PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

LPP zwiększyła sprzedaż w IV kwartale o 7,6 proc.

  • Autor: PAP
  • 13 lut 2014 08:40

Zysk netto grupy LPP, przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej, w czwartym kwartale 2013 roku wyniósł 181,4 mln zł wobec 146,4 mln zł rok wcześniej - podała spółka w raporcie kwartalnym. Wynik okazał się być o 2 proc. niższy od konsensusu zakładającego zysk na poziomie 185,4 mln zł.

REKLAMA

Zysk operacyjny w IV kwartale wyniósł 261,7 mln zł wobec 185,1 mln zł rok wcześniej i był ponad 10 proc. wyższy od oczekiwań analityków spodziewających się 236,9 mln zł EBIT.

Z wyliczeń PAP wynika, że EBITDA wyniosła ok. 303 mln zł wobec 215 mln zł rok wcześniej i była wyższa od konsensusu na poziomie 273,7 mln zł.

Przychody grupy wyniosły w IV kwartale 1.267 mln zł (wzrost o ok. 32 proc. rdr), zgodnie z konsensusem na poziomie 1.262 mln zł.

Narastająco, po czterech kwartałach 2013 roku zysk netto grupy, przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej, wzrósł do 430,9 mln zł z 352,4 mln zł rok wcześniej, zysk operacyjny wyniósł 615,9 mln zł wobec 454,4 mln zł, a przychody wzrosły do 4,12 mld zł z 3,22 mld zł po czterech kwartałach 2012 r.

"Wyniki działalności operacyjnej osiągnięte w IV kwartale oraz całym 2013 roku były wyraźnie wyższe w stosunku do wypracowanych w analogicznych okresach roku poprzedniego (o ok. 40 proc.). Zysk netto wzrósł niestety mniej, bo o ok. 23 proc. Czynnikiem wpływającym negatywnie na wielkość wypracowanego zysku netto były ujemne różnice kursowe, które osiągnęły w IV kwartale wartość 35 mln zł, zaś w całym roku 78 mln zł (z czego ok. 70 mln zł ma charakter statystyczny)" - napisano w komentarzu do wyników.

W czwartym kwartale 2013 roku w salonach Reserved zrealizowano sprzedaż w wysokości 635 mln zł, zaś w placówkach Cropp Town w wysokości 199 mln zł. Sprzedaż w sklepach House wyniosła 175 mln zł, w sklepach Mohito 144 mln zł, a w salonach marki Sinsay 37 mln zł.

LPP podało, że przychody ze sprzedaży w sklepach porównywalnych wzrosły w IV kwartale 2013 roku o 7,6 proc., zaś od początku roku o 7,7 proc. (z pominięciem zmian kursów walut lokalnych w krajach, gdzie działają spółki grupy).

Zysk brutto na sprzedaży wyniósł w IV kwartale 767,2 mln zł wobec 578,4 mln zł rok wcześniej.

Grupa podała w raporcie, że chce w tym roku rozwijać sieć sprzedaży wszystkich marek: Reserved, Cropp, House, Mohito oraz Sinsay. LPP planuje w tym roku zwiększyć powierzchnię sieci sklepów o ok. 28 proc., do ok. 756 tys. mkw.

Spółka planuje uruchomić pierwsze sklepy w Niemczech i Chorwacji. W Niemczech mają powstać dwa sklepy Reserved, a w Chorwacji pięć sklepów, po jednym dla każdej z marek spółki.

W czwartym kwartale 2013 roku powierzchnia sieci sklepów wzrosła o 73,1 tys. m kw. Na koniec grudnia 2013 roku GK LPP dysponowała 1.320 sklepami o łącznej powierzchni 588,7 tys. m kw.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2018

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.