PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Małe sklepy będą zrzeszać się w sieci

  • dlahandlu.pl
  • 30 paź 2013 10:57

Nawet 90 proc. małych sklepów może w przyszłości działać w ramach sieci - zapowiada w rozmowie z portalem dlahandlu.pl Piotr Grauer, dyrektor KPMG.

REKLAMA

Liczba sklepów niezależnych, należących do indywidualnych właścicieli powoli kurczy się. Rośnie natomiast rynek małych sklepów zrzeszonych w różnego rodzaju sieci kupieckie czy franczyzowe.Tendencja ta wydaje się na tyle dominująca, że moim zdaniem kiedyś w przyszłości nawet 90 proc. małych sklepów działających w Polsce może zostać „usieciowionych" - mówi w rozmowie z portalem dlahandlu.pl Piotr Grauer, dyrektor KPMG.

- Na rynku obserwujemy dwa modele konsolidacji: twardą - zakup sieci sklepów za gotówkę przez większe podmioty oraz wchodzenie sklepów pod skrzydła większych graczy na zasadzie współpracy franczowej. Można powiedzieć, że główna fala konsolidacji w modelu twardym - za pieniądze - już się przetoczyła przez nasz rynek. Teraz najbardziej wyraźnym trendem jest sieciowanie się sklepów w ramach systemów franczyzowych. Wiąże się to, z jednej strony z osłabieniem polskiej gospodarki w ciągu ostatnich 24 miesięcy oraz, z drugiej strony, ekspansją Biedronki oraz innych dyskontów, które odciskają swoje piętno na wynikach mniejszych sklepów. Powoduje to, że sklepy niezależne poszukują form wsparcia, które pozwolą im przetrwać lub wzmocnić swoją pozycję na lokalnym rynku - uważa nasz rozmówca.

- Wydaje mi się także, że w ostatnim czasie nie dochodzi do spektakularnych przejęć na rynku detalicznym, bo pojawiła się pewna luka między oczekiwaniami kupujących i sprzedających. Właściciele wielu małych sieci handlowych pewnie zgodziliby się na przejęcie sieci, ale na warunkach sprzed kryzysu. Z kolei kupujący chętnie dołączyliby do swojej sieci nowe podmioty, ale za o wiele niższe kwoty, uwzględniające słabsze wyniki finansowe, spowodowane niższymi wydatkami konsumentów. Ponieważ trudno znaleźć sprzedającym i kupującym konsensus, w ostatnim czasie mamy do czynienia z mniejszą liczbą transakcji - mówi Piotr Grauer.

Podobał się artykuł? Podziel się!

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA