PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

LPP rozczarowało, CCC bez niespodzianek

  • Autor: propertynews.pl
  • 02 wrz 2015 14:58

Grupa LPP kolejny raz pokazała słabe miesięczne wyniki sprzedażowe, niepokoi utrzymujący się wysoki spadek marż. Wyniki CCC za sierpień są raczej neutralne z uwagi na wysoką bazę sprzed roku - oceniają analitycy.

REKLAMA

Przychody Grupy LPP w sierpniu wzrosły o ok. 2 proc. rdr do ok. 430 mln zł. Szacunkowa wartość marży brutto na sprzedaży wyniosła 53 proc. i była o ok. 6 p.p. niższa rdr.

- Wyniki oceniam negatywnie: najgorszą rzeczą jest spadek marży i utrzymanie jej spadku na poziomie ok. 6 punktów proc. Spadki rentowności miały być ograniczone po lipcu, kiedy miały skończyć się wyprzedaże. Pomimo niższej marży średnia sprzedaż na m kw. spadła o 11,4 proc. rdr - powiedział PAP Piotr Bogusz, analityk DM mBanku.

- Można było oczekiwać poprawy w sprzedaży sierpniu, ale ta poprawa nie nastąpiła. Brak poprawy oznacza, że spółka nadal ma problemy z niską efektywnością sprzedaży na rynku polskim - dodał.

Wartość przychodów LPP od początku roku wyniosła 3.166 mln zł, czyli była wyższa 7 proc. rdr. Powierzchnia handlowa sklepów na koniec sierpnia wyniosła ok. 780 tys. m kw. i była większa o 15 proc. niż rok wcześniej.

- Moje prognozy dla spółki są relatywnie niskie, ale patrząc na sprzedaż LPP osiągnięcie nawet tych wyników (EBIT 531 mln zł i oczyszczony zysk netto 401 mln zł) może być wyzwaniem - wskazał analityk DM mBanku.

Spadek sprzedaży w CCC to efekt wysokiej bazy

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży CCC w sierpniu 2015 r. wyniosły 152,3 mln zł, czyli były o 2,5 proc. niższe rdr.

- Pomimo spadku sprzedaży w sierpniu wyniki oceniam raczej neutralnie z uwagi na efekt wysokiej bazy z poprzedniego roku (sprzedaż w sierpniu 2014 wzrosła 57,7 proc. rdr). Średnioroczny wzrost w sierpniu 2014 i 2015 wyniósł 24,2 proc., co jest trochę poniżej średniego wzrostu w okresie styczeń-sierpień, ale nie oceniałbym tych wyników bardzo negatywnie - powiedział Piotr Bogusz.

Wskazał, że sprzedaż porównywalna CCC w sierpniu spadła w Polsce o 18 proc., w Czechach o 13,5 proc., na Słowacji o 26,2 proc., a na Węgrzech o 13,6 proc.

Analityk DM mBanku zakłada, że spadek marż wyniósł 2-3 punkty procentowe rdr.

Przychody CCC za okres styczeń–sierpień wyniosły 1.355 mln zł (wzrost o 17,2 proc. rdr).

- Cel sprzedażowy spółki na ten rok, czyli wzrost przychodów o 40 proc., jest bardzo ambitny. W kolejnych miesiącach, we wrześniu-listopadzie, będziemy mieli do czynienia z efektem niskiej bazy, więc dynamiki sprzedaży powinny być bardzo wysokie - powiedział Bogusz.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.