PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Marta Augustyn: najemcy, trzymajcie rękę na pulsie!

  • Autor: Propertynews.pl
  • 23 paź 2015 13:03

Marta Augustyn: najemcy, trzymajcie rękę na pulsie! Marta Augustyn, dyrektor, Dział Wynajmu Powierzchni Handlowych w JLL.

Nowe wyzwania na rynku handlowym wymagają od najemców spożywczych podejmowania trudnych wyborów. - Konieczna jest baczna obserwacja rynku i takie dostosowanie oferty, by wciąż przyciągać klientów - komentuje w rozmowie z Propertynews.pl Marta Augustyn z JLL.

REKLAMA

- Trend zmniejszania powierzchni marketów w centrach handlowych jest już zauważalny. Wpływa na to mnóstwo czynników, takich jak rozwój handlu internetowego, zmiany zachowań konsumenckich, a także rozwój dyskontów - komentuje Marta Augustyn.

Ekspansja nowych form sprzedaży towarów ma wpływ na cały rynek handlowy. - Dyskonty mają pewien wpływ na funkcjonowanie centrów handlowych. Nie jest on duży, ale zauważalny. Ekspansja dyskontów spożywczych wpłynęła jednak na zachowania klientów – dziś dominują częste zakupy przy miejscu zamieszkania, zamiast jednych wielkich. Dlatego też wielkopowierzchniowe hipermarkety mogą stracić na znaczeniu - dodaje dyrektor w JLL.

Konkurencja ze strony takich firm, jak Biedronka czy Lidl jest o tyle trudna, gdyż dystansują się od formy tradycyjnego dyskontu. Ich oferta staje się coraz większa, a fit-out sklepów trafia w gusta klientów. To zmienia sposób myślenia także i właścicieli centrów handlowych. - Dwaj najemcy spożywczy w centrum handlowym to ciekawy pomysł, który może zdać egzamin. Muszą jednak odpowiednio wyprofilować swoją ofertę do różnych grup konsumentów. Obecne przykłady pozwalają sądzić, że to interesujące rozwiązanie - komentuje Marta Augustyn.

Z drugiej strony baczną uwagę na działalność dyskontów poza centrami muszą zwracać mniejsze obiekty. - Kilkanaście sklepów nie będzie miało wpływu np. na funkcjonowanie Arkadii. Zupełnie inaczej jest w przypadku obiektów pierwszej generacji, z dużym hipermarketem stanowiącym podstawę całego projektu - zauważa.

Mimo wszystko ekspansja dyskontów staje się największym zagrożeniem dla operatorów spożywczych. - Operatorzy przed wejściem do centrum zwracają baczną uwagę na to, kto jest obecny w okolicy. Dlatego ekspansja dyskontów może mieć wpływ na ich decyzje co do ekspansji - dodaje Augustyn.


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA