PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

LPP - recepta na sukces

  • Autor: propertynews.pl
  • 07 maj 2013 11:29

LPP - recepta na sukces

Kryzys przyniósł wiele pozytywnych przykładów działania polskich sieci handlowych. Gospodarcze spowolnienie, na dynamiczny i jednocześnie harmonijny rozwój, wykorzystała m.in. firma LPP. W czym tkwi sukces tej spółki?

REKLAMA

Gdańska spółka LPP zajmuje się projektowaniem i sprzedażą odzieży w ramach marek: Reserved, Cropp, House czy Mohito. Pierwsze pieniądze zarobiła na sprzedaży szytych w Azji T-shirtów. W 2000 roku zainwestowała we własną markę i otworzyła pierwszy salon Reserved. Po roku w Polsce były już 24 sklepy z tym logo, a sieć sprzedaży ciągle się rozrastała. Dziś placówek tych jest 270, w tym 10 w kilku krajach europejskich.

- Ostatnie kilka lat firma wykorzystała na dynamiczny i jednocześnie harmonijny rozwój własnej sieci. W porównaniu do stanu na koniec 2008 roku, liczba punktów sprzedaży wzrosła o ponad 70 procent, a powierzchnia sprzedaży podwoiła się. Za wzrostem powierzchni podążyły przychody ze sprzedaży, które w tym samym okresie również wzrosły dwukrotnie - komentuje Grzegorz Jamroziak, dyrektor operacyjny ds. powierzchni handlowych w Colliers International.

Jak dodaje, LLP udało się jednocześnie utrzymać na tym samym poziomie podstawowe wskaźniki świadczące o efektywności zarządzania biznesem - marżę brutto na sprzedaży, czy marżę netto.

Zdaniem Adama Kaptura, analityka DM Millennium, LPP jest skazane na sukces, ponieważ wieloletnia obecność na rynku, stabilna sytuacja finansowa i pozycja lidera sprawia, że w okresie spowolnienia może powiększać swój udział w rynku kosztem mniejszych graczy.

Patrząc na ostatnie cztery lata, warto również zwrócić uwagę na rozwój sieci poza granicami kraju. W tym czasie powierzchnia sprzedaży za granicą wzrosła niemal dwukrotnie i obecnie stanowi blisko 40 procent całkowitej powierzchni sprzedaży grupy.

Wyniki finansowe i tempo rozwoju LPP budzą prawdziwą zazdrość odzieżowej konkurencji i skutkują zaufaniem inwestorów. Od końca 2008 roku kurs spółki wzrósł na warszawskim parkiecie ponad czterokrotnie.

- W najbliższym czasie przed spółką stoi kilka istotnych wyzwań. Można do nich zaliczyć m.in. wprowadzenie na rynek nowej marki odzieżowej Sinsay, czy wzrost sprzedaży w przeliczeniu na mkw. powierzchni sprzedażowej, która jest nieco niższa od rynkowej średniej dla kategorii odzieżowej - podsumowuje Grzegorz Jamroziak.

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA Partner serwisu - OUTLET CENTER

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA