PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

LPP nie zwalnia tempa. Dalszy rozwój - za granicą

LPP nie zwalnia tempa. Dalszy rozwój - za granicą
Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes LPP
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 28 maj 2019 12:06

W pierwszym kwartale 2019 roku LPP przekroczyła 1,8 mld zł przychodu, notując tym samym wzrost o 15,7 proc. r/r. Polski producent odzieży utrzymuje tendencję wzrostową w e-commerce, m.in. dzięki rozszerzaniu oferty na nowe kraje. Zgodnie z planem w 2019 roku spółka chce przekroczyć miliard zł sprzedaży w e-commerce.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 28 maj 2019 12:06

W pierwszym kwartale 2019 roku LPP osiągnęło ponad 1,8 mld zł przychodu i zwiększyło sprzedaż o 15,7%. Dobry początek roku polskiego producenta odzieży to zasługa pozytywnych wyników sprzedaży we wszystkich pięciu markach, a także efekt utrzymania wzrostu sprzedaży w e-commerce. W 1Q19 sprzedaż internetowa zwiększyła się o 47% r/r i stanowiła już 12,0% przychodów z Polski i 10,5% sprzedaży Grupy.

- Cieszymy się, że wszystkie nasze marki odnotowały lepsze wyniki sprzedaży niż w poprzednim roku. Tym bardziej, że początek roku jest zwykle najtrudniejszy dla branży modowej. Kolejny kwartał pokazuje, że LPP rozwija się w słusznym kierunku. Konsekwentnie pracujemy nad jakością kolekcji i inwestujemy w dalszy rozwój omnichannelu. Sprzedaż wielokanałowa pozwala nam lepiej poznać naszych klientów i precyzyjnie identyfikować trendy, a nasi projektanci potrafią wykorzystać tę wiedzę i przygotowywać kolekcje, które podobają się klientom. Szczególnie cieszy nas kolejny udany kwartał marek House i Reserved – komentuje Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes LPP.

Zgodnie z przyjętą strategią omnichannnelową firma stawia na rozwój e-commerce i jednocześnie wzmacnia potencjał własnej sieci stacjonarnej. Na koniec pierwszego kwartału LPP prowadziło sprzedaż w 1724 salonach, a powierzchnia sieci wzrosła o 8,4% r/r. W pierwszym kwartale br. spółce udało się obniżyć koszty sklepów własnych w przeliczeniu na metr kwadratowy o 5 p.p. w porównaniu do poprzedniego roku. Pomimo znaczących inwestycji w rozwój e-commerce i wynikających z rozwoju tego kanału rosnących kosztów logistyki, LPP zmniejszyło całkowite koszty SG&A/m2 o 2 p.p. w skali roku. Polski producent odzieży kontynuuje proces rozwoju jakościowego sieci stacjonarnej skupiając się na zwiększaniu metrażu i modyfikacji kolejnych salonów, co ma wpływ na optymalizację kosztów. Większa powierzchnia salonu sprzyja również lepszej ekspozycji towaru.

- Pomimo wysokiej bazy z poprzedniego roku, sprzedaż w sklepach porównywalnych wzrosła dużo powyżej naszych wcześniejszych oczekiwań, bo aż o 11,4%. Te dane pokazują, że przychody LPP rosną nie tylko dzięki otwieraniu nowych lokalizacji, ale również przez to, że istniejące salony są w stanie przynosić coraz więcej przychodów. Cieszy nas dobra dynamika sprzedaży na rynkach zagranicznych, szczególnie w Europie Wschodniej i Południowej. Jesteśmy polską firmą o globalnych aspiracjach i to właśnie za granicą upatrujemy szansy na dalszy rozwój. Dlatego nie zwalniamy tempa i planujemy kolejne otwarcia – zapowiada Przemysław Lutkiewicz.

  • 1
  • 2

WSZYSTKIE KOMENTARZE (5)

  • progres 2019-05-29 13:24:14
    Nie zwalnia tempa, ale po wynikach widać, że ciągłe dobre inwestowanie przynosi efekty. Z każdym kwartałem jest coraz lepiej.
  • mesui 2019-05-29 13:27:00
    Zagranicą mogą na pewno osiągnąć lepsze zyski, poza tym tam są na rynku takim powiewem świeżości, u nas już markę mają wyrobioną.
  • raq 2019-05-30 13:30:09
    W Polsce mają dobrą opinię, klienci już się przekonali do ich ciuchów, czas na podbój Europy.
  • Maras 2019-05-30 19:49:39
    Nie ma co się zatrzymywać, dobrze idzie, a jeszcze wiele rynków do otworzenia sklepów, przyjemnie się patrzy na zagraniczny rozwój każdego polskiego przedsiębiorstwa. LPP robi dobrą robotę.
  • Sebastian 2019-06-07 20:10:11
    I trzymać tak dalej, mamy swoją silna firmę odzieżową o światowym zasięgu. Dobrze jakbyśmy w każdej branży mieli firmę tego pokroju.
ZOBACZ WSZYSTKIE KOMENTARZE

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.226.30.186
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.