PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Marki luksusowe dostrzegły potencjał e-commerce

  • Autor: propertynews.pl
  • 23 gru 2015 16:15

Globalny rynek dóbr luksusowych powinien osiągnąć wartość ok. 318 mld dolarów. Wyzwaniem dla niego jest sprzedaż internetowa. - Marki, które postawią na wielokanałowość sprzedaży, osiągną sukces także w kategorii segmentu luksusowego - mówi Marta Machus-Burek, dyrektor ds. strategii handlowych w Dziale Doradztwa i Rozwoju Projektów Inwestycyjnych oraz w Dziale Powierzchni Handlowych Colliers International.

REKLAMA

Marki luksusowe w większości przypadków opóźniały budowę własnych kanałów sprzedaży w internecie. Uważały, że w zakupie dóbr luksusowych ważna jest indywidualna obsługa klienta, budowanie doświadczenia w punkcie sprzedaży oraz serwis. To podejście ulega zmianie.

-  Ostatnie lata przyniosły zmianę w obszarach geograficznych notujących największą dynamikę wzrostu zakupów dóbr luksusowych. Obecnie sprzedaż takich dóbr najszybciej rozwija się na rynku chińskim. Mocne wzrosty notuje też Brazylia. Rozwój sprzedaży marek luksusowych kierowany jest na tzw. emerging markets - mówi podkreśla Marta Machus-Burek. - W Europie natomiast miastami o największej wartości obrotu dobrami luksusowymi są Londyn (z najwyższym stawkami najmu za powierzchnie sprzedaży przy New Bond Street) i Paryż. Warszawa plasuje się w połowie rankingu, ale w regionie CEE skutecznie wyprzedza ją Praga.

KPMG szacuje, że wartość rynku dóbr luksusowych osiągnie w Polsce w 2015 roku poziom ok. 14 mld zł – oznacza to ok. 13 proc. wzrost w stosunku do 2014 roku. Jest też potwierdzeniem dużej dynamiki rozwoju. W Polsce w tej kategorii dominują luksusowe samochody, stanowiące ok. połowę wartości tego rynku. Drugi sektor co do wartości to odzież i dodatki, który szacowany jest na lekko ponad 2,1 mld zł i jest o ponad 20 razy mniejszy niż wartość tego rynku we Włoszech czy Francji.

W sektorze odzieży i dodatków luksusowych w Polsce zakupy najczęściej realizowane są w centrach handlowych – decyduje tu wygoda zakupów i dostępność miejsca. Szacuje się jednak, że wciąż blisko 40 proc. marek luksusowych kupowanych jest przez Polaków za granicą. W Polsce jest już obecnych wiele marek luksusowych (prawie 70 proc. z dostępnych). Jednak zdecydowana większość z nich zlokalizowana jest w specjalistycznych butikach, a nie w sklepach monobrandowych. Najbardziej znanym sklepem marki luksusowej posiadającym własny sklep jest Louis Vuitton w domu towarowym Vitkac.

- Marki luksusowe potrzebują określonego otoczenia i dostępności nieruchomości. Pod uwagę branych jest jednak wiele aspektów operacyjnych, np. model wejścia na rynek (własny lub franczyza). Do uruchomienia sklepu potrzebna jest także zindywidualizowana obsługa posprzedażowa (np. gwarancyjna) i jej skala - podkreśla Marta Machus-Burek.

Wiele marek luksusowych rozwija się poprzez koncept shop in shop w ramach dużych domów towarowych (tzw. department stores np. Neiman Marcus, Selfridges). W Polsce nie ma żadnego typowego domu towarowego. Najbardziej znanym obszarem sprzedaży marek luksusowych w Warszawie pozostaje obszar Placu Trzech Krzyży z ulicą Bracką (Vitkac) i Mokotowską.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA