PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

LPP - recepta na sukces

  • Autor: propertynews.pl
  • 07 maj 2013 11:29

LPP - recepta na sukces

Kryzys przyniósł wiele pozytywnych przykładów działania polskich sieci handlowych. Gospodarcze spowolnienie, na dynamiczny i jednocześnie harmonijny rozwój, wykorzystała m.in. firma LPP. W czym tkwi sukces tej spółki?

REKLAMA

Gdańska spółka LPP zajmuje się projektowaniem i sprzedażą odzieży w ramach marek: Reserved, Cropp, House czy Mohito. Pierwsze pieniądze zarobiła na sprzedaży szytych w Azji T-shirtów. W 2000 roku zainwestowała we własną markę i otworzyła pierwszy salon Reserved. Po roku w Polsce były już 24 sklepy z tym logo, a sieć sprzedaży ciągle się rozrastała. Dziś placówek tych jest 270, w tym 10 w kilku krajach europejskich.

- Ostatnie kilka lat firma wykorzystała na dynamiczny i jednocześnie harmonijny rozwój własnej sieci. W porównaniu do stanu na koniec 2008 roku, liczba punktów sprzedaży wzrosła o ponad 70 procent, a powierzchnia sprzedaży podwoiła się. Za wzrostem powierzchni podążyły przychody ze sprzedaży, które w tym samym okresie również wzrosły dwukrotnie - komentuje Grzegorz Jamroziak, dyrektor operacyjny ds. powierzchni handlowych w Colliers International.

Jak dodaje, LLP udało się jednocześnie utrzymać na tym samym poziomie podstawowe wskaźniki świadczące o efektywności zarządzania biznesem - marżę brutto na sprzedaży, czy marżę netto.

Zdaniem Adama Kaptura, analityka DM Millennium, LPP jest skazane na sukces, ponieważ wieloletnia obecność na rynku, stabilna sytuacja finansowa i pozycja lidera sprawia, że w okresie spowolnienia może powiększać swój udział w rynku kosztem mniejszych graczy.

Patrząc na ostatnie cztery lata, warto również zwrócić uwagę na rozwój sieci poza granicami kraju. W tym czasie powierzchnia sprzedaży za granicą wzrosła niemal dwukrotnie i obecnie stanowi blisko 40 procent całkowitej powierzchni sprzedaży grupy.

Wyniki finansowe i tempo rozwoju LPP budzą prawdziwą zazdrość odzieżowej konkurencji i skutkują zaufaniem inwestorów. Od końca 2008 roku kurs spółki wzrósł na warszawskim parkiecie ponad czterokrotnie.

- W najbliższym czasie przed spółką stoi kilka istotnych wyzwań. Można do nich zaliczyć m.in. wprowadzenie na rynek nowej marki odzieżowej Sinsay, czy wzrost sprzedaży w przeliczeniu na mkw. powierzchni sprzedażowej, która jest nieco niższa od rynkowej średniej dla kategorii odzieżowej - podsumowuje Grzegorz Jamroziak.


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA