika naszych kosztów całkowitych osiągnęła poziom dużo poniżej tempa wzrostu sprzedaży, dzięki czemu za półrocze praktycznie podwoiliśmy zysk w stosunku do pierwszej połowy 2017 roku. Dysponujemy wystarczającymi środkami na kolejne inwestycje. W drugim kwartale 2018 roku zainwestowaliśmy łącznie 138 milionów złotych, z czego 60% to inwestycje w salony sprzedaży. Pozostałe środki przeznaczamy na inwestycje w rozbudowę centrali oraz wsparcie logistyki i e-commerce – dodaje Przemysław Lutkiewicz. Jak potwierdza spółka, jednym z ważniejszych projektów inwestycyjnych – o wartości blisko 400 mln zł – będzie budowa nowego centrum dystrybucyjnego w Brześciu Kujawskim.

W przypadku sprzedaży internetowej, firma podtrzymuje deklarację wzrostu udziału e-commerce do 20% w całkowitej sprzedaży do 2021 roku. LPP chce to osiągnąć m.in. dzięki rozszerzaniu oferty na nowe kraje – w 2019 roku firma planuje obecność na 35 rynkach e-commerce. Do końca pierwszej połowy przyszłego roku zamierza udostępnić swoją ofertę przez Internet w każdym kraju członkowskim UE.

  • 1
  • 2
  • Marek 2018-09-04 12:23:10
    Wynik robi wrażenie. LPP ostatnimi czasy zaczęło się dynamiczniej rozwijać, co z resztą widać po wynikach.
  • prezes 2018-09-04 12:54:22
    Jak na tak dużą firmę, która ma już od swoją pozycję ugruntowaną, przynajmniej w Polsce to wzrost sprzedaży jest wysoki. Widocznie sprzedaż zagraniczna musi iść znacznie lepiej.
  • uffo 2018-09-04 14:40:25
    Wiele wskazywało na dobre pierwsze półrocze LPP, ostatnio jeszcze doszła informacja o sukcesie w Izraelu.
  • rezo 2018-09-04 16:55:53
    Z każdym raportem wygląda to coraz lepiej, mogą już stawać do walki z gigantami branży w Europie.
  • Krzysztof 2018-09-05 20:19:41
    LPP stale obraca pieniędzmi. Świetne wyniki mnie nie dziwią, po prostu w końcu wieloletnie inwestycje zaczęły odpowiednio zarabiać. Firma jest dobrze zarządzana, cierpliwie i systematycznie się rozwija, a teraz zbiera tego efekty.

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2018

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.