PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

LPP wdraża nowy koncept... plus oszczędności

  • Autor: propertynews.pl
  • 16 cze 2017 13:03

 LPP wdraża nowy koncept... plus oszczędności salon Reserved w Berlinie, fot. Zumtobel Lighting GmbH

LPP od tego roku sukcesywnie wprowadza energooszczędne oświetlenie typu LED w salonach swojej flagowej marki Reserved. Działa już osiem sklepów zaprojektowanych według nowego konceptu. Dzięki innowacji sieć zmniejszy zużycie energii przeznaczonej na oświetlenie o 18 proc.

REKLAMA

Oświetlenie typu LED działa dłużej od standardowych żarówek i zużywa mniej energii. Zastosowanie tego typu lamp w salonach z jednej strony wpisuje się w nowy koncept architektoniczny LPP, z drugiej zaś minimalizuje wpływ funkcjonowania sklepu na środowisko naturalne. Rozwiązanie będzie wdrażane sukcesywnie we wszystkich salonach flagowych marki Reserved. Jest też testowane w sklepach pozostałych marek.

- Przejście na oświetlenie LED niesie ze sobą wiele zalet, takich jak lepsza jakość światła czy mniejszy pobór energii. Nie musimy też martwić się zużyciem poszczególnych części instalacji. To dobra i długofalowa inwestycja, która dodatkowo chroni środowisko – mniej zużytej energii oznacza mniejszą emisję gazów cieplarnianych. Oprawa świateł LED jest szczególnie istotna w sklepach, na dużej powierzchni handlowej, ze względu na bardzo długi czas ich eksploatacji. Zalety światła LED zauważalne są już po pierwszej godzinie ich użytkowania – mówi Daniel Lechner, Marketing Director firmy Zumtobel Lighting GmbH – producenta oświetlenia typu LED, z którym współpracuje LPP na rynku niemieckim. W Polsce i Rosji dostawcą LEDów jest firma Spectra.

Obecnie działa ponad 450 salonów marki Reserved. Tylko w tym roku zostaną otwarte nowe salony o łącznej powierzchni ponad 50 tys. mkw. Według wyliczeń, zastosowanie oświetlenia LED to oszczędność rzędu 4,5 W/mkw. W godzinach, kiedy salony nie są otwarte dla klientów oświetlenie główne ograniczone jest do 70 proc. Pozostałe 30proc. oświetlenia zostało odpowiednio zaprojektowane, tak aby było wystarczające dla pracowników. W sumie, zastosowany w sklepach Reserved system automatycznego zarządzania oświetleniem, pozwala zmniejszyć zużycie energii o dodatkowe 15proc. System w  przyszłości zostanie wprowadzony również w salonach pozostałych marek LPP.

- Planując inwestycje LPP, zarówno na poziomie salonów, jak i naszych biur, poszukujemy rozwiązań, które będą minimalizowały nasz wpływ na środowisko. Przy jednoczesnym zachowaniu funkcjonalności i estetyki wnętrz oczywiście. Wprowadzenie oświetlenia LED jako elementu nowego konceptu naszych salonów to kolejny krok w kierunku tworzenia przyjaznych i ekologicznych przestrzeni – mówi Olimpia Patej, dyrektor ds. inwestycji LPP.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • sylwia 2017-06-20 14:11:23
    Inwestycja w mniejsze zużycie energii, a co za tym idzie w dbanie o przyrodę to zawsze dobra inwestycja
  • dunlobb 2017-06-19 18:23:41
    Mam nadzieję że inne większe firmy wezmą przykład z LPP, brawa za decyzje dla zarządu.
  • magma 2017-06-19 14:22:21
    Firma będzie miała mniejsze koszty, środowisko będzie miało nieco lżej, każdy wygrywa, nic tylko kontynuować działania.

PARTNER SERWISU Partner serwisu - Galeria WISŁA

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA