PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Marketing dla centrum handlowego bez tajemnic

  • Autor: Propertynews.pl
  • 20 paź 2016 10:58

Marketing dla centrum handlowego bez tajemnic Anna Gurgul

Marketing centrów handlowych zmienił się diametralnie. O tym, jak stworzyć skuteczną kampanię, opowiada Anna Gurgul z Gemini.

REKLAMA

- Budowanie strategii komunikacji marketingowej centrum handlowego zaczyna się na długo przed otwarciem obiektu. W zależności od zapotrzebowania – od kilku do kilkunastu miesięcy poprzedzających oddanie inwestycji do użytku. Istotne jest wówczas przeprowadzenie wnikliwych analiz, m. in.: badań socjologicznych, zdefiniowanie grupy docelowej, określenie profilu klienta, specjalistycznych diagnoz obrazujących jego zapotrzebowanie, zebranie opinii ekspertów rynkowych, mieszkańców okolicy i analiza catchmentu. Dopiero po wykonaniu tych działań możemy przystąpić do tworzenia strategii. Naszym celem jest wykreowanie efektu oczekiwania na otwarcie centrum handlowego i zaznaczenie swojej obecności na rynku lokalnym jeszcze zanim nastąpi fizyczny fakt otwarcia obiektu. Priorytetem jest, aby mieszkańcy miasta w którym powstaje taki obiekt byli poinformowani o jego przyszłej ofercie, wiedzieli czym będzie się on wyróżniał na tle konkurencji i wyczekiwali daty jego otwarcia - tłumaczy Anna Gurgul, Marketing Manager w Gemini Holding.

Jak dodaje, specyfika działań marketingowych zmienia się na przestrzeni lat. - Około 5-6 lat temu, podczas kampanii wprowadzających obiekty handlowe Gemini Park Tarnów oraz Gemini Park Bielsko-Biała, promocja trwała kilka miesięcy przed otwarciem i wykorzystywała głównie formy komunikacji masowej mieszczące się dzisiaj w kategorii mediów tradycyjnych – telewizja, prasa, radio - dodaje.

- Obecnie komunikacja społeczna oparta jest na cyfrowym przekazie informacji i nowych mediach. Przez 5 lat postęp multimedialny wpłynął na nasze działania i odwrócił priorytetowe kanały reklamowe. Podczas tegorocznej kampanii prowadzonej dla Gemini Park Tychy internet i media społecznościowe są dominujące, a dopełniają je przekazy tradycyjne, które niegdyś były na pierwszym planie. Koncentrujemy się na komunikatach B2C, których emisję rozpoczynamy ponad rok przed otwarciem obiektu. Wpływa to na zakorzenienie w świadomości lokalnej społeczności powstającego centrum i poznanie oczekiwań przyszłych klientów, m.in. co do oferty handlowej. Z Internetu w Polsce korzysta obecnie 25,7 mln aktywnych użytkowników, z czego 74 proc. każdego dnia przez średnio 4,5 h dziennie. Aktywni użytkownicy mediów społecznościowych to 14 mln osób a większość z nich jest w wieku 13-39 lat. Widząc potencjał przekazu w mediach społecznościowych, korzystamy ze stron firmowych w serwisach tj. Facebook, Instagram, a także YouTube. To dla nas możliwość bieżącej komunikacji postępów w budowie obiektu oraz narzędzie do prowadzenia dialogu z mieszkańcami miasta - podsumowuje.


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA