PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

"Made in Poland" w galerii nad Wisłą

  • Autor: Edyta Potera, dyrektor działu wynajmu powierzchni handlowych JLL
  • 22 paź 2015 09:57

"Made in Poland" w galerii nad Wisłą Rynek polski staje się coraz bardziej dojrzały i nasycony. W obliczu rosnącej konkurencji, marki będą musiały bardzo strategicznie i umiejętnie zarządzać swoimi planami rozwoju. Fot. Fotolia

O ile jeszcze niedawno najemcami centrów handlowych były głównie marki zagraniczne, dziś szala przechyla się w drugą stronę. Znane polskie brandy, takie jak z grupy LPP, ale też Diverse, Gino Rossi, Vistula czy CCC, cieszą się niesłabnącym zainteresowaniem klientów i bez kompleksów rywalizują ofertą ze światowymi gigantami.

REKLAMA

Coraz większe znaczenie w miksie najemców mają rodzime firmy, które zwiększają swój udział w strukturze marek w galeriach handlowych i zdobywają wiodącą pozycję w wielu segmentach rynku. Dobrym przykładem jest branża obuwnicza, w której bardzo dużą popularnością cieszą się produkty CCC (lider w swoim segmencie), jak również Kazar, Gino Rossi czy Wojas. Z kolei takie marki jak Apart, Kruk czy Yes dominują wśród producentów biżuterii już od wielu lat. 

Bardzo dobrze radzą sobie również polscy producenci odzieży męskiej – Bytom, Lavard, Lancerto, Vistula. Co więcej, na rynku pojawiają się nowe polskie marki, np. Rage Age Woman czy a Tab.

Rodzime sieci handlowe dojrzewały wraz z rozwojem rynku i dziś śmiało czerpią z zachodnich wzorców, jeśli chodzi o budowanie swojej pozycji. Śledzą zmieniające się oczekiwania coraz bardziej wymagających klientów, doskonale orientują się w trendach zarówno w modzie, wzornictwie, jak i marketingu, zatrudniając np. celebrytów do kampanii reklamowych, a także prowadzą ekspansję zagraniczną. Nasze rodzime marki doskonale zdają sobie sprawę, że dobry produkt nie gwarantuje sukcesu na zawsze, a niezbędna jest otoczka wizerunkowa. Sieci handlowe zwiększają więc powierzchnię, zmieniają aranżację sklepów, stawiają na sprzedaż wielokanałową oraz wszechstronną komunikację z klientem. 

Debiuty i wyjścia

W 2014 r. w Polsce zadebiutowały takie zagraniczne marki z branży mody jak m.in.: Nuna Lie, Olimp Live and Fight, Gattinoni Roma, Inside, Devred 1902, Undiz czy Twin – Set. Wzbogaciła się również oferta odzieży sportowej (Neo), wyposażenia (JOOP!) i wystroju wnętrz (English Home), biżuterii i akcesoriów (Calvin Klein Watch & Jewelry) oraz kosmetyczna (Kiehl’s Since 1851, Kiko Milano). Zmiany zarejestrowaliśmy również w segmencie sportowym (CityFit), zabawkowym (Imaginarium) czy rozrywkowym (Leopark). Swój pierwszy regularny sklep w ubiegłym roku otworzył Desigual, wcześniej sprzedający odzież w centrach wyprzedażowych oraz Avon Studio, do tej pory dostępny jedynie w kanałach sprzedaży bezpośredniej i na stoiskach w galeriach handlowych. Obecne od wielu lat w Polsce marki Lee i Wrangler po raz pierwszy w historii naszego rynku uruchomiły sklepy monobrandowe. 

  • prezydent 2015-10-23 14:49:47
    jeśli chodzi o branżę elektroniki użytkowej to zapomniano w artykule koło media expert wymienić też avans, są to świetnie radzące sobie spółki


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA