PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

LPP wyda około 300 mln zł na rozwój w 2013 roku

  • Autor: PAP
  • 09 lis 2012 13:51

Prognozowany wzrost powierzchni sprzedaży w sklepach LPP w 2013 r. to 144 tys. mkw., a wartość nakładów na rozwój sieci wyniesie około 300 mln zł - poinformował wiceprezes LPP, Dariusz Pachla. W 2015-2016 r. grupa chce rozpocząć sprzedaż na nowych rynkach. W przyszłym roku powinna podjąć decyzję o kierunku dalszej ekspansji zagranicznej.

REKLAMA

"Na przyszły rok zaplanowaliśmy nie mniej dynamiczny rozwój sieci, jak w tym roku. Oczekujemy, że powierzchnia sprzedaży wzrośnie o 144 tys. mkw., czyli o 33 proc. Szacujemy, że wydamy na ten cel ok. 300 mln zł, biorąc pod uwagę średni wydatek na mkw. w 2012 r. Sfinansujemy to, tradycyjnie, za pomocą kapitałów własnych i kredytów bankowych. Ponad połowa środków zostanie zainwestowana za granicą, czyli proporcjonalnie do przyrostu sieci" - powiedział dziennikarzom Pachla.

Na koniec trzeciego kwartału grupa LPP dysponowała 1005 sklepami o łącznej powierzchni 393,6 tys. mkw.

LPP podało w raporcie kwartalnym, że przyrost powierzchni handlowej w IV kwartale 2012 r. wyniesie około 40 tys. mkw. i na koniec 2012 r. łączna powierzchnia sieci sklepów wyniesie ponad 430 tys. mkw.

"Realizujemy ten plan, ale trudno na razie powiedzieć jednoznacznie, czy zostanie w całości wykonany" - powiedział Pachla.

W marcu przyszłego roku LPP planuje otworzyć pod nową marką Sinsay ok. 30 sklepów. Wiceprezes poinformował, że do końca 2013 r. ma być ich zgodnie z planem 50. Dodał, że na ten cel grupa wyda ok. 25 mln zł.

Pachla przyznał, że istnieje także przestrzeń do intensywnego rozwoju sieci w 2014 r., ze względu na spodziewane otwarcia galerii handlowych, a także planowany, dynamiczny rozwój marek Mohito i Sinsay.

Pytany o wejście LPP na nowe rynki, odpowiedział: "Nie ma takich planów w najbliższych latach. Ale już w 2015-2016 r. trzeba będzie jakiś kierunek geograficzny obrać. Za wcześnie, by teraz mówić o konkretach. Za rok będziemy musieli podjąć decyzję, gdzie będziemy chcieli rozwinąć naszą sieć".

Obecnie grupa sprzedaje swoje produkty na terenie Polski, Rosji, Ukrainy, Czech, Słowacji, Bułgarii, Węgier, Rumunii i w krajach nadbałtyckich.

Pachla podał, że akwizycje są dla LPP dopuszczalną droga rozwoju, ale zaznaczył, że na razie przejęcia nie są planowane, a grupa chce się skoncentrować na rozwoju marek własnych.

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA Partner serwisu - OUTLET CENTER

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA