PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Marek Piechocki o przyszłości LPP

  • Autor: Propertynews.pl/Grażyna Kuryłło
  • 25 maj 2018 10:32

Marek Piechocki o przyszłości LPP Salon Reserved, fot. LPP

Najważniejsze jest to, by LPP była zawsze silną polską marką odzieżową. Na Pomorzu blisko 3,5 tys. ludzi pracuje dla nas, projektując i budując sklepy na całym świecie oraz meble do nich. Zależy mi na tym, aby firma została w rodzinie, dlatego chcę zabezpieczyć ją przed sprzedażą w przyszłości. Zamierzamy stać się wizytówką Polski na świecie. Od jesieni na metkach naszych ubrań pojawi się napis: „Designed in Poland” – mówi Marek Piechocki, prezes LPP.

REKLAMA

Jak to jest zatrudniać 25 tys. ludzi? Jakby mieszkali w jednym miejscu, to by oznaczało, że rządzi pan miasteczkiem?

Marek Piechocki, prezes LPP: Moja mama często mnie pyta: „Synku, jak ty to ogarniasz?”. Sam się sobie dziwię.

Nie zgadza się pan na zdjęcia w Internecie i pilnuje, by ich tam nie było. Pańscy pracownicy, to w większości millenialsi, a oni lubią się udzielać w mediach społecznościowych. Jak pan reaguje, gdy proponują wspólnego selfika?

Zgadzam się, ale proszę, żeby nie wrzucali zdjęcia do sieci. Dotrzymują słowa.

Jest pan żywą reklamą Reserved?

Oczywiście kupuję ubrania w naszych sklepach. Był taki czas, że się zagubiliśmy. Produkowaliśmy dla wyimaginowanego klienta. Nasze dziewczyny, które pracowały przy kolekcjach, nie chciały w nich chodzić. W latach 2015-2016 mieliśmy duże spadki sprzedaży. Wyrzucam sobie to, że za późno zacząłem reagować. W 2016 r. wróciłem do kwintesencji naszego biznesu, czyli do ubrań. Zaczęliśmy od podstaw i zastanawialiśmy się, dla kogo projektujemy. Zrozumieliśmy, że musimy robić rzeczy, które nam się podobają, żebyśmy je pokochali i chcieli w nich chodzić. Wtedy postawiliśmy na coraz bardziej modny turkus.

Mówi pan o tzw. organizacji turkusowej, a nie o kolorze ubrań?

Tak. Przenieśliśmy odpowiedzialność za produkt na sam dół – na poziom małych zespołów kupców i projektantów. O tym, co szyjemy, przestali decydować dyrektorzy zapatrzeni w badania marketingowe.

I teraz chodzą w ubraniach Reserved?

Oczywiście. Zniżkowe talony, które dostają, rozchodzą się jak ciepłe bułeczki, a kiedyś nikt ich nie brał.

W tej kryzysowej sytuacji podwyższył pan pensję ludziom i to niektórym dwukrotnie. Czy to nie wyglądało trochę tak jak nagroda za złą pracę?

  • sudoku 2018-05-28 11:09:23
    Nie da się ukryć że spółka zrobiła milowy krok naprzód po słabszym okresie kilka lat temu.
  • madzia 2018-05-28 12:58:54
    Odpowiednie traktowanie i nagradzanie pracowników na pewno daje im dużo spokoju. Jeśli pracownik czuje się komfortowo w pracy to będzie bardziej wydajny.
  • Miłosław 2018-05-30 01:06:40
    Piękne marzenia, tego Panu życzę, bo Polsce potrzeba przedsiębiorstw z sukcesami na rynkach międzynarodowych.
  • dreamer 2018-05-30 22:21:17
    Dobry wywiad. Widać, że prezes spółki ma zdrowe podejście do biznesu i świata oraz prowadzi firmę z pasją i pełnym zaangażowaniem, przy tym ma misję, żeby polska firma była znana na całym świecie.
  • Biels 2018-05-31 22:47:20
    Dla mnie to świetny przykład i dowód na to, że w Polsce też prowadzi się duży biznes w sposób nowoczesny. Ogólnie fajna historia, budująca przekonanie, że ciężką pracą osiągnie się sukces. Dodatkowo podoba mi się to przywiązanie do polskich firm, wieloletnia współpraca ze studiem projektowym. Tak robi się szacunek wokół biznesu.

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2018

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.