PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Mango sprzedaje więcej w sieci

  • Autor: PropertyNews.pl
  • 10 sie 2018 11:55

Mango sprzedaje więcej w sieci Fot. fotolia

Sprzedaż online Mango wzrosła w 2017 roku o 15,4 proc., do 339,2 milionów euro i stanowi już 15,5 proc. całkowitego obrotu. Mango-MNG Holding zamknęła rok 2017 ze sprzedażą w wysokości 2 194 mln euro i EBITDA o wysokości 115 mln, czyli o 50 proc. więcej niż w poprzednim roku.

REKLAMA

W 2017 roku sprawdziliśmy, że nasz model biznesowy oparty na omnichannel i fast fashion jest drogą, która powinniśmy podążać. Przy zachowaniu poziomu sprzedaży w drugim półroczu, podobnego do tej z pierwszej połowy roku, spółka wkroczyłaby na ścieżkę zysków. To był nasz cel na początku roku. Mamy nadzieję na dalszą poprawę w 2018 roku. Pod koniec lipca dokonaliśmy ulepszeń. Sprzedaż łączna przeszła bardzo dobrą zmianę: utrzymywała stały wzrost w ciągu ostatnich 5 miesięcy. W tym samym czasie kanał sprzedaży internetowej rozwija się powyżej celów ustalonych na początku roku. Wszystkie kroki, które podejmujemy ukierunkowując decyzje naszej firmy względem klienta, są trafne. Jest to oś, na której opiera się nasza strategi - mówi wiceprezes firmy Mango Daniel Lópeza.

W całym 2017 r., firma Mango przeprowadziła ważne działania w celu uporządkowania bilansu, co doprowadziło do znacznej redukcji zobowiązań bankowych i zmniejszenia zadłużenia finansowego netto. Na dzień 31 grudnia 2017 r. zadłużenie finansowe netto zmniejszyło się o 33 proc., z 617 do 415 milionów euro, co znacznie poprawia pozycję kapitałową grupy.

77 proc. obrotów odpowiadało działalności międzynarodowej, a 23 proc. rynkowi krajowemu. Według linii biznesowych wyróżniają się działy Man, Kids i Violeta, odpowiedzialne za 18,3 proc. całkowitego obrotu, przekraczające 17,6 proc. obrotu z ubiegłego roku.

Sprzedaż internetowa przyspieszyła swój wzrost i znaczenie w całej grupie. W 2017 r. sprzedaż z tego kanału wzrosła o 15,4 proc., osiągając kwotę 339,2 mln euro, co stanowi 15,5 proc. całkowitego obrotu. W związku z bardzo dobrym początkiem pierwszej połowy 2018 r., firma zakłada, że sprzedaż online osiągnie 20 proc. całkowitego obrotu w 2019 r., co było pierwotnie planowane na koniec 2020 r.
Mango prowadzi sprzedaż online w 83 krajach, oferując zakupy internetowe w pełni zintegrowane ze sklepami fizycznymi. W 2018 roku planowane jest rozszerzenie tego kanału sprzedaży na Iran i Ukrainę. Firma, oprócz różnych opcji dostawy, takie jak odbiór w sklepach lub dostawa do domu w większości krajów, oferuje także dostawy do domu już następnego dnia w głównych miastach europejskich, a także we wszystkich prowincjach Hiszpanii.

W 2017 roku stronę internetową Mango odwiedziło ponad 450 milionów użytkowników, co stanowi wzrost o ponad 50 milionów w porównaniu z rokiem poprzednim. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2018

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.