PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

LPP ruszy z ekspansją na Bliskim Wschodzie i w Chinach

  • Autor: PAP
  • 10 maj 2013 13:51

LPP chce wejść na nowe rynki. W przyszłym roku spółka wystartuje ze sprzedażą w krajach Bliskiego Wschodu, analizuje też możliwość budowy sieci sprzedaży w Chinach - poinformował podczas konferencji prasowej wiceprezes firmy Dariusz Pachla.

REKLAMA

"Dość intensywnie rozmawiamy z kooperantami na Bliskim Wschodzie. W przyszłym roku planujemy otworzyć pierwsze sklepy. Na tych rynkach działa się wyłącznie przez franczyzobiorców, tak będzie i w naszym przypadku" - powiedział Pachla.

Dodał, że w grę wchodzi otwarcie w tym rejonie kilkunastu-kilkudziesięciu sklepów kilku marek z grupy. Wśród najbardziej interesujących krajów wymienił Zjednoczone Emiraty Arabskie, Arabię Saudyjską, Kuwejt i Katar.

Na tamtejsze rynki trafiałaby ta sama oferta produktowa, co do krajów, w których LPP prowadzi już działalność.

Firma analizuje też możliwość ekspansji w Chinach. Tam z kolei w grę wchodzi otwieranie własnych placówek.

"Pod koniec roku powinniśmy mieć gotowe opracowanie, czy wchodzimy do Chin i ewentualnie kiedy" - poinformował wiceprezes.

"To rynek nęcący, wielki i konsumpcja tam będzie dalej rosła. Nasi najwięksi konkurenci mają już w tej chwili więcej sklepów w Chinach niż w Rosji" - dodał.

Jeśli analizy wskazałyby zasadność inwestycji w tym kraju, uruchomienie pierwszych sklepów byłoby możliwe nie wcześniej niż w 2016 roku.

Pachla powiedział, że ekspansja w Chinach wymagałaby dużego zaangażowania organizacyjnego ze strony spółki.

"Przy czym my stawiamy na rozsądny rozwój. Nie decydujemy się na wydawanie bardzo istotnych kwot w ciągu jednego roku" - poinformował wiceprezes.

Na planach rozwojowych spółki nie powinna ucierpieć polityka dywidendowa, która zakłada wypłacanie każdego roku do 10 proc. wyższej dywidendy na akcję.

W czwartek spółka poinformowała, że z zysku za 2012 rok chce wypłacić 154,01 mln zł dywidendy, co daje 85,1 zł na akcję.

W tym roku grupa planuje zwiększyć sieć sklepów o 240 placówek. Powierzchnia handlowa ma wzrosnąć do ok. 580 tys. m kw. Ok. 50 proc. zaplanowanego na ten rok przyrostu powierzchni nastąpi w Rosji.

W marcu tego roku LPP uruchomiła pierwsze sklepy nowej marki, Sinsay. To brand dla młodych dziewcząt w wieku gimnazjalnym i licealnym. Na koniec marca było 13 takich sklepów, obecnie ich liczba wzrosła do 23.

"Sprzedaż nowego brandu przewyższa nasze założenia. Z obawy, że zabraknie towaru, musieliśmy już ściągać go z Azji samolotami" - powiedział Pachla.

Podtrzymał, że na koniec roku LPP chce mieć ok. 50 sklepów tej marki.

  • 1
  • 2


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA