Markowy boom w polskich centrach

- Forever21 to dobry przykład zrównoważonej ekspansji nowej marki w Polsce. Sklepy tej amerykańskiej sieci odzieżowej są otwierane w kolejnych centrach handlowych, a rosnące zainteresowanie jej produktami sprawia, że klient ten decyduje się na najem dużych powierzchni – mówi Lucyna Śliż, associate, dyrektor ds. rozwoju działu powierzchni handlowych, Cushman & Wakefield.
W 2017 roku marki Green Caffe Nero, TK Maxx, Dla Spania, KappAhl, Newbie, Home&Deco, Good Label, T-Mobile oraz Forever 21 otworzyły łącznie ponad 9,8 tys. mkw. powierzchni w 12 nowych sklepach w Polsce. Za kompleksową obsługę przy każdym z projektów odpowiadał Dział Powierzchni Handlowych międzynarodowej firmy doradczej Cushman & Wakefield.
- Roczne wydatki polskiego konsumenta w ostatnich dwóch latach wzrosły o ok. 6-7 proc. Oznacza to, że nasze społeczeństwo jest coraz bardziej świadome, a struktura wydatków zaczyna przypominać tę dla krajów o wyższym stopniu zamożności. Możemy to zaobserwować w liczbie oraz profilu marek debiutujących na polskim rynku, a także liczbie otwieranych znanych już sklepów - mówi Lucyna Śliż, associate, dyrektor ds. rozwoju działu powierzchni handlowych, Cushman & Wakefield
Wśród największych zrealizowanych projektów należy wymienić otwarcie dwupoziomowego sklepu TK Maxx w Galerii Białej w Białymstoku o powierzchni ponad 1800 mkw. oraz dwupoziomowych sklepów marki Forever21 w warszawskich galeriach handlowych (Złote Tarasy, ponad 1000 mkw. i Galeria Północna, blisko 1700 mkw.), a także jednopoziomowych butików w Krakowie (Serenada Kraków, ponad 1000 mkw.) i Szczecinie (Galaxy Szczecin, ponad 1500 mkw.).
W stolicy, w Galerii Północnej, dział powierzchni handlowych Cushman & Wakefield pośredniczył również w transakcji najmu pierwszego w Polsce należącego do grupy KappAhl sklepu Newbie (71,3 mkw.) oferującego najwyższej jakości odzież dla dzieci i niemowląt. Szwedzka marka odzieży dla całej rodziny także dołączyła do najemców (ponad 760 mkw.) tej nowo otwartej warszawskiej galerii. Natomiast w Krakowie w centrum handlowym Serenada swoje sklepy otworzyły Home&Deco (ponad 750 mkw.) i Good Label (ponad 500 mkw.).

- EUR 0,43% 4,22 zł
- CHF 0,10% 3,52 zł
- USD 0,43% 3,45 zł
-
18:02
W Poznaniu powstanie zespół magazynowo-biurowy
-
17:59
Kino, sztuka, pokoje rodzinne - tak Forum Gdańsk przywita najmłodszych
-
17:44
Majówkowy grill pod lupą ekspertów. Czy nadwyręży portfele Polaków?
-
17:36
Ghelamco Invest z radą nadzorczą
-
17:24
Hala Koszyki w egzotycznym klimacie
-
17:09
Była sekretarz stanu w nadzorze spółki Eurocash
-
17:00
Yiotarini Property przygotowuje nowe magazyny
-
16:41
Jest umowa na budowę hali Parku Naukowo-Technologicznego
-
15:55
Z Kijowa do Manufaktury. Soup Culture otwiera trzeci punkt
-
ŚR 10:40
Pierwsza w Polsce transakcja sprzedaży portfela parków handlowych sfinalizowana - portfolio HopStop sprzedane
-
Mango szykuje otwarciową ofensywę. Galeria Ostrowiec wśród nowych lokalizacji
-
OBI obejmuje lokalizacje Praktikera, niebawem seria otwarć
-
Dekpol celuje w nowy rynek. Zbuduje kolejny hotel
-
Motoryzacyjny gigant w nowej siedzibie
-
Z garażu na podbój świata
-
Atrium Centrum w nowej odsłonie
-
CBA bada sprzedaż działki PKS w Poznaniu
-
Hadley Dean: Za 20 lat Polska trafi do gospodarczej czołówki Europy
-
Focus Hotels mocno się rozpędza. Na starcie butikowy hotel w Sopocie, kolejne w przygotowaniu
-
Pierwsza w Polsce transakcja sprzedaży portfela parków handlowych sfinalizowana - portfolio HopStop sprzedane
-
1
Rondo Wiatraczna kompletuje najemców
-
2
Mohito pod nowym stołecznym adresem
-
3
Focus Park wzmacnia ofertę o elektromarket
-
4
LPP? Skanska? Tatry Mouintain Resort? IKEA? A może JP Morgan? Wybierz najlepszego inwestora!
-
5
Nowa odsłona salonów LPP w Plaza Rybnik
-
6
Chcemy być w stolicach świata mody
-
7
Last minute jest passe. Jak Polacy planują wakacje?
-
8
Nowe marki w Rybnik Plaza
-
9
Kolejny efekt zakazu handlu w niedziele? Odzieżowy potentat nie wyklucza próby renegocjacji czynszów
-
10
LPP na fali wzrostów