PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

LPP rośnie w sieci

  • Autor: PropertyNews.pl
  • 21 lis 2017 11:49

LPP rośnie w sieci fot. mat. prasowe

W trzecim kwartale roku LPP zanotowało niemal 2 miliardy zł przychodu, co oznacza wzrost o 22 proc. rok do roku. Spółka odnotowała dalszy wzrost w segmencie e-commerce osiągając w trzecim kwartale przychody na poziomie prawie 75 mln zł, wzrost o 137 proc. w porównaniu z analogicznym okresem rok temu.

REKLAMA

Trzeci kwartał 2017 roku LPP kończy bardzo dobrymi wskaźnikami finansowymi. Spółka może się pochwalić prawie 2 mld zł przychodu i zyskiem netto na poziomie 85 mln zł. Oznacza to, że w ujęciu r/r spółka zanotowała wzrost przychodu na poziomie 22 proc. Sprzedaż w sklepach porównywalnych osiągnęła również znaczący wzrost – w ujęciu r/r wyniosła ponad 15 proc., a po pierwszych 9 miesiącach współczynnik ten jest na poziomie wyższym o prawie 9 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2016 r. Widoczna jest też znacząca poprawa marży brutto, która osiągnęła poziom 49 proc. w trzecim kwartale 2017 czyli prawie o 2 p.p. lepszy w porównaniu z analogicznym okresem w ubiegłym.

- Jesteśmy zadowoleni z tego jaki zysk udało nam się wypracować w trzecim kwartale tego roku. Złożyło się na niego kilka czynników. Po pierwsze dobry odbiór naszych kolekcji przez klientów – szczególnie damskiej i dziecięcej kolekcji Reserved. Kolejnym ważnym czynnikiem jest dalszy wzrost znaczenia e-commerce w naszych przychodach. Już teraz 30 proc. sprzedaży w tym segmencie pochodzi z naszych zagranicznych sklepów internetowych. I wreszcie znaczący wzrost marży brutto dzięki m.in. korzystnym trendom walutowym, ale i skuteczności nowej polityki zarządzania towarem. – komentuje Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes zarządu i dyrektor finansowy LPP.

Rosnące znaczenie e-commerce w działalności LPP jest potwierdzone poszerzaniem sieci sprzedaży internetowej o kolejne kraje. W trzecim kwartale 2017 roku, równolegle ze spektakularnym debiutem Reserved w stolicy Wielkiej Brytanii, zainaugurowano w Anglii, Walii i Szkocji sprzedaż tej marki we własnym e-sklepie. Znaczącym krokiem dla firmy było otwarcie w ostatnich tygodniach sprzedaży internetowej w Rosji. W tym kraju spółka przyjęła model współpracy z zewnętrzną firmą. Umożliwi to pełne wykorzystanie lokalnego know-how partnera na tym bardzo obiecującym, ale również konkurencyjnym dla firm odzieżowych rynku. Oznacza to, że LPP kontynuuje zwiększanie zaangażowania w internecie na kolejnych rynkach europejskich.

Również w przypadku tradycyjnych placówek za granicą LPP utrzymuje przyjętą strategię. W sierpniu uruchomiła flagowy salon Reserved w Serbii. Niedawno ogłosiła plany wejścia w przyszłym roku na rynek izraelski i słoweński, a także zapowiada uruchomienie pierwszych salonów w Kazachstanie.

  • 1
  • 2

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Arrowhead Partner serwisu - EPP Partner serwisu - Polska Rada Centrów Handlowych

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA