PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Luksus lubi miasta z przyszłością - relacja z sesji Property Forum

  • Autor: PropertyNews.pl
  • 28 wrz 2016 14:33

Luksus lubi miasta z przyszłością - relacja z sesji Property Forum Maciej Zajdel, Jan Wróblewski, Anna Hofman i Tomasz Andryszczyk, uczestnicy sesji „Luksus po polsku – kondycja i perspektywy rozwoju rynku dóbr luksusowych nad Wisłą” podczas Property Forum 2016

Warszawa ma ogromny potencjał dla rozwoju rynku dóbr luksusowych, ale i wiele ograniczeń. - Trzeba zadbać o spójną wizję rozwoju miasta i promocję na rynku międzynarodowym - uważają uczestnicy sesji "Luksus po polsku – kondycja i perspektywy rozwoju rynku dóbr luksusowych nad Wisłą", która odbyła się podczas VI edycji Property Forum.

REKLAMA

Warszawa cały czas się rozwija i przyciąga ekskluzywne marki nad Wisłę. Ze wskazywanych przez uczestników sesji badań wynika, że około 70 proc. takich marek debiut w Polsce ma już za sobą.

- Marki premium pojawiają się częściej w multibrandowych butikach – mówi Anna Hofman, Associate z Cushman & Wakefield. Firma aktualnie odpowiada za komercjalizację Hotelu Europejskiego. W hotelu powstanie około 2,8 tys. m kw. powierzchni ekskluzywnej, na parterze, od strony Krakowskiego Przedmieścia, która wpisuje się w strategię marek premium i luksusowych.

- Ulice handlowe to trudny rynek. Na pewno brakuje nam skali, z jaką mamy do czynienia na przykład w Pradze – wyjaśnia Anna Hofman. - Marki premium przykładają ogromną uwagę do lokalizacji i sąsiedztwa. Oznacza to, że pozyskiwanie marek premium na ulicach handlowych ułatwi przekonanie kolejnych firm do inwestycji w Warszawie.

Dogonimy Mediolan?

Według Macieja Zajdla, członka zarządu Kulczyk Silverstein Properties, dóbr luksusowych w Polsce przypomina analogiczny rynek w Mediolanie 20 lat temu.

- W Mediolanie na początku tworzyły się małe butiki nieznanych projektantów, sklepy marek znanych we Włoszech i dopiero w drugim etapie rozwoju zaczęły napływać tam duże marki i międzynarodowe brandy. Z podobną sytuacją mamy do czynienia w naszym kraju – mówi Maciej Zajdel. - Mam nadzieję, że za mniej niż 20 lat będziemy w stanie dogonić Mediolan, który dziś jest jednym z ciekawszych rynków dóbr luksusowych. Ale to ogromna praca nie tylko prywatnych inwestorów, ale również władz Warszawy oraz wypadkowa warunków gospodarczych oraz klimatu inwestycyjnego.

Hotelowa niewiadoma

Luksus w najdroższym wydaniu to istotny segment rynku hotelowego, który w Polsce nie ma jeszcze swojego odpowiednika. Jednym z niewielu takich obiektów stanie się przebudowywany właśnie Hotel Europejski, którego operatorem będzie sieć Raffles.

- Nikt do końca nie wie, czy Hotel Europejski nie zaspokoi całej potrzeby na luksus w Warszawie – mówi Jan Wróblewski, prezes Zdrojowa Invest. - Z kolei międzynarodowe sieci luksusowych hoteli nie są zainteresowane innymi lokalizacjami niż Warszawa i ewentualnie Kraków. W mojej opinii należy sobie zadać pytanie, czy w ogóle Polska jest miejscem dla luksusowych hoteli. Moim zdaniem na rozwój tego segmentu rynku jest jeszcze za wcześnie.

  • 1
  • 2


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA