PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Makro stawia na innowacyjne rozwiązania

  • www.portalspozywczy.pl
  • 04 wrz 2013 18:56

Szef Makro ocenia, że w najbliższych latach w sektorze handlowym w Polsce nastąpi gruntowna konsolidacja zarówno branży hurtowej jak i detalicznej. Dla Makro konsolidacja to istotny element strategii, ale sieć hurtowni skupi się też m.in. na remontach i remodelingu działających obiektów i będzie inwestować w innowacyjne rozwiązania, informuje Portalspozywczy.pl.

REKLAMA

- To co nastąpi w sektorze handlowym w Polsce w najbliższych latach to gruntowna konsolidacja rynku, mam na myśli tak branżę hurtową, jak i detaliczną z hipermarketami, dyskontami, supermarketami i sklepami osiedlowymi - mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl David Boner, prezes Makro Polska.

- Będziemy obserwować zachodzące procesy, aby wykorzystać ewentualne okazje do przyspieszenia rozwoju sieci Makro w Polsce. Konsolidacja jest jednym istotnych elementów naszej strategii rozwoju - dodaje.

- Kluczową sprawą jest dla mnie to, że naszą działalność na polskim rynku traktujemy w sposób długoterminowy. Jesteśmy tutaj od wielu lat i planujemy pozostać inwestować i utrzymać silną pozycję na rynku hurtowym i dynamicznie rozwijać sieć sklepów OdiDo - mówi również.

Makro skupi się też na remontach i remodelingu działających obiektów oraz będzie inwestować w innowacyjne rozwiązania.

- Będziemy także inwestować, nie planujemy jednak przyspieszenia rozwoju organicznego, ale skupimy się głównie na remontach i remodelingu już działających obiektów, tak aby działały bardziej efektywnie, generowały większe oszczędności i zyski - mówi Boner.

- Będziemy inwestować w innowacyjne rozwiązania, które mają poprawić konkurencyjność prowadzonego biznesu w Polsce. Obecnie prowadzimy kilka takich projektów, m.in. inwestujemy w zdrowie i bezpieczeństwo, także w przypadku naszych produktów, tego właśnie oczekują klienci. Co ciekawe nasza obecna nazwa Makro Cash&Carry nie oddaje w pełni tego co oferujemy i jak się zmieniamy, np. bardzo mocno rozwijamy i będziemy nadal rozwijać usługę serwisową, która oznacza możliwość dowozu towaru do sklepów klientów - dodaje.

- Wprowadzenie tej usługi wymusiło zmiany w ramach całego łańcucha dostaw - musieliśmy m.in. zreorganizować pracę ludzi i usprawnić logistykę. Na razie usługa jest skierowana do właścicieli sklepów Odido, niezależnych detalistów oraz do branży gastronomicznej. Z ponad 2000 placówek Odido korzysta z niej co piąta. Szacujemy, że do 2015 r. podwoimy liczbę klientów, którym dostarczamy towar na miejsce - wyjaśnia prezes Makro.


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA