PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Luksus po polsku. Co przyciąga marki z górnej półki?

  • Autor: PropertyNews.pl
  • 20 paź 2016 12:51

Luksus po polsku. Co przyciąga marki z górnej półki? Ethos

W czasach gdy concierge, torebka Louis Vuitton i własny jacht są już standardem w świecie luksusu, aby wyróżnić się na tym rynku, trzeba celować wyżej. Na Zachodzie prym wiodą wyrafinowane sposoby wydatkowania pieniędzy, a w Polsce?

REKLAMA

Luksus, choć nie jest niezbędny do życia, ma inną bardzo ważną funkcję: kreuje potrzeby. Jest przecież nie dla wszystkich, ale dla wybranych. A tych w naszym kraju jest z roku na rok coraz więcej.

Wisienką na torcie luksusu jest segment osób tak zwanych HNWI (ang. high net worth individuals), czyli najbogatszych konsumentów. Grupę tę tworzą posiadacze płynnych aktywów o wartości przekraczającej milion dolarów. Jak wynika z raportu Credit Suisse, w Polsce w 2015 roku mieszkało 43 tys. osób, które można zaliczyć do kategorii HNWI.

- Na tle innych krajów europejskich liczba ta nie jest duża. Dla przykładu, we Francji jest ich blisko 1,8 mln, w Wielkiej Brytanii - 2,4 mln, w Niemczech zaś – 1,5 mln – mówi Steven Baxted, partner, szef zespołu doradztwa dla rynku budownictwa i nieruchomości w KPMG w Polsce.

Warszawa na celowniku

Jeszcze niedawno Polska pod względem popytu na dobra luksusowe tkwiła w konsumenckim zaścianku. Dziś coraz więcej marek z górnej półki debiutuje nad Wisłą. Inne wciąż się przyglądają. Co przyciąga luksus?

- W biznesie nie ma sentymentów. Głównymi czynnikami, które decydują o wejściu danej marki na rynek, jest potencjał społeczno-ekonomiczny, a także statystyki dotyczące ruchu turystycznego – mówi Anna Staniszewska, dyrektor zespołu doradztwa i analiz rynkowych BNP Paribas Real Estate na region Europy Środkowo-Wschodniej.

BNP Paribas Real Estate jest w trakcie negocjacji z kilkoma międzynarodowymi grupami, reprezentującymi znane marki z segmentu premium. - Z pewnością Warszawa jest na celowniku – zapewnia Anna Staniszewska. - Tym bardziej, że oprócz korzystnych warunków makroekonomicznych, na rynku stopniowo zwiększa się podaż odpowiedniej jakości lokali handlowych.

Każda luksusowa marka kieruje się własnymi wymaganiami zarówno pod względem lokalizacji (z reguły miejsca o charakterze reprezentacyjnym, o wysokim przepływie turystów), typu lokalu (lokal parterowy w kamienicy, wolnostojący sklep flagowy, powierzchnia w domu towarowym lub galerii handlowej, lub też powierzchnia w ramach sklepu typu multibrand), standardu, widoczności sklepu, jak również wielkości powierzchni sprzedaży, więc trudno podać jednoznaczną definicję atrakcyjności lokalu dla marek luksusowych.

  • 1
  • 2


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA