PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

LPP nabiera wiatru w żagle i planuje ekspansje na nowe rynki

  • Autor: propertynews.pl
  • 15 lis 2016 13:20

LPP nabiera wiatru w żagle i planuje ekspansje na nowe rynki Reserved, fot. mat. prasowe

W 2017 roku LPP planuje zwiększenie łącznej powierzchni salonów stacjonarnych o około 11 proc. Reserved, flagowa marka LPP, zadebiutuje na czterech nowych rynkach - zapowiada spółka.

REKLAMA

W III kwartale 2016 roku przychody LPP, właściciela marek odzieżowych Reserved, Cropp, House, Mohito, Sinsay i Tallinder wyniosły 1,5 mld zł. Dynamika wzrostu przychodów na poziomie 18 proc. rdr. to najlepszy rezultat od dwóch lat. Ponadto, po raz pierwszy w historii firmy, sklepy Reserved spoza Polski wypracowały większy przychód niż salony krajowe, spółka konsekwentnie realizuje strategię, zgodnie z którą w ciągu 2-3 lat większość przychodów LPP pochodzić będzie z zagranicy. Równocześnie LPP zwiększa przychody z e-commerce – po 9 miesiącach br. ich wartość wyniosła 100 mln zł, co stanowi wzrost o 103 proc. rdr.

- Naszym celem jest by przychody firmy rosły szybciej niż powierzchnia handlowa sklepów –
w III kwartale 2016 roku udało się go w pełni zrealizować. Cieszy nas także, że największy nominalny wzrost sprzedaży spółka zanotowała na kluczowych rynkach – w Rosji, Polsce i Niemczech – mówi Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes i dyrektor finansowy LPP. W raportowanym okresie, po raz pierwszy w historii, sklepy Reserved spoza Polski wypracowały większy przychód niż salony krajowe. Widzimy wyraźnie, że pozycjonowanie naszego flagowego brandu, jako marki globalnej przynosi nie tylko efekty wizerunkowe, ale także przekłada się bezpośrednio na nasz biznes m.in. w Niemczech, które są obecnie naszym 5 rynkiem pod względem przychodów. Zakładamy, że w ciągu 2-3 lat większa część naszych przychodów pochodzić będzie z zagranicy – dodaje wiceprezes.

Sprzedaż w tzw. sklepach porównywalnych (LFL) wszystkich marek wzrosła o niemal 11 proc. rdr.,
a o ponad 8 proc. zwiększyła się sprzedaż na metr kwadratowy. Strata netto LPP w raportowanym okresie wyniosła natomiast 6 mln zł. Na lekko ujemny wynik LPP w III kwartale 2016 roku istotny wpływ miało kilka czynników. Pierwszym z nich było obniżenie marży brutto, która wyniosła 47 proc., czyli 5,5 pkt. proc. mniej rdr., i na której wartość wpłynęły intensywne letnie wyprzedaże, dzięki którym firma redukowała zapasy. Na wynik wpłynęły także koszty likwidacji marki Tallinder oraz wysoki kurs dolara, w którym firma rozlicza się z większością dostawców.

  • 1
  • 2


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA