PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

LPP wyda na inwestycje 400 mln złotych

  • Autor: PAP
  • 20 sie 2015 14:37

LPP planuje w przyszłym roku inwestycje na poziomie zbliżonym do tegorocznych, w granicach 400 mln zł. Spółka inwestuje w nową markę, nowe rynki i w rozwój sieci. Chciałaby wrócić do wyższych poziomów dywidendy, ale decyzje w tej sprawie będą pochodną sytuacji makroekonomicznej i planów rozwojowych.

REKLAMA

"W tym roku zainwestujemy 390 mln zł. To trochę mniej niż wcześniej zapowiadaliśmy, a wynika to z przesunięć w otwarciu części sklepów" - powiedział na konferencji prasowej wiceprezes spółki Przemysław Lutkiewicz.

W 2016 r. nakłady inwestycyjne grupy będą podobne do tegorocznych - mają wynieść ok. 400 mln zł. Powierzchnia handlowa ma zwiększyć się o 15 proc.

W przyszłym roku mają powstać pierwsze sklepy w Kazachstanie i na Białorusi. Będą to placówki franczyzowe.

"Mamy w planach otwarcie sklepów pięciu marek w dwóch centrach handlowych w Mińsku (łącznie będzie to dziesięć sklepów) i w jednym centrum handlowym w Kazachstanie (pięć sklepów)" - powiedział wiceprezes.

 Kontynuowany ma być rozwój w Niemczech.

 "Marka Reserved jest w tym kraju dobrze postrzegana, ale wciąż zbyt mało znana. Jest miejsce do poprawy w tym zakresie, dlatego inwestujemy w marketing. W 2015 roku wydamy w Niemczech na ten cel 4 mln euro, w przyszłym podobnie" - ocenia Lutkiewicz.

 Jego zdaniem break even na rynku niemieckim nastąpi za 3-4 lata.

 Zgodnie z planem, LPP zamierza w ciągu trzech lat mieć 30 sklepów własnych w Niemczech. Obecnie jest ich osiem, a do końca roku liczba ta wzrośnie do 12.

 W I kwartale tego roku spółka zadebiutowała z marką Reserved na Bliskim Wschodzie. Obecnie ma trzy sklepy - w Kuwejcie, Katarze i w Egipcie. Jeszcze w trzecim kwartale uruchomi sklep w Arabii Saudyjskiej, a w I kw. 2016 r. w Zjednoczonych Emiratach Arabskich.

 Celem jest posiadanie na tym rynku sieci 30 salonów franczyzowych w perspektywie sześciu lat.

 "W tej chwili kończymy negocjacje w sprawie otwarć sklepów pod marką Mohito i Sinsay. Pierwsze zostaną uruchomione w 2016 r. W ciągu sześciu lat otwartych zostanie po 20 sklepów Mohito i Sinsay na Bliskim Wschodzie" - powiedział wiceprezes.

 LPP ostrożnie oceniało tegoroczne perspektywy na w Rosji i na Ukrainie. Spółka ścięła koszty w tych krajach, szykując się na trudny 2015 rok.

 "Wyniki są jednak dużo lepsze od oczekiwań. Zyski w Rosji są najwyższe od pięciu lat, co jest zasługą niskiej bazy kosztowej" - powiedział wiceprezes.

 Dodał, że zysk operacyjny LPP w Rosji w pierwszej połowie 2015 roku wyniósł ok. 50 mln zł.

 Ze względu na ryzyka polityczne, rozwój na Wschodzie został ograniczony. Spółka zapowiadała, że dalsze decyzje odnośnie tego kierunku będą podejmowane we wrześniu.

  • 1
  • 2

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.