PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Manufaktura z podziemną stacją

  • Autor: PAP
  • 26 cze 2015 17:49

Dwie podziemne stacje - w centrum Łodzi oraz w pobliżu Manufaktury - zlokalizowane mają być na trasie podziemnej kolei po powstaniu tunelu łączącego dworce Łódź: Fabryczna, Kaliska i Żabieniec. Prace nad studium wykonalności PKP PLK chce zakończyć w 2015 r.

REKLAMA

Jak poinformowano w piątek, PKP PLK opracowują studium wykonalności, które uwzględnia potrzebę budowy dwóch podziemnych stacji.

Według PKP PLK tunel wywiercony z pomocą tarcz TBM, używanych m.in. do budowy metra, będzie zaczynał się w zachodniej części nowej podziemnej stacji Łódź Fabryczna, dalej pobiegnie w okolice centrum handlowego Manufaktura. Następnie od okolic ul. Ogrodowej do stacji Łódź Kaliska i Żabieniec tunel rozgałęzi się na cztery jednotorowe odrębne tunele. Jego łączna długość sięgnie 5 km.

Jak podkreślił Marcin Mochocki, członek zarządu, dyrektor ds. realizacji inwestycji PKP PLK, taka inwestycja powstaje w mieście raz na 100-150 lat. "Wiemy, że jest to jedyna okazja, by tunel został zbudowany zgodnie z oczekiwaniami mieszkańców i spełniał również potrzeby pasażerów podróżujących pociągami aglomeracyjnymi po regionie łódzkim" - zaznaczył.

Według niego prace prowadzone od drugiej połowy 2014 r. uwzględniają potrzebę budowy dwóch stacji: pierwszej - w centrum miasta, w pobliżu ulicy Zielonej i Piotrkowskiej oraz drugiej - w pobliżu centrum handlowego Manufaktura.

"Szukamy najlepszych rozwiązań, również finansowych, dla przeprowadzenia tej inwestycji. Przygotowując się do niej uwzględniamy wszystkie wymagania inżynieryjne, środowiskowe i związane z ochroną konserwatorską, na jakie natrafimy budując tunel i stacje pod centrum Łodzi" - dodał.

Jak poinformował Maciej Dutkiewicz z zespołu prasowego PKP PLK, w pierwszej połowie 2015 r. wykonano dokumentację geologiczno-inżynierską, hydrogeologiczną oraz opracowano aktualizację techniczną. Prace nad studium wykonalności, warte prawie 3 mln zł, mają zakończyć się w 2015 r.

"Pozwoli to na ogłoszenie przetargu na inwestycję w formule +zaprojektuj i buduj+, która będzie realizowana z wykorzystaniem środków UE na lata 2014-20" - zaznaczył Dutkiewicz.

Na razie nie wiadomo, kiedy rozpocznie się inwestycja, ale - według przedstawicieli kolejowej spółki - powinna zakończyć się do 2022 r. W Kontrakcie Terytorialnym dla Łódzkiego na budowę tunelu kolejowego pod Łodzią zapisano 2 mld zł.

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA Partner serwisu - OUTLET CENTER

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA