Marketing dla centrum handlowego bez tajemnic

Marketing centrów handlowych zmienił się diametralnie. O tym, jak stworzyć skuteczną kampanię, opowiada Anna Gurgul z Gemini.
- Budowanie strategii komunikacji marketingowej centrum handlowego zaczyna się na długo przed otwarciem obiektu. W zależności od zapotrzebowania – od kilku do kilkunastu miesięcy poprzedzających oddanie inwestycji do użytku. Istotne jest wówczas przeprowadzenie wnikliwych analiz, m. in.: badań socjologicznych, zdefiniowanie grupy docelowej, określenie profilu klienta, specjalistycznych diagnoz obrazujących jego zapotrzebowanie, zebranie opinii ekspertów rynkowych, mieszkańców okolicy i analiza catchmentu. Dopiero po wykonaniu tych działań możemy przystąpić do tworzenia strategii. Naszym celem jest wykreowanie efektu oczekiwania na otwarcie centrum handlowego i zaznaczenie swojej obecności na rynku lokalnym jeszcze zanim nastąpi fizyczny fakt otwarcia obiektu. Priorytetem jest, aby mieszkańcy miasta w którym powstaje taki obiekt byli poinformowani o jego przyszłej ofercie, wiedzieli czym będzie się on wyróżniał na tle konkurencji i wyczekiwali daty jego otwarcia - tłumaczy Anna Gurgul, Marketing Manager w Gemini Holding.
Jak dodaje, specyfika działań marketingowych zmienia się na przestrzeni lat. - Około 5-6 lat temu, podczas kampanii wprowadzających obiekty handlowe Gemini Park Tarnów oraz Gemini Park Bielsko-Biała, promocja trwała kilka miesięcy przed otwarciem i wykorzystywała głównie formy komunikacji masowej mieszczące się dzisiaj w kategorii mediów tradycyjnych – telewizja, prasa, radio - dodaje.

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU PROPERTYNEWS.PL
lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie
-
artmetic ekonsulting 2016-10-23 01:33:16Aplikacje mobilne dla handlu:
artmetic.pl
- EUR 0,14% 4,17 zł
- CHF 0,14% 3,48 zł
- USD 0,56% 3,39 zł
-
PT 17:50
Solar zmaga się z zakazem handlu w niedziele
-
PT 17:29
Nathaniel Robinson globalnym dyrektorem w Cushman & Wakefield
-
PT 17:12
W Inowrocławiu powstanie park handlowy
-
PT 16:43
Duże centrum hurtowe szykowane jest koło Warszawy
-
PT 16:39
Olsztyński Centaurus rośnie całodobowo
-
PT 16:21
Większy kompleks produkcyjny BBC w Mirosławcu
-
PT 16:09
Duży kompleks magazynowy Homanit powstanie w Karlinie
-
PT 15:45
Gama rośnie. Kolejny sklep dołącza do sieci
-
PT 15:43
Klub Innowatora KSSE kształci przyszłe kadry
-
ŚR 10:40
Pierwsza w Polsce transakcja sprzedaży portfela parków handlowych sfinalizowana - portfolio HopStop sprzedane
-
Panattoni bije rekordy z Leroy Merlin. Budują największy magazyn w Polsce
-
Mango szykuje otwarciową ofensywę. Galeria Ostrowiec wśród nowych lokalizacji
-
Hotelarze na zakupach
-
Ponad 80 marek i 41 tys. mkw. w sercu miasta. Oto nowa Galeria Centrum
-
Dekpol celuje w nowy rynek. Zbuduje kolejny hotel
-
Chińska sieć hotelowa rusza na podbój Europy
-
State Street bierze cały biurowiec. To tylko zaostrza apetyt Ghelamco na Kraków
-
Motoryzacyjny gigant w nowej siedzibie
-
Focus Hotels mocno się rozpędza. Na starcie butikowy hotel w Sopocie, kolejne w przygotowaniu
-
Pierwsza w Polsce transakcja sprzedaży portfela parków handlowych sfinalizowana - portfolio HopStop sprzedane
-
1
Rondo Wiatraczna kompletuje najemców
-
2
Dobre prognozy dla TXM, słabsze dla Gino Rossi i Monnari
-
3
Mohito pod nowym stołecznym adresem
-
4
Focus Park wzmacnia ofertę o elektromarket
-
5
Chcemy być w stolicach świata mody
-
6
Nowe marki w Rybnik Plaza
-
7
Last minute jest passe. Jak Polacy planują wakacje?
-
8
Nowa odsłona salonów LPP w Plaza Rybnik
-
9
Kolejny efekt zakazu handlu w niedziele? Odzieżowy potentat nie wyklucza próby renegocjacji czynszów
-
10
LPP? Skanska? Tatry Mouintain Resort? IKEA? A może JP Morgan? Wybierz najlepszego inwestora!