PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Luksus lubi miasta z przyszłością - relacja z sesji Property Forum

  • Autor: PropertyNews.pl
  • 28 wrz 2016 14:33

Luksus lubi miasta z przyszłością - relacja z sesji Property Forum Maciej Zajdel, Jan Wróblewski, Anna Hofman i Tomasz Andryszczyk, uczestnicy sesji „Luksus po polsku – kondycja i perspektywy rozwoju rynku dóbr luksusowych nad Wisłą” podczas Property Forum 2016

Warszawa ma ogromny potencjał dla rozwoju rynku dóbr luksusowych, ale i wiele ograniczeń. - Trzeba zadbać o spójną wizję rozwoju miasta i promocję na rynku międzynarodowym - uważają uczestnicy sesji "Luksus po polsku – kondycja i perspektywy rozwoju rynku dóbr luksusowych nad Wisłą", która odbyła się podczas VI edycji Property Forum.

REKLAMA

Warszawa cały czas się rozwija i przyciąga ekskluzywne marki nad Wisłę. Ze wskazywanych przez uczestników sesji badań wynika, że około 70 proc. takich marek debiut w Polsce ma już za sobą.

- Marki premium pojawiają się częściej w multibrandowych butikach – mówi Anna Hofman, Associate z Cushman & Wakefield. Firma aktualnie odpowiada za komercjalizację Hotelu Europejskiego. W hotelu powstanie około 2,8 tys. m kw. powierzchni ekskluzywnej, na parterze, od strony Krakowskiego Przedmieścia, która wpisuje się w strategię marek premium i luksusowych.

- Ulice handlowe to trudny rynek. Na pewno brakuje nam skali, z jaką mamy do czynienia na przykład w Pradze – wyjaśnia Anna Hofman. - Marki premium przykładają ogromną uwagę do lokalizacji i sąsiedztwa. Oznacza to, że pozyskiwanie marek premium na ulicach handlowych ułatwi przekonanie kolejnych firm do inwestycji w Warszawie.

Dogonimy Mediolan?

Według Macieja Zajdla, członka zarządu Kulczyk Silverstein Properties, dóbr luksusowych w Polsce przypomina analogiczny rynek w Mediolanie 20 lat temu.

- W Mediolanie na początku tworzyły się małe butiki nieznanych projektantów, sklepy marek znanych we Włoszech i dopiero w drugim etapie rozwoju zaczęły napływać tam duże marki i międzynarodowe brandy. Z podobną sytuacją mamy do czynienia w naszym kraju – mówi Maciej Zajdel. - Mam nadzieję, że za mniej niż 20 lat będziemy w stanie dogonić Mediolan, który dziś jest jednym z ciekawszych rynków dóbr luksusowych. Ale to ogromna praca nie tylko prywatnych inwestorów, ale również władz Warszawy oraz wypadkowa warunków gospodarczych oraz klimatu inwestycyjnego.

Hotelowa niewiadoma

Luksus w najdroższym wydaniu to istotny segment rynku hotelowego, który w Polsce nie ma jeszcze swojego odpowiednika. Jednym z niewielu takich obiektów stanie się przebudowywany właśnie Hotel Europejski, którego operatorem będzie sieć Raffles.

- Nikt do końca nie wie, czy Hotel Europejski nie zaspokoi całej potrzeby na luksus w Warszawie – mówi Jan Wróblewski, prezes Zdrojowa Invest. - Z kolei międzynarodowe sieci luksusowych hoteli nie są zainteresowane innymi lokalizacjami niż Warszawa i ewentualnie Kraków. W mojej opinii należy sobie zadać pytanie, czy w ogóle Polska jest miejscem dla luksusowych hoteli. Moim zdaniem na rozwój tego segmentu rynku jest jeszcze za wcześnie.

  • 1
  • 2

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA Partner serwisu - OUTLET CENTER

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA