PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Małe sklepy będą zrzeszać się w sieci

  • dlahandlu.pl
  • 30 paź 2013 10:57

Nawet 90 proc. małych sklepów może w przyszłości działać w ramach sieci - zapowiada w rozmowie z portalem dlahandlu.pl Piotr Grauer, dyrektor KPMG.

REKLAMA

Liczba sklepów niezależnych, należących do indywidualnych właścicieli powoli kurczy się. Rośnie natomiast rynek małych sklepów zrzeszonych w różnego rodzaju sieci kupieckie czy franczyzowe.Tendencja ta wydaje się na tyle dominująca, że moim zdaniem kiedyś w przyszłości nawet 90 proc. małych sklepów działających w Polsce może zostać „usieciowionych" - mówi w rozmowie z portalem dlahandlu.pl Piotr Grauer, dyrektor KPMG.

- Na rynku obserwujemy dwa modele konsolidacji: twardą - zakup sieci sklepów za gotówkę przez większe podmioty oraz wchodzenie sklepów pod skrzydła większych graczy na zasadzie współpracy franczowej. Można powiedzieć, że główna fala konsolidacji w modelu twardym - za pieniądze - już się przetoczyła przez nasz rynek. Teraz najbardziej wyraźnym trendem jest sieciowanie się sklepów w ramach systemów franczyzowych. Wiąże się to, z jednej strony z osłabieniem polskiej gospodarki w ciągu ostatnich 24 miesięcy oraz, z drugiej strony, ekspansją Biedronki oraz innych dyskontów, które odciskają swoje piętno na wynikach mniejszych sklepów. Powoduje to, że sklepy niezależne poszukują form wsparcia, które pozwolą im przetrwać lub wzmocnić swoją pozycję na lokalnym rynku - uważa nasz rozmówca.

- Wydaje mi się także, że w ostatnim czasie nie dochodzi do spektakularnych przejęć na rynku detalicznym, bo pojawiła się pewna luka między oczekiwaniami kupujących i sprzedających. Właściciele wielu małych sieci handlowych pewnie zgodziliby się na przejęcie sieci, ale na warunkach sprzed kryzysu. Z kolei kupujący chętnie dołączyliby do swojej sieci nowe podmioty, ale za o wiele niższe kwoty, uwzględniające słabsze wyniki finansowe, spowodowane niższymi wydatkami konsumentów. Ponieważ trudno znaleźć sprzedającym i kupującym konsensus, w ostatnim czasie mamy do czynienia z mniejszą liczbą transakcji - mówi Piotr Grauer.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.