PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Mało otwarć, spektakularne zamknięcia. Jaki był trzeci kwartał na rynku handlowym?

  • Autor: propertynews.pl
  • 10 paź 2016 15:29

Mało otwarć, spektakularne zamknięcia. Jaki był trzeci kwartał na rynku handlowym? Tallinder, Arkadia

W trzecim kwartale br. na rynku handlowym zabrakło spektakularnych debiutów. W tym czasie do użytku oddano jedynie kilka małych obiektów. Nie zabrakło za to sensacyjnych informacji o markach, które zdecydowały o zakończeniu lub ograniczeniu swojej działalności – wynika z raportu Colliers International podsumowującego rynek handlowy w trzecim kwartale br.

REKLAMA

W budowie znajduje się ok. 640 tys. mkw. powierzchni centrów handlowych z planowaną datą otwarcia do końca 2017 roku - wynika z raportu.

Liczba debiutów pozostaje ograniczona, a kilka sieci handlowych podjęło decyzje o zakończeniu działalności na polskim rynku, w tym modowa marka polskiej grupy LPP – Tallinder oraz amerykańska marka gastronomiczna – Dairy Queen. Swoje sklepy zamyka także polska sieć delikatesów Alma.

Podaż

W III kw. br. nie oddano do użytku żadnego nowego centrum handlowego o powierzchni powyżej 5 tys. mkw. GLA. Natomiast w Galerii Radomsko otwarto drugą część obiektu, w której znalazły się: Grupa LPP, Neonet, CCC.

W minionym kwartale kolejne centra handlowe rozpoczęły modernizacje i remonty, w tym Port Łódź, Galeria Krakowska i Poznań City Centre. Re-modeling następnych obiektów zapowiada również Carrefour (m. in. Zielone Wzgórza w Białymstoku i Galeria Gryf w Szczecinie).

Popyt

W III kwartale br. w Polsce zadebiutowało kilka sieci handlowych, nowe marki pojawią się na szerszą skalę dopiero wraz z otwarciem centrum handlowego Posnania w IV kwartale br. W Warszawie, w centrum handlowym Plac Unii rozpoczęła działalność nowa marka z moda męska – Navigare, a w Galerii Mokotów - Lego Store i Le Creuset. Debiut na polskim rynku przyspieszyła także sieć modowa Forever 21, otwierając swój pierwszy sklep w łódzkim centrum Manufaktura. Tam też pojawiła się nowa amerykańska marka obuwnicza Steve Madden.

Wśród anonsowanych w III kwartale umów najmu w projektach planowanych warto wymienić: C&A, H&M, GO Sport oraz Smyk w Galerii Młociny oraz Martes Sport, Smyk i centrum medyczne GynCentrum w Galerii Libero w Katowicach.

Umowy w istniejących centrach handlowych zawarli miedzy innymi: TK Maxx w Galerii Victoria w Wałbrzychu, Gate w Futura Park w Krakowie, fitness Fabryka Formy w Zielonych Wzgórzach w Białymstoku, Smyk w centrum handlowym Tarnovia, H&M w Galerii Askana w Gorzowie Wlkp. czy Grupa LPP w ETC Swarzędz.

Pustostany

Średni współczynnik pustostanów w ośmiu największych aglomeracjach wyniósł zgodnie ze stanem na koniec czerwca 2016 r. 3 proc., natomiast w dużych miastach (150 tys. - 400 tys. mieszkańców) – 4,6 proc.

  • 1
  • 2

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2018

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.