PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

"Made in Poland" w galerii nad Wisłą

  • Autor: Edyta Potera, dyrektor działu wynajmu powierzchni handlowych JLL
  • 22 paź 2015 09:57

"Made in Poland" w galerii nad Wisłą Rynek polski staje się coraz bardziej dojrzały i nasycony. W obliczu rosnącej konkurencji, marki będą musiały bardzo strategicznie i umiejętnie zarządzać swoimi planami rozwoju. Fot. Fotolia

O ile jeszcze niedawno najemcami centrów handlowych były głównie marki zagraniczne, dziś szala przechyla się w drugą stronę. Znane polskie brandy, takie jak z grupy LPP, ale też Diverse, Gino Rossi, Vistula czy CCC, cieszą się niesłabnącym zainteresowaniem klientów i bez kompleksów rywalizują ofertą ze światowymi gigantami.

REKLAMA

Coraz większe znaczenie w miksie najemców mają rodzime firmy, które zwiększają swój udział w strukturze marek w galeriach handlowych i zdobywają wiodącą pozycję w wielu segmentach rynku. Dobrym przykładem jest branża obuwnicza, w której bardzo dużą popularnością cieszą się produkty CCC (lider w swoim segmencie), jak również Kazar, Gino Rossi czy Wojas. Z kolei takie marki jak Apart, Kruk czy Yes dominują wśród producentów biżuterii już od wielu lat. 

Bardzo dobrze radzą sobie również polscy producenci odzieży męskiej – Bytom, Lavard, Lancerto, Vistula. Co więcej, na rynku pojawiają się nowe polskie marki, np. Rage Age Woman czy a Tab.

Rodzime sieci handlowe dojrzewały wraz z rozwojem rynku i dziś śmiało czerpią z zachodnich wzorców, jeśli chodzi o budowanie swojej pozycji. Śledzą zmieniające się oczekiwania coraz bardziej wymagających klientów, doskonale orientują się w trendach zarówno w modzie, wzornictwie, jak i marketingu, zatrudniając np. celebrytów do kampanii reklamowych, a także prowadzą ekspansję zagraniczną. Nasze rodzime marki doskonale zdają sobie sprawę, że dobry produkt nie gwarantuje sukcesu na zawsze, a niezbędna jest otoczka wizerunkowa. Sieci handlowe zwiększają więc powierzchnię, zmieniają aranżację sklepów, stawiają na sprzedaż wielokanałową oraz wszechstronną komunikację z klientem. 

Debiuty i wyjścia

W 2014 r. w Polsce zadebiutowały takie zagraniczne marki z branży mody jak m.in.: Nuna Lie, Olimp Live and Fight, Gattinoni Roma, Inside, Devred 1902, Undiz czy Twin – Set. Wzbogaciła się również oferta odzieży sportowej (Neo), wyposażenia (JOOP!) i wystroju wnętrz (English Home), biżuterii i akcesoriów (Calvin Klein Watch & Jewelry) oraz kosmetyczna (Kiehl’s Since 1851, Kiko Milano). Zmiany zarejestrowaliśmy również w segmencie sportowym (CityFit), zabawkowym (Imaginarium) czy rozrywkowym (Leopark). Swój pierwszy regularny sklep w ubiegłym roku otworzył Desigual, wcześniej sprzedający odzież w centrach wyprzedażowych oraz Avon Studio, do tej pory dostępny jedynie w kanałach sprzedaży bezpośredniej i na stoiskach w galeriach handlowych. Obecne od wielu lat w Polsce marki Lee i Wrangler po raz pierwszy w historii naszego rynku uruchomiły sklepy monobrandowe. 

  • prezydent 2015-10-23 14:49:47
    jeśli chodzi o branżę elektroniki użytkowej to zapomniano w artykule koło media expert wymienić też avans, są to świetnie radzące sobie spółki

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA