PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

LPP odnotowało stratę netto w I kw. 2014 r. w wysokości prawie 15 mln zł

  • Autor: PAP
  • 09 maj 2014 08:29

Strata netto grupy LPP, przypisana akcjonariuszom jednostki dominującej, w pierwszym kwartale 2014 roku wyniosła 14,9 mln zł - podała spółka w raporcie kwartalnym. Konsensus PAP zakładał stratę netto na poziomie 21 mln zł. Z kolei w analogicznym okresie roku poprzedniego spółka wypracowała 19,2 mln zł zysku netto.

REKLAMA

LPP podało w raporcie, że wynik netto w I kwartale 2014 r. był obciążony wpływem negatywnych różnic kursowych (57,4 mln zł) "w przeważającym stopniu o charakterze statystycznym (34,4 mln zł)", które wynikały głównie z osłabienia kursów rubla rosyjskiego i hrywny ukraińskiej.

Zysk operacyjny w I kwartale wyniósł 48,4 mln zł i był o blisko 70 proc. wyższy od oczekiwań analityków spodziewających się 28,5 mln zł EBIT.

"Wynik działalności operacyjnej osiągnięty w I kwartale był wyraźnie wyższy w stosunku do wypracowanego w analogicznym okresie roku poprzedniego (o ok. 87 proc.). GK LPP osiągnęła to m.in. dzięki utrzymaniu bardzo dobrej relacji kosztów funkcjonowania (wzrosły o 24 proc.) w stosunku do wypracowanej marży brutto na sprzedaży (wzrosła o 28 proc.)" - czytamy w komentarzu do wyników.

Przychody grupy wyniosły w I kwartale 945 mln zł, zgodnie z konsensusem na poziomie 944 mln zł.

W I kwartale 2014 r. w salonach Reserved zrealizowano sprzedaż w wysokości 479 mln zł., zaś w placówkach Cropp w wysokości 136 mln zł. Sprzedaż zrealizowana w I kwartale w sklepach House wyniosła 111 mln zł., w sklepach Mohito 112 mln zł., zaś w salonach najnowszej marki Sinsay 33 mln zł.

Przychody ze sprzedaży w sklepach porównywalnych wzrosły w I kwartale 2014 r. o 7 proc. (z pominięciem zmian kursów walut lokalnych w krajach, gdzie działają spółki z grupy).

W I kwartale 2014 r. powierzchnia sieci sklepów wzrosła o 17 tys. m kw. Na koniec I kwartału grupa dysponowała 1.334 sklepami o łącznej powierzchni 606 tys. m kw.

Grupa podała w raporcie, że planuje rozwój sieci sprzedaży marek Reserved i Cropp, House i Mohito oraz Sinsay, w tym ekspansję na nowe rynki: Niemcy, Chorwacja oraz Bliski Wschód. Dodano, że łącznie w 2014 roku planowane jest zwiększenie powierzchni sieci sklepów o około 25 proc.

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA Partner serwisu - OUTLET CENTER

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA