PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Marka Ikea warta ponad 19 mld dolarów

  • Autor: wirtualnemedia.pl
  • 26 maj 2014 12:30

IKEA podniosła wartość swojej marki o 61 proc., do 19,4 mld USD, na fali silnej sprzedaży w Chinach, Rosji i USA, gdzie sieć ta kontynuuje swoją ekspansję. Dzięki temu po raz pierwszy awansowała do pierwszej dziesiątki marek z Europy kontynentalnej, a także wspięła się o 24 pozycje w globalnym rankingu, plasując się na miejscu 50.

REKLAMA

Marki z Europy kontynentalnej są szczególnie silnie reprezentowane w kilku kategoriach. Wśród nich znalazły się "dobra luksusowe", gdzie 8 spośród 10 najcenniejszych marek pochodzi z Europy. Stary kontynent jest także silnie obecny w kategorii "odzież" (najszybciej rosnącej ze wszystkich kategorii rankingu), z markami takimi jak Zara i H&M, a także "motoryzacja" (druga w kolejności najszybciej rosnąca kategoria), za sprawą BMW, Mercedesa i Volkswagena, jak również "telekomunikacja", gdzie odnotować należy marki Deutsche Telekom, Movistar i Orange.

Łączna wartość marek Top 10 z Europy kontynentalnej wzrosła o 19 proc.. Europa kontynentalna odpowiada obecnie za 23proc. łącznej liczby marek w Top 100 oraz za 14 proc. wartości rankingu. To znaczny spadek w stosunku do wyników sprzed recesji: 6 lat temu Europa miała w zestawieniu 28 marek, stanowiących 20 proc. łącznej wartości rankingu (z wyłączeniem marek pochodzących z Wielkiej Brytanii).

Ranking BrandZ uwzględniający sto najpotężniejszych marek na świecie (BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands), opracowywany na potrzeby grupy WPP przez Millward Brown Optimor, jest badaniem przynoszącym wskaźniki wartości marek bazujące na wywiadach z ponad milionem konsumentów na całym świecie. Uwzględnia zarówno marki z rynku konsumenckiego, jak i z rynku business-to-business. Wskaźniki te są następnie łączone z uzyskanymi w badaniach na temat finansowych i ogólnobiznesowych wyników każdej ze spółek danymi z agencji Bloomberg i Datamonitor. W rankingu brane są pod uwagę rozbieżności regionalne.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.