PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

Małe firmy handlowe stawiają na eksport i innowacje

Małe firmy handlowe stawiają na eksport i innowacje
fot. Fotolia
  • Autor: propertynews.pl
  • Dodano: 24 mar 2016 07:48

Małe i średnie firmy handlowe obawiają się zmian związanych z planowanym podatkiem obrotowym. Szanse na swój rozwój widzą przede wszystkim w innowacjach i rozwoju eksportu - wynika z badania Instytutu Badań i Analiz OSB.

  • Autor: propertynews.pl
  • Dodano: 24 mar 2016 07:48

I połowa 2016 roku powinna przynieść poprawę, ale nie dla handlu

W minionym półroczu ogólną sytuację firm charakteryzowała stabilność. Z tego powodu większość małych przedsiębiorców ma podobne oczekiwania wobec właśnie trwającego półrocza, przewidując, że sytuacja ich firm w najbliższej przyszłości pozostanie bez zmian (50,4 proc.). Wśród pozostałych przedsiębiorców nieznacznie częściej oczekiwana jest poprawa sytuacji (25,5 proc.) niż pogorszenie (24,2 proc.).

Ostrożny optymizm dominuje wśród firm ze wszystkich branż, poza handlem. Aż 32 proc. firmy z tego sektora spodziewa się w bieżącym półroczu zmian na gorsze, 42,3 proc. nie oczekuje żadnych zmian, a 25,7 proc. przewiduje delikatną poprawę.

- Trudna sytuacja w sektorze handlu występuje głównie za sprawą spadku wolumenu sprzedaży na rynku krajowym. Wciąż największym problemem w najbliższych miesiącach będzie deflacja, która przełoży się również na niekorzystny wynik finansowy po I półroczu 2016 roku. ‘Szara’ perspektywa może jeszcze bardziej się pogłębić i przybrać ‘czarny kolor’, jeżeli potwierdzą się obawy przedsiębiorców odnośnie obecnie dyskutowanego podatku obrotowego od sklepów – komentuje Dariusz Śledź z Instytuty Badań i Analiz OSB.

Ceny i sprzedaż nadal nieco w dół, tylko eksporterzy liczą na wzrosty

Ponad 60 proc. badanych przedsiębiorców oczekuje, że w nadchodzącym półroczu utrzyma taki sam poziom cen. W grupie pozostałych częściej przewiduje się jednak obniżenie cen (20,9 proc.) niż wzrost (17,2 proc.). Presję na dalsze obniżki będzie potęgował ograniczony popyt. Wprawdzie 50 proc. firm oczekuje utrzymania sprzedaży na tym samym poziomie, co wcześniej, to jednak pozostali częściej spodziewają się spadku sprzedaży (27,5 proc.) niż jej wzrostu (22,5 proc.).

Firmy spodziewają się presji na obniżenie cen przede wszystkim na rynku krajowym. Ci, którzy działają za granicą, w większości oczekują wzrostu sprzedaży.

Największy nacisk na innowacje w ofercie

  • 1
  • 2

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.236.190.216
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.