PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

LPP ruszy z ekspansją na Bliskim Wschodzie i w Chinach

  • Autor: PAP
  • 10 maj 2013 13:51

LPP chce wejść na nowe rynki. W przyszłym roku spółka wystartuje ze sprzedażą w krajach Bliskiego Wschodu, analizuje też możliwość budowy sieci sprzedaży w Chinach - poinformował podczas konferencji prasowej wiceprezes firmy Dariusz Pachla.

REKLAMA

"Dość intensywnie rozmawiamy z kooperantami na Bliskim Wschodzie. W przyszłym roku planujemy otworzyć pierwsze sklepy. Na tych rynkach działa się wyłącznie przez franczyzobiorców, tak będzie i w naszym przypadku" - powiedział Pachla.

Dodał, że w grę wchodzi otwarcie w tym rejonie kilkunastu-kilkudziesięciu sklepów kilku marek z grupy. Wśród najbardziej interesujących krajów wymienił Zjednoczone Emiraty Arabskie, Arabię Saudyjską, Kuwejt i Katar.

Na tamtejsze rynki trafiałaby ta sama oferta produktowa, co do krajów, w których LPP prowadzi już działalność.

Firma analizuje też możliwość ekspansji w Chinach. Tam z kolei w grę wchodzi otwieranie własnych placówek.

"Pod koniec roku powinniśmy mieć gotowe opracowanie, czy wchodzimy do Chin i ewentualnie kiedy" - poinformował wiceprezes.

"To rynek nęcący, wielki i konsumpcja tam będzie dalej rosła. Nasi najwięksi konkurenci mają już w tej chwili więcej sklepów w Chinach niż w Rosji" - dodał.

Jeśli analizy wskazałyby zasadność inwestycji w tym kraju, uruchomienie pierwszych sklepów byłoby możliwe nie wcześniej niż w 2016 roku.

Pachla powiedział, że ekspansja w Chinach wymagałaby dużego zaangażowania organizacyjnego ze strony spółki.

"Przy czym my stawiamy na rozsądny rozwój. Nie decydujemy się na wydawanie bardzo istotnych kwot w ciągu jednego roku" - poinformował wiceprezes.

Na planach rozwojowych spółki nie powinna ucierpieć polityka dywidendowa, która zakłada wypłacanie każdego roku do 10 proc. wyższej dywidendy na akcję.

W czwartek spółka poinformowała, że z zysku za 2012 rok chce wypłacić 154,01 mln zł dywidendy, co daje 85,1 zł na akcję.

W tym roku grupa planuje zwiększyć sieć sklepów o 240 placówek. Powierzchnia handlowa ma wzrosnąć do ok. 580 tys. m kw. Ok. 50 proc. zaplanowanego na ten rok przyrostu powierzchni nastąpi w Rosji.

W marcu tego roku LPP uruchomiła pierwsze sklepy nowej marki, Sinsay. To brand dla młodych dziewcząt w wieku gimnazjalnym i licealnym. Na koniec marca było 13 takich sklepów, obecnie ich liczba wzrosła do 23.

"Sprzedaż nowego brandu przewyższa nasze założenia. Z obawy, że zabraknie towaru, musieliśmy już ściągać go z Azji samolotami" - powiedział Pachla.

Podtrzymał, że na koniec roku LPP chce mieć ok. 50 sklepów tej marki.

  • 1
  • 2

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA