PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

M1 jest eko. Na co stawia Metro Properties?

  • Autor: PropertyNews.pl
  • 12 kwi 2018 09:06

Inwestowanie i zarządzanie obiektami to podstawa biznesu nieruchomościowego. Równie istotne są jednak inne elementy zarządzania firmą takie jak strategia odpowiedzialnego biznesu, zrównoważony rozwój oraz ekologia. Co w tym zakresie robi firma Metro Properties mówi Elżbieta Urbańczyk, dyrektor Działu Zarządzania Środowiskiem i Infrastrukturą Techniczną.

REKLAMA

 

Strategia odpowiedzialnego biznesu jest fundamentem działalności Metro Properties w Polsce. - Wpływa ona na kształtowanie kultury organizacyjnej, odpowiedzialności i przejrzystości dla wszystkich partnerów - przekonuje Elżbieta Urbańczyk. - W strategię biznesową naszej firmy wpisane są również cele zrównoważonego rozwoju.

Co Metro Properties zrobiło do tej pory w tym zakresie? - Utworzyliśmy stanowisko compliance officer i wdrożyliśmy politykę antykorupcyjną - wylicza dyrektor Działu Zarządzania Środowiskiem i Infrastrukturą Techniczną. - Przywiązujemy bardzo dużą wagę do zaangażowania pracowników, co roku pytamy zespół o opinie na temat m.in. środowiska pracy czy zarządzania, a pracownicy chętnie dzielą się z nami swoimi spostrzeżeniami. Zapewniamy również równe szanse rozwoju pracowników bez względu na płeć. 40 proc. osób zatrudnionych na stanowiskach menedżerskich to kobiety. 

Ekologia to kolejny istotny element działalności spółki. - Obowiązująca w Metro Properties polityka ekologiczna firmy zapewnia, że wszystkie działania są zgodne z wymogami szeroko pojętej ochrony środowiska. - Na lata 2015-2019 zatwierdziliśmy długoterminowe cele zmniejszające negatywny wpływ naszej działalności na środowisko naturalne, tj. ilości odpadów kierowanych na wysypiska, zużycia energii elektrycznej i wody oraz emisji dwutlenku węgla - wylicza Elżbieta Urbańczyk. Od kilku lat poziom odzysku odpadów utrzymuje się na ponad 70-proc. poziomie, we wszystkich centrach handlowych M1 przeprowadziliśmy modernizację oświetlenia, w wyniku której otrzymaliśmy znaczne oszczędności energii. W 2017 roku uzyskaliśmy tzw. białe certyfikaty potwierdzające uzyskane przez nas oszczędności. Również polityka samochodowa firmy ogranicza użytkowanie samochodów generujących dużą ilość spalin.

W efekcie działań Metro Properties uzyskało certyfikaty Breeam in Use. Od 2012 r. wszystkie obiekty poddawane są kompleksowej ocenie w kategorii "asset" i "building management". - W kategorii "asset" wszystkie centra handlowe otrzymały ocenę "excellent" mimo że nie są to nowe obiekty, w drugiej kategorii 7 centrów M1 uzyskało ocenę "excellent", a dwa centra - M1 w Krakowie i M1 w Poznaniu - otrzymały najwyższą możliwą ocenę - "outstanding".

 

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.