PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Luksusowe marki biorą kurs na Warszawę

  • Autor: propertynews.pl
  • 07 gru 2016 14:56

Luksusowe marki biorą kurs na Warszawę Maciej Zajdel

W Warszawie rośnie znaczenie reprezentacyjnych ulic handlowych, przy których swoje salony otwierają międzynarodowe brandy, jak i rdzennie polskie, święcące triumfy na świecie firmy. - Widzimy wyraźny, nowy, ciekawy trend – znane marki coraz częściej zwracają się ku krajom takim jak Polska i właśnie tu widzą obecnie szansę rozwoju, aby otwierać swoje nowe flagowe sklepy – mówi Maciej Zajdel, członek zarządu Kulczyk Silverstein Properties.

REKLAMA

Na rozwój high-streetu wpływają również liczne inwestycje rewitalizacyjne w Śródmieściu, jak i systematycznie rosnąca liczba bogatych i zamożnych Polaków. Dalszy rozwój rynku dóbr luksusowych w Polsce jest pewny i wiąże się bezpośrednio z rozkwitem ulic handlowych.

– Coraz częściej nabywamy również dobra luksusowe – jak wynika z danych Bain&Company, Polska jest jedynym państwem w Europie Środkowej, które zanotowało w ubiegłym roku wzrost ich sprzedaży, który wyniósł 7 proc. W związku z tym stolica Polski jest naturalnym wyborem ekspansji dla marek luksusowych, jak i nową zakupową destynacją dla ich klientów. Warszawa rozwija się niczym Mediolan – mało kto teraz zdaje sobie z tego sprawę, ale we włoskiej stolicy mody ulice handlowe rozwinęły się dynamicznie jedynie w ciągu ostatnich 20 lat. Rosnąca popularność high-streetu jest wynikiem zmian, jakie zachodzą w naszym społeczeństwie oraz efektem interesującego i długo oczekiwanego planu rewitalizacji ulic i placów w Warszawie. Jesteśmy coraz bogatsi i coraz częściej korzystamy z możliwości, jakie daje miasto: spotykamy się na zrewitalizowanych placach i traktach czy w kawiarnianych ogródkach zamiast w sztucznie wykreowanej przestrzeni centrum handlowego – mówi Maciej Zajdel, członek zarządu Kulczyk Silverstein Properties, inwestora projektu biurowo-handlowego Ethos na Placu Trzech Krzyży Warszawie, dedykowanego markom z wyższej półki i premium.

Coraz więcej osób odwiedza Warszawę, co ma wpływ na rozwój rynku dóbr luksusowych. W 2015 roku stolicę odwiedziło aż 8,45 mln turystów i odwiedzających, z czego 1,8 mln stanowili turyści biznesowi. Dzięki temu według przeprowadzonych analiz, warszawski high-street ma tak dobrą perspektywę rozwoju jak czeska Praga, a w wielu aspektach już nawet ją przewyższa. Przykładowo, w stolicy Polski jest aż 100 sklepów monobrandowych z sektora premium, a w stolicy Czech zaledwie 60. Ponadto, w 2015 roku siła nabywcza mieszkańca Warszawy wyniosła 12 tys. euro, ponad 2 tys. euro więcej w porównaniu np. do mieszkańca czeskiej Pragi.

  • 1
  • 2

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2018

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.