PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Markowa odzież, książki i tablety hitami sprzedaży internetowej

  • Autor: newseria.pl
  • 08 sty 2014 09:50

Ubrania, obuwie, kosmetyki, a także książki, płyty i nowinki technologiczne - te produkty cieszyły się w ubiegłym roku największym zainteresowaniem klientów w sklepach internetowych. Amatorów zakupów w sieci z dnia na dzień przybywa i dzięki temu branża e-commerce rozwija się bardzo dynamicznie. Okres przedświąteczny to dla niektórych e-sklepów nawet połowa ich rocznych obrotów.

REKLAMA

- Polacy w 2013 roku najchętniej kupowali odzież, obuwie i akcesoria odzieżowe. Na kolejnym miejscu prawdopodobnie uplasowała się kategoria health & beauty, czyli zdrowie i uroda. Polacy bardzo często kupują książki, muzykę i film, czyli szeroko rozumiana kategoria kultura - mówi agencji informacyjnej Newseria Jakub Radkowski, doradca zarządu ds. projektów specjalnych w Merlin.pl.

W tej kategorii największym zainteresowaniem cieszyły się bestsellery na DVD, najlepsze premiery płytowe i nowości wydawnicze.

- Przynajmniej w e-commerce nie widać tego, że Polacy czytają rzadko, a może po prostu chętniej kupują te produkty na prezenty. W ubiegłym roku hitami były „Saga Burz", czyli kolejna część „Wiedźmina" Andrzeja Sapkowskiego, i „Inferno" Dana Browna. Te dwa tytuły ewidentnie zrobiły sprzedaż - przyznaje Jakub Radkowski. - Patrząc na nasze wyniki, w tym roku zdecydowanie na czołowe miejsce sprzedaży wysunęła się kategoria zabawek.

W tej kategorii wzrosty są większe niż przed rokiem. Odpowiada za to przede wszystkim większa sprzedaż gier edukacyjnych i planszowych.

Polacy co prawda najczęściej kupują odzież, kosmetyki, książki i płyty, ale jednak najwięcej pieniędzy wydają na elektronikę. W tej kategorii prym wiodą tablety, smartfony, laptopy i telewizory.

- Trendem w najbliższych dwóch, trzech latach będzie wzrost wartości sprzedaży produktów z kategorii szeroko rozumianego health & fitness, czyli produkty związane z urodą, ale też ze zdrowym trybem życia, z fitnessem, z ekologią. To jest trend, który już obserwujemy i który w kolejnych kilku latach na pewno będzie bardzo wyraźny i odciśnie piętno na e-commerce w Polsce - prognozuje Jakub Radkowski.

Sklepy internetowe kuszą niższymi cenami, szerokim asortymentem oraz możliwością porównywania ofert różnych handlowców. Nie bez znaczenia pozostaje fakt, że zabiegani i zapracowani klienci mają coraz mniej czasu na wizyty w tradycyjnych sklepach.

- Branża e-commerce zdecydowanie się rozwija. Jak dla całego handlu detalicznego, tak i dla e-sklepów ważny był okres przedświąteczny, który dla niektórych serwisów oznacza 30-50 proc. ich obrotu. Drugim ważnym momentem będzie Dzień Dziecka, z kolei dla biznesu książkowego to sezon podręcznikowy, trwający od czerwca do sierpnia - mówi Radkowski.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2018

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.