PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

LPP podwaja zyski

  • Autor: propertynews.pl
  • 30 sie 2017 17:30

LPP podwaja zyski Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes zarządu i dyrektor finansowy LPP

Pierwsze półrocze 2017 roku wypadło w LPP zdecydowanie korzystniej w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. Sprzedaż wzrosła o 15 proc. aż do 3 mld zł, a firma wypracowała zysk netto 56 ml zł, czyli dwukrotnie więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego.

REKLAMA

Mają w tym udział wyniki osiągnięte przez LPP w drugim kwartale 2017 roku. Znacząco wzrosła marża brutto – o ponad 6,5 p.p – plasując się na poziomie prawie 57proc. r/r.

To zasługa dobrze zaprojektowanej kolekcji, zwłaszcza przychylne przyjęcie przez klientów oferty wiosenno-letniej Reserved i Mohito. Ale cieszy mnie również widoczny efekt zmian w naszej polityce zarządzania towarem. Celem jest maksymalizacja marży w miesiącach sprzedaży nowych kolekcji
i jednoczesna ich niemal całkowita wyprzedaż w salonach. W ten sposób unikamy kosztów zwrotu
i transportu do magazynu posezonowego – wyjaśnia Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes zarządu i dyrektor finansowy LPP.

Sprzedaż w sklepach porównywalnych, czyli tzw. LFL, wzrosła o 5,5 proc. w pierwszym półroczu 2017 r/r, co potwierdza słuszność obranej strategii rozwoju firmy. Wysokie wzrosty spółka zanotowała również w segmencie e-commerce – w pierwszych 6 miesiącach 2017 podwoiła wartość sprzedaży, która wyniosła 140 mln zł. Co istotne, w drugim kwartale 2017 wpływy ze sprzedaży internetowej stanowiły już 7 proc. przychodów z Polski i 5proc. w całej Grupie.

Wynik osiągnięty przez sklepy internetowe to efekt znaczących inwestycji w segmencie e-commerce prowadzonych przez firmę: rozwoju stosowanych przez nas rozwiązań technologicznych, jak i rozbudowy sieci e-sklepów poza naszym krajem – dodaje prezes Lutkiewicz.

Firma zwiększając zyski, w dalszym ciągu dynamicznie się rozwija – również za granicami naszego kraju. W poprzednim kwartale marki należące do Grupy zadebiutowały w Berlinie (Reserved) oraz Mińsku (Reserved, Cropp i House). Sklepy on-line wszystkich 5 marek są już dostępne od kwietnia na Litwie, Łotwie i w Estonii. Łącznie LPP ma już 45 e-sklepów. Już we wrześniu Londyn stanie się kolejną europejska stolicą, gdzie działać będzie Reserved.

Aby podołać wysokiej dynamice rozwoju, LPP planuje utworzenie kolejnego centrum logistycznego i rozpoczęła rozbudowę swojej siedziby w Gdańsku. Na obie inwestycje firma przeznaczy łącznie 390 mln zł.

W drugim kwartale 2017 roku flagowa marka LPP – Reserved zanotowała ponad 762,6 mln złotych przychodu (wzrost o 14 proc. r/r), na kolejnych miejscach uplasowały się Cropp – prawie 254 mln zł (9,3 proc. r/r), Mohito – 212 mln zł (15,7 proc. r/r), oraz House (181 mln, spadek 4,2 proc. r/r) i Sinsay 148,5 mln zł (26,6 proc. – największy procentowy wzrost sprzedaży r/r).

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2018

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.