PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

LPP o planach: Łapiemy wiatr w żagle. Na celowniku zagraniczne rynki

  • Autor: propertynews.pl
  • 23 lut 2017 11:52

LPP o planach: Łapiemy wiatr w żagle. Na celowniku zagraniczne rynki Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes i dyrektor finansowy LPP

LPP znacząco poprawiła wyniki - zarówno w salonach, jak i w sektorze e-commerce. W bieżącym roku planuje skupić się na nowych rynkach, głównie w Rosji. - Łapiemy wiatr w żagle i z odwagą podejmujemy nowe wyzwania - mówi Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes i dyrektor finansowy firmy.

REKLAMA

W 2016 r. przychody firmy LPP, właściciela marek odzieżowych – Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay przekroczyły 6 mld zł, co stanowi wzrost o 17 proc. w porównaniu do roku poprzedniego. Firma odnotowała znaczący wzrost sprzedaży e-commerce.

Marża brutto wyniosła niemal 49 proc. Aż o 118 proc. zwiększyły się w tym czasie przychody LPP ze sprzedaży internetowej. Znacząco, bo o 6 proc., wzrosła także sprzedaż w tzw. sklepach porównywalnych, natomiast sprzedaż na metr kwadratowy powierzchni zwiększyła się w ubiegłym roku aż o 8 proc. W tym roku firma zadebiutuje na czterech nowych rynkach i uruchomi sklepy on-line w sześciu krajach. 

W IV kwartale 2016 roku firma wypracowała przychody ze sprzedaży o wartości prawie 2 mld zł, co stanowi wzrost o 18 proc. rok do roku. W raportowanym okresie piąty raz z rzędu wzrosła także sprzedaż w tzw. sklepach porównywalnych – tym razem dodatnie wyniki odnotowała każda z pięciu marek. W okresie od października do grudnia ubiegłego roku LPP uruchomiło salony o łącznej powierzchni 33 tys. mkw., zwiększając tym samym całkowity obszar sieci handlowej do 921 tys. mkw.

W IV kwartale spółka zanotowała zysk w wysokości 158 mln zł. Marża brutto wyniosła prawie 51 proc, a sprzedaż internetowa LPP w ostatnich trzech miesiącach ubiegłego roku wzrosła o 144 proc. w porównaniu do analogicznego okresu w poprzednim roku.

Głównym wyzwaniem dla LPP w ubiegłym roku była kondycja Reserved i spadające w całej branży odzieżowej marże, a także hurtowa sprzedaż zapasów poprzednich kolekcji oraz likwidacja marki Tallinder – mówi Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes i dyrektor finansowy LPP. W nowy rok wchodzimy bez tego typu obciążeń. Łapiemy wiatr w żagle i z odwagą podejmujemy nowe wyzwania. Przed nami debiuty na aż czterech nowych rynkach oraz znaczące zwiększenie zasięgu sprzedaży internetowej – dodaje. 

W 2017 roku flagowa marka LPP zadebiutuje w czterech krajach: w Wielkiej Brytanii, gdzie we wrześniu otwarty zostanie flagowy salon Reserved na londyńskiej Oxford Street oraz sklep on-line, a także w Serbii, na Białorusi i w Kazachstanie. Firma przyspiesza też rozwój w Rosji i na Ukrainie, gdzie planuje otworzyć nowe salony i uruchomić sprzedaż internetową wszystkich swoich marek. Całkowite nakłady inwestycyjne firmy w 2017 roku wyniosą ok. 440 mln zł. - Będziemy koncentrować się na rozwoju sklepów w dużych miastach: w Moskwie, Petersburgu i innych liczących od 500 tys. do miliona mieszkańców. W Rosji, jak i na Ukrainie odnotowaliśmy dynamiczny wzrost sprzedaży na metr kwadratowy - mówi Przemysław Lutkiewicz.

Równocześnie konsekwentnie realizowany jest plan ekspansji na rynku niemieckim. Mimo, że obecność u naszych zachodnich sąsiadów nadal wiąże się z dużymi nakładami finansowymi, LPP traktuje je jako długofalową inwestycję i widzi duży potencjał tego rynku. W IV kwartale 2016 roku Niemcy, w których spółka zarządza 16 salonami, były dla niej czwartym krajem pod względem wartości przychodów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Arrowhead Partner serwisu - EPP Partner serwisu - Polska Rada Centrów Handlowych

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA