PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Marazm na rynku handlowym w Szczecinie

  • Autor: propertynews.pl
  • 05 sty 2016 07:29

Marazm na rynku handlowym w Szczecinie Szczecin, fot. pixabay.com

Mimo stosunkowo dużej bazy ludności, Szczecin posiada zaledwie 275 320 mkw. nowoczesnej powierzchni handlowej, co tworzy jeden z najniższych wskaźników nasycenia powierzchnią handlową na 1000 mieszkańców wśród polskich aglomeracji. Na rynku działa tez stosunkowo niewiele marek.

REKLAMA

Kluczowymi obiektami handlowymi są położone w centrum Szczecina Galeria Kaskada i Galaxy. Od czasu otwarcia Galerii Kaskada, w mieście nie powstały do tej pory większe obiekty handlowe. Na razie nie istnieją żadne konkretne plany budowy galerii handlowych w centrum miasta. Nieoficjalnie mówi się natomiast o możliwej ekspansji IKEI w okolicach peryferyjnie położonego Auchan Kołbaskowo.

Ze względu na ograniczoną liczbę obiektów handlowych, na rynku szczecińskim działa niewiele brandów. W porównaniu do innych dużych aglomeracji, słabo rozwijają się też ulice handlowe.

Lokale usytuowane wzdłuż Alei Wyzwolenia i Wojska Polskiego to głównie lokale usługowe i gastronomiczne. Brakuje tam natomiast sklepów z ofertą luksusowych marek.

Według ekspertów BNP Paribas Real Estate, ulice handlowe w Szczecinie mają największą szansę rozwoju tylko pomiędzy galeriami Kaskada i Galaxy. Czynsze w centrach handlowych wahają się od 38 do 43 euro/mkw. miesięcznie,  a w lokalizacjach przy ulicach handlowych są o  około 10-12 euro niższe.

 

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Galeria WISŁA

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA