PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Marki luksusowe potrzebują zadbanych ulic handlowych

  • Autor: Propertynews.pl
  • 29 kwi 2013 17:18

Marki luksusowe potrzebują zadbanych ulic handlowych

W Polsce wciąż brakuje prawdziwych ulic handlowych, przy których mogłyby powstawać sklepy marek luksusowych. Problem ten bezpośrednio oddziałuje na zainteresowanie zagranicznych firm prowadzeniem interesów w Polsce. - Miasto powinno prowadzić jasną politykę dla głównych ulic handlowych i w ten sposób wspomagać potencjalnych inwestorów, oferując im miejsca z odpowiednio wyznaczonymi granicami i dużym potencjałem. W tego typu lokalizacjach nie może być przypadkowości w doborze najemców i klientów - mówi w rozmowie z Propertynews.pl Marcin Gudz, Retail Leasing Manager BNP Paribas Real Estate.

REKLAMA

- Rynek marek luksusowych w Polsce jest w fazie rozwoju, jednak ze względu na zasobność portfeli naszego społeczeństwa nie jest to proces dynamiczny. Powodem racjonalnego i spokojnego wzrostu są także spadki sprzedaży zarówno na rynku polskim jak i europejskim. W fazie kryzysu, popyt na dobra luksusowe nadal istnieje, ale w bardzo okrojonej postaci. Na rodzimym rynku działa już kilka marek luksusowych. Widzimy również, że do Polski wchodzą powoli kolejne, jednak nie jest to tak szybki proces jak w Europie Zachodniej czy w Azji - uważa Marcin Gudz.

Podstawową blokadą dla rozwoju tego rynku jest przede wszystkim brak optymalnych lokalizacji. - Na chwilę obecną w Polsce mamy namiastki prawdziwych ulic handlowych, obfitujących w marki luksusowe. Oprócz Warszawy i butików zlokalizowanych w część Nowego Światu, Pl. Trzech Krzyży lub częściowo przy ul. Mokotowskiej, trudno jest wymienić inne miasta i ulice posiadające podobną ofertę. Potencjał mają na pewno Krupówki w Zakopanem, czy Boh Monta Cassino w Sopocie - komentuje przedstawiciel BNP Paribas Real Estate. Warto także zauważyć, że najemcy oferujący dobra luksusowe są rzadkim widokiem w galeriach handlowych.

- Jeśli miasta nie pomogą w odnawianiu całych kwartałów ulic przeznaczonych dla sklepów marek luksusowych to ich działalność nadal będzie mocno rozproszona. Firmy oferujące produkty najwyższej jakości, z tzw. „górnej półki", nie mogą sobie pozwolić na lokowanie własnych sklepów w sąsiedztwie niewyremontowanych kamienic (często z niejasną sytuacją własnościową) lub w takich, które nie dają możliwości zaparkowania samochodu lub przynajmniej taksówki - tłumaczy Marcin Gudz.

Proces ściągania marek luksusowych do Polski nie będzie jednak prosty. - Prognozy na rok 2014 przewidują bardzo trudny okres dla produktów luksusowych - podsumowuje Gudz. Oznacza to, że wszelkie nowe inwestycje prowadzone na terenie naszego kraju będą bardzo ostrożnie realizowane. Z drugiej jednak strony miasta powinny myśleć o długoterminowych działaniach, które pozwolą na zaoferowanie tego typu najemcom dobrych lokalizacji.

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA Partner serwisu - OUTLET CENTER

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA