PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Manufaktura z podziemną stacją

  • Autor: PAP
  • 26 cze 2015 17:49

Dwie podziemne stacje - w centrum Łodzi oraz w pobliżu Manufaktury - zlokalizowane mają być na trasie podziemnej kolei po powstaniu tunelu łączącego dworce Łódź: Fabryczna, Kaliska i Żabieniec. Prace nad studium wykonalności PKP PLK chce zakończyć w 2015 r.

REKLAMA

Jak poinformowano w piątek, PKP PLK opracowują studium wykonalności, które uwzględnia potrzebę budowy dwóch podziemnych stacji.

Według PKP PLK tunel wywiercony z pomocą tarcz TBM, używanych m.in. do budowy metra, będzie zaczynał się w zachodniej części nowej podziemnej stacji Łódź Fabryczna, dalej pobiegnie w okolice centrum handlowego Manufaktura. Następnie od okolic ul. Ogrodowej do stacji Łódź Kaliska i Żabieniec tunel rozgałęzi się na cztery jednotorowe odrębne tunele. Jego łączna długość sięgnie 5 km.

Jak podkreślił Marcin Mochocki, członek zarządu, dyrektor ds. realizacji inwestycji PKP PLK, taka inwestycja powstaje w mieście raz na 100-150 lat. "Wiemy, że jest to jedyna okazja, by tunel został zbudowany zgodnie z oczekiwaniami mieszkańców i spełniał również potrzeby pasażerów podróżujących pociągami aglomeracyjnymi po regionie łódzkim" - zaznaczył.

Według niego prace prowadzone od drugiej połowy 2014 r. uwzględniają potrzebę budowy dwóch stacji: pierwszej - w centrum miasta, w pobliżu ulicy Zielonej i Piotrkowskiej oraz drugiej - w pobliżu centrum handlowego Manufaktura.

"Szukamy najlepszych rozwiązań, również finansowych, dla przeprowadzenia tej inwestycji. Przygotowując się do niej uwzględniamy wszystkie wymagania inżynieryjne, środowiskowe i związane z ochroną konserwatorską, na jakie natrafimy budując tunel i stacje pod centrum Łodzi" - dodał.

Jak poinformował Maciej Dutkiewicz z zespołu prasowego PKP PLK, w pierwszej połowie 2015 r. wykonano dokumentację geologiczno-inżynierską, hydrogeologiczną oraz opracowano aktualizację techniczną. Prace nad studium wykonalności, warte prawie 3 mln zł, mają zakończyć się w 2015 r.

"Pozwoli to na ogłoszenie przetargu na inwestycję w formule +zaprojektuj i buduj+, która będzie realizowana z wykorzystaniem środków UE na lata 2014-20" - zaznaczył Dutkiewicz.

Na razie nie wiadomo, kiedy rozpocznie się inwestycja, ale - według przedstawicieli kolejowej spółki - powinna zakończyć się do 2022 r. W Kontrakcie Terytorialnym dla Łódzkiego na budowę tunelu kolejowego pod Łodzią zapisano 2 mld zł.


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA