PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

LPP rośnie w sieci

  • Autor: PropertyNews.pl
  • 21 lis 2017 11:49

LPP rośnie w sieci fot. mat. prasowe

W trzecim kwartale roku LPP zanotowało niemal 2 miliardy zł przychodu, co oznacza wzrost o 22 proc. rok do roku. Spółka odnotowała dalszy wzrost w segmencie e-commerce osiągając w trzecim kwartale przychody na poziomie prawie 75 mln zł, wzrost o 137 proc. w porównaniu z analogicznym okresem rok temu.

REKLAMA

Trzeci kwartał 2017 roku LPP kończy bardzo dobrymi wskaźnikami finansowymi. Spółka może się pochwalić prawie 2 mld zł przychodu i zyskiem netto na poziomie 85 mln zł. Oznacza to, że w ujęciu r/r spółka zanotowała wzrost przychodu na poziomie 22 proc. Sprzedaż w sklepach porównywalnych osiągnęła również znaczący wzrost – w ujęciu r/r wyniosła ponad 15 proc., a po pierwszych 9 miesiącach współczynnik ten jest na poziomie wyższym o prawie 9 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2016 r. Widoczna jest też znacząca poprawa marży brutto, która osiągnęła poziom 49 proc. w trzecim kwartale 2017 czyli prawie o 2 p.p. lepszy w porównaniu z analogicznym okresem w ubiegłym.

- Jesteśmy zadowoleni z tego jaki zysk udało nam się wypracować w trzecim kwartale tego roku. Złożyło się na niego kilka czynników. Po pierwsze dobry odbiór naszych kolekcji przez klientów – szczególnie damskiej i dziecięcej kolekcji Reserved. Kolejnym ważnym czynnikiem jest dalszy wzrost znaczenia e-commerce w naszych przychodach. Już teraz 30 proc. sprzedaży w tym segmencie pochodzi z naszych zagranicznych sklepów internetowych. I wreszcie znaczący wzrost marży brutto dzięki m.in. korzystnym trendom walutowym, ale i skuteczności nowej polityki zarządzania towarem. – komentuje Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes zarządu i dyrektor finansowy LPP.

Rosnące znaczenie e-commerce w działalności LPP jest potwierdzone poszerzaniem sieci sprzedaży internetowej o kolejne kraje. W trzecim kwartale 2017 roku, równolegle ze spektakularnym debiutem Reserved w stolicy Wielkiej Brytanii, zainaugurowano w Anglii, Walii i Szkocji sprzedaż tej marki we własnym e-sklepie. Znaczącym krokiem dla firmy było otwarcie w ostatnich tygodniach sprzedaży internetowej w Rosji. W tym kraju spółka przyjęła model współpracy z zewnętrzną firmą. Umożliwi to pełne wykorzystanie lokalnego know-how partnera na tym bardzo obiecującym, ale również konkurencyjnym dla firm odzieżowych rynku. Oznacza to, że LPP kontynuuje zwiększanie zaangażowania w internecie na kolejnych rynkach europejskich.

Również w przypadku tradycyjnych placówek za granicą LPP utrzymuje przyjętą strategię. W sierpniu uruchomiła flagowy salon Reserved w Serbii. Niedawno ogłosiła plany wejścia w przyszłym roku na rynek izraelski i słoweński, a także zapowiada uruchomienie pierwszych salonów w Kazachstanie.

  • 1
  • 2
  • palto 2017-11-21 15:04:35
    Idą tą drogą już od pewnego czasu i jak widać przynosi to bardzo dobre efekty.
  • mII 2017-11-21 15:22:12
    Pozostaje się cieszyć, że polska flagowa firma tak dobrze sobie radzi z zachodnią konkurencją w kraju i za granicą.
  • e-reneusz 2017-11-21 20:57:20
    Jak firma rozszerzy sprzedaż internetową na inne zagraniczne rynki to zyski pójdą jeszcze mocniej w górę.
  • zakrecona 2017-11-21 22:06:35
    Coraz bardziej odległe miejsca będą miały swój salon Reserved, polska marka dociera już naprawdę daleko.
  • barry 2017-11-22 14:56:58
    Sprzedaż internetowa to aktualnie potężne narzędzie zarząd pewnie dobrze o tym wie.
  • frontino 2017-11-23 14:45:22
    Osiągnięty zysk w ostatnim czasie robi spore wrażenie.
  • trinity 2017-11-24 22:16:31
    Zarząd zasłużył na dużego szampana, nie znam innej spółki która osiągnęła taki progres w ostatnim czasie.

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2018

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.