PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

LPP nabiera wiatru w żagle i planuje ekspansje na nowe rynki

  • Autor: propertynews.pl
  • 15 lis 2016 13:20

LPP nabiera wiatru w żagle i planuje ekspansje na nowe rynki Reserved, fot. mat. prasowe

W 2017 roku LPP planuje zwiększenie łącznej powierzchni salonów stacjonarnych o około 11 proc. Reserved, flagowa marka LPP, zadebiutuje na czterech nowych rynkach - zapowiada spółka.

REKLAMA

W III kwartale 2016 roku przychody LPP, właściciela marek odzieżowych Reserved, Cropp, House, Mohito, Sinsay i Tallinder wyniosły 1,5 mld zł. Dynamika wzrostu przychodów na poziomie 18 proc. rdr. to najlepszy rezultat od dwóch lat. Ponadto, po raz pierwszy w historii firmy, sklepy Reserved spoza Polski wypracowały większy przychód niż salony krajowe, spółka konsekwentnie realizuje strategię, zgodnie z którą w ciągu 2-3 lat większość przychodów LPP pochodzić będzie z zagranicy. Równocześnie LPP zwiększa przychody z e-commerce – po 9 miesiącach br. ich wartość wyniosła 100 mln zł, co stanowi wzrost o 103 proc. rdr.

- Naszym celem jest by przychody firmy rosły szybciej niż powierzchnia handlowa sklepów –
w III kwartale 2016 roku udało się go w pełni zrealizować. Cieszy nas także, że największy nominalny wzrost sprzedaży spółka zanotowała na kluczowych rynkach – w Rosji, Polsce i Niemczech – mówi Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes i dyrektor finansowy LPP. W raportowanym okresie, po raz pierwszy w historii, sklepy Reserved spoza Polski wypracowały większy przychód niż salony krajowe. Widzimy wyraźnie, że pozycjonowanie naszego flagowego brandu, jako marki globalnej przynosi nie tylko efekty wizerunkowe, ale także przekłada się bezpośrednio na nasz biznes m.in. w Niemczech, które są obecnie naszym 5 rynkiem pod względem przychodów. Zakładamy, że w ciągu 2-3 lat większa część naszych przychodów pochodzić będzie z zagranicy – dodaje wiceprezes.

Sprzedaż w tzw. sklepach porównywalnych (LFL) wszystkich marek wzrosła o niemal 11 proc. rdr.,
a o ponad 8 proc. zwiększyła się sprzedaż na metr kwadratowy. Strata netto LPP w raportowanym okresie wyniosła natomiast 6 mln zł. Na lekko ujemny wynik LPP w III kwartale 2016 roku istotny wpływ miało kilka czynników. Pierwszym z nich było obniżenie marży brutto, która wyniosła 47 proc., czyli 5,5 pkt. proc. mniej rdr., i na której wartość wpłynęły intensywne letnie wyprzedaże, dzięki którym firma redukowała zapasy. Na wynik wpłynęły także koszty likwidacji marki Tallinder oraz wysoki kurs dolara, w którym firma rozlicza się z większością dostawców.

  • 1
  • 2

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2018

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.