PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Marka Ikea warta ponad 19 mld dolarów

  • Autor: wirtualnemedia.pl
  • 26 maj 2014 12:30

IKEA podniosła wartość swojej marki o 61 proc., do 19,4 mld USD, na fali silnej sprzedaży w Chinach, Rosji i USA, gdzie sieć ta kontynuuje swoją ekspansję. Dzięki temu po raz pierwszy awansowała do pierwszej dziesiątki marek z Europy kontynentalnej, a także wspięła się o 24 pozycje w globalnym rankingu, plasując się na miejscu 50.

REKLAMA

Marki z Europy kontynentalnej są szczególnie silnie reprezentowane w kilku kategoriach. Wśród nich znalazły się "dobra luksusowe", gdzie 8 spośród 10 najcenniejszych marek pochodzi z Europy. Stary kontynent jest także silnie obecny w kategorii "odzież" (najszybciej rosnącej ze wszystkich kategorii rankingu), z markami takimi jak Zara i H&M, a także "motoryzacja" (druga w kolejności najszybciej rosnąca kategoria), za sprawą BMW, Mercedesa i Volkswagena, jak również "telekomunikacja", gdzie odnotować należy marki Deutsche Telekom, Movistar i Orange.

Łączna wartość marek Top 10 z Europy kontynentalnej wzrosła o 19 proc.. Europa kontynentalna odpowiada obecnie za 23proc. łącznej liczby marek w Top 100 oraz za 14 proc. wartości rankingu. To znaczny spadek w stosunku do wyników sprzed recesji: 6 lat temu Europa miała w zestawieniu 28 marek, stanowiących 20 proc. łącznej wartości rankingu (z wyłączeniem marek pochodzących z Wielkiej Brytanii).

Ranking BrandZ uwzględniający sto najpotężniejszych marek na świecie (BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands), opracowywany na potrzeby grupy WPP przez Millward Brown Optimor, jest badaniem przynoszącym wskaźniki wartości marek bazujące na wywiadach z ponad milionem konsumentów na całym świecie. Uwzględnia zarówno marki z rynku konsumenckiego, jak i z rynku business-to-business. Wskaźniki te są następnie łączone z uzyskanymi w badaniach na temat finansowych i ogólnobiznesowych wyników każdej ze spółek danymi z agencji Bloomberg i Datamonitor. W rankingu brane są pod uwagę rozbieżności regionalne.

Podobał się artykuł? Podziel się!

PARTNER SERWISU Partner serwisu - Galeria WISŁA

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA