PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

M&S: mimo wymagających warunków rynkowych, mieliśmy dobry kwartał

  • Autor: M&S
  • 14 kwi 2011 14:39

M&S: mimo wymagających warunków rynkowych, mieliśmy dobry kwartał

W IV kwartale roku rozliczeniowego 2010/2011, trwającym do 2 kwietnia 2011 roku, sprzedaż całej grupy Marks & Spencer wzrosła o 2,3 proc. Na rodzimym rynku - w Wielkiej Brytanii wzrost był na poziomie 1 proc. Szczególnie dobre wyniki zanotowano na sprzedaży w części spożywczej, w rozwój której firma zamierza teraz inwestować.

REKLAMA

Sprzedaż towarów bez części spożywczej spadła o 3,4 proc., a sama część spożywcza poprawiła sprzedaż o 4,9 proc. Firma powiększa swoje udziały w rynku - jeśli chodzi o sprzedaż bez części spożywczej zwiększyły się one o 30 pkt. bazowych do 11,6 proc., a samej części spożywczej o 10 pkt. do 3,8 proc.

- Mieliśmy dobry czwarty kwartał, mimo wymagających warunków rynkowych. W takich czasach jak teraz, coraz więcej klientów wraca do Marks & Spencer po sprawdzoną wartość, jakość i innowacje. Silne produkty, ze świetnym wsparciem reklamowym sprawiły, że podbiliśmy rynek i zwiększyliśmy udziały zarówno w części spożywczej, jak i ubraniach - podsumowuje globalną działalność grupy Marks & Spencer w IV kwartale roku rozliczeniowego 2010/11 (13 tygodni do 2 kwietnia 2011 roku) Marc Bolland, Chief Executive Marks & Spencer.

Sprzedaż firmy Marks & Spencer bez części spożywczej była w IV kwartale roku rozliczeniowego 2010/11 zgodna z oczekiwaniami firmy. - W trudnych czasach konsumenci kontynuują powrót do produktów wysokiej jakości, których marka Marks & Spencer jest synonimem. Zwiększyliśmy udziały w rynku o 30 punktów bazowych do 11,6 proc. Dostarczyliśmy naszym klientom ciekawe stylowo kolekcje charakteryzujące się dobrym dopasowaniem do każdego budżetu. Szczególnie dobre wyniki odnotowały bielizna damska i ubrania męskie, mieliśmy też dobry start naszej wiosennej kampanii dla damskich ubrań. Klienci dobrze odpowiedzieli na naszą interpretację ostatnich modowych trendów - czytamy w raporcie.

Jak informuje spółka, sprzedaż części spożywczej to kolejny kwartał poprawy. - W ciągu kwartału wprowadziliśmy do sprzedaży ponad 320 nowych produktów, zwiększając tym samym liczbę nowo wdrożonych linii do 1900 w ubiegłym roku. To ponad 25 proc. naszej oferty. Jakość jest tym, co nas wyróżnia spośród konkurencji. Zanotowaliśmy silną poprawę sprzedaży zdrowej żywności. Linie „Count on us" oraz „Simply Fuller Longer" były w styczniu w Wielkiej Brytanii najpopularniejszymi markami zdrowej żywności. Zaoferowaliśmy klientom lepszą niż kiedykolwiek wartość przy konkurencyjnych cenach i świetnych promocjach takich jak unikalna oferta „Dine In" w Dniu Matki oraz w Walentynki - informuje spółka.

W tym i przyszłym roku spółka spodziewa się wymagających warunków rynkowych, związanych ze zmniejszaniem się wydatków konsumenckich oraz wzrostem cen gazu, prądu i wody. - W rezultacie nasze prognozy są ostrożne. Będziemy się skupiać na tym, byśmy pozostali konkurencyjni i oferowali naszym klientom wartościowe i świetnej jakości produkty, w czasie gdy będą ostrożnie dysponować swoimi budżetami - czytamy w raporcie.

Jak podkreśla zarząd firmy, spółka wkracza właśnie w pierwszą fazę realizacji planu, którego celem jest przekształcenie Marks & Spencer w wiodącego międzynarodowego detalistę, docierającego do swoich kientów za pośrednictwem wielu kanałów dystrybucji. - Podczas gdy krótkoterminowe prognozy zakładają trudne warunki rynkowe, nasza długoterminowa ścieżka wzrostu jest jasno określona. Skupiamy się na kontynuowaniu naszych planów - podsumował Bolland.

Podobał się artykuł? Podziel się!

PARTNER SERWISU Partner serwisu - Arrowhead Partner serwisu - ECE Partner serwisu - EPP Partner serwisu - Polska Rada Centrów Handlowych Partner serwisu - Galeria WISŁA

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA