PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

LPP: Źródło sukcesu, przyczyny kłopotów

  • wyborcza.biz
  • 14 sty 2014 14:30

LPP: Źródło sukcesu, przyczyny kłopotów

LPP ma 1325 salonów w 11 krajach. Od lat marzyliśmy o znanej marce z Polski. Takiej, którą kojarzą miliony i z której można być dumnym. No i mamy. A razem z nią kłopoty, których wcześniej nie dostrzegaliśmy związane z optymalizacją podatkową i zatrudnianiem pracowników w Azji.

REKLAMA

Kim jest Frida Gustavsson? To jedna z najbardziej rozchwytywanych modelek na świecie. Dwudziestoletnia Szwedka jesienią ubiegłego roku otworzyła w Paryżu głośne pokazy Valentino Haute Couture Fall. Jest jedną z ulubionych modelek Marca Jacobsa, Johna Galliano oraz Jeana-Paula Gaultiera. Jest twarzą Maybelline i... Reserved. Sesja zdjęciowa na potrzeby wiosenno-letniej kampanii polskiej marki była realizowana kilka tygodni temu w Brazylii. Fridzie asystował Wouter Peelen - holenderski top model, który pracował między innymi dla domów mody Trussardi, Zegna i Hermes.

 

- LPP oferuje kolekcje zgodne ze światowymi trendami i trafia w potrzeby swoich klientów, choć jego projekty na pewno nie są zachowawcze - mówi Marcin Żak, stylista. - Można ich porównywać z największymi graczami na masowym rynku odzieżowym, takimi jak hiszpański Inditex, właściciel między innymi marki Zara, czy szwedzki H&M. Tyle że polska firma jest oczywiście mniejsza - dodaje Sobiesław Kozłowski, ekspert ds. rynków akcji w Domu Maklerskim Raiffeisen Polbank.

Gigant, który podbija Rosję...

LPP, założone przez Marka Piechockiego i Jerzego Lubiańca, dwóch absolwentów Politechniki Gdańskiej, rozwinęło się z niewielkiej firmy zajmującej się na początku lat 90. prostym importem odzieży z Turcji. Dzisiaj jest wielkie - o czym doskonale wiedzą inwestorzy giełdowi, a z czego nie do końca być może zdają sobie sprawę nabywcy ubrań sygnowanych należącymi do koncernu markami Reserved, Mohito, House, Cropp i Sinsay. Wartość rynkowa spółki notowanej od 2001 roku na giełdzie w Warszawie przekracza 15,5 mld zł. LPP jest więc dzisiaj np. ponad trzy razy wyżej wyceniane przez inwestorów giełdowych niż Lotos i ponad dwa razy wyżej niż Tauron. Na kupno jednej akcji spółki - zupełnie inaczej niż w wypadku jej ubrań - nie stać większości Polaków. Trzeba za nią zapłacić aż 8,5 tys. zł. Gdy LPP debiutowało na giełdzie w 2001 roku, warta była niecałe 50 zł.

Dla LPP Polska od dawna jest już za mała. Koncern ma w 11 krajach Europy 1325 salonów. 885 w Polsce, 440 za granicą, z czego najwięcej w Rosji - 226.

Spółka rozmachem działania przypomina największych. Do sklepów wszystkich marek LPP trafia np. w ciągu roku około 20 tys. modeli. - W salonach Reserved nowe wzory pojawiają się cztery razy w tygodniu. Stanowią 80 proc. każdej nowej dostawy - mówi Dariusz Pachla, wiceprezes LPP.

  • Adam 2015-07-29 08:21:58
    Na fejsie (który płaci podatki na Cyprze) nawoływali do bojkotu LPP za to że płaci podatki na Cyprze. Alternatywy nie podali bo ... giganci odzieżowi płacą podatki w swoich krajach i na Cyprze (np. H&M, Zara)
  • do TT 2014-02-11 19:57:02
    do TT
    "Od dawna zdumiewa mnie nazywanie okradania nas wszystkich optymalizacją podatkową..."
    Bądź uprzejma/y napisać co takiego Ci skradziono :)
    Najlepiej zaś z uprawianiem polityki podżegania do zawiści przenieś się na inny portal.
    Pozdrawiam :)
  • TT 2014-01-15 13:16:30
    Dzięki tym rozczulającym specjalistom od biedy i bezrobocia masz 8 godzinny dzień pracy i 5 dniowy tydzień pracy, więc trochę wstrzemięźliwości w osądach.
    Od dawna zdumiewa mnie nazywanie okradania nas wszystkich optymalizacją podatkową. Jeżeli LPP wciśnie na Cypr 880 salonów to proszę bardzo. Niech optymalizuje podatki poprzez Cypr.
    19% to naprawdę nie jest szaleństwo. Rozumiem, że przy dużej skali 1% boli, jednak co mamy zrobić zejść do 0%. 19% jest naprawdę sensowne w odniesieniu do świata.
    Podawanie przez LPP VATu jako przykładu skali płaconych podatków jest najwyżej śmieszne.


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA