PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

LPP obniża nakłady na rozwój sieci sklepów w '14 do ok. 390 mln zł

  • Autor: PAP
  • 09 maj 2014 13:35

LPP obniżyło planowaną na 2014 rok wartość nakładów na rozwój sieci sklepów do około 390 mln zł z około 450 mln zł zakładanych wcześniej - poinformował Dariusz Pachla, wiceprezes LPP. Spółka spodziewa się w 2014 r. jednocyfrowego wzrostu sprzedaży LFL i podobnej rdr marży brutto.

REKLAMA

"Zrewidowaliśmy nasze plany rozwojowe w Rosji i na Ukrainie. Tym samym nastąpiła w grupie redukcja tempa rozwoju sieci do 25 proc. z 28 proc. W konsekwencji nakłady na rozwój sieci wyniosą w tym roku ok. 390 mln zł" - powiedział na konferencji Pachla.

Dodał, że w przyszłym roku nie należy spodziewać się ograniczenia wydatków inwestycyjnych ze względu na planowany rozwój sieci.

Spółka podała w piątek, że prognozowany wzrost powierzchni sprzedaży w 2014 roku wynosi 148 tys. m kw.

W lutym przedstawiciele LPP informowali, że spółka wyda w tym roku na rozwój sieci sklepów ok. 450 mln zł. Powierzchnia handlowa grupy LPP miała wzrosnąć w 2014 r. o 167 tys. m kw., czyli o 28 proc.

W I kwartale 2014 r. powierzchnia sieci sklepów grupy wzrosła o 17 tys. m kw. Na koniec I kwartału grupa dysponowała 1.334 sklepami o łącznej powierzchni 606 tys. m kw. Pachla poinformował, że na koniec kwietnia w sieci grupy znajdowało się już 1.400 sklepów.

Grupa LPP zanotowała w I kwartale 2014 r. stratę netto przypisaną akcjonariuszom jednostki dominującej na poziomie 14,9 mln zł w stosunku do 19,2 mln zł zysku przed rokiem. LPP podało w raporcie, że wynik netto był obciążony wpływem negatywnych różnic kursowych na poziomie 57,4 mln zł.

Pachla nie chciał komentować, jakie są oczekiwania co do wyniku netto spółki w kolejnych kwartałach.

"Mogę jedynie powiedzieć, że wszystko wskazuje na to, że przeprowadzimy operację polegającą na konwersji zobowiązań spółki rosyjskiej wobec LPP na kapitał, co zakończyłoby problem wpływania tego czynnika na różnice kursowe. To oznaczałoby, że nie będzie tak dużych różnic kursowych" - skomentował.

Wiceprezes powtórzył, że w tym roku spółka oczekuje jednocyfrowego wzrostu sprzedaży porównywalnej. W I kwartale dynamika wzrostu sprzedaży LFL wyniosła 7 proc.

Pachla powiedział również, że spółka spodziewa się w całym 2014 r. marży brutto zbliżonej do zeszłorocznej, kiedy wyniosła 58,5 proc. W I kwartale 2014 r. marża brutto na sprzedaży LPP wyniosła 56,9 proc.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2018

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.