PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Marta Augustyn: najemcy, trzymajcie rękę na pulsie!

  • Autor: Propertynews.pl
  • 23 paź 2015 13:03

Marta Augustyn: najemcy, trzymajcie rękę na pulsie! Marta Augustyn, dyrektor, Dział Wynajmu Powierzchni Handlowych w JLL.

Nowe wyzwania na rynku handlowym wymagają od najemców spożywczych podejmowania trudnych wyborów. - Konieczna jest baczna obserwacja rynku i takie dostosowanie oferty, by wciąż przyciągać klientów - komentuje w rozmowie z Propertynews.pl Marta Augustyn z JLL.

REKLAMA

- Trend zmniejszania powierzchni marketów w centrach handlowych jest już zauważalny. Wpływa na to mnóstwo czynników, takich jak rozwój handlu internetowego, zmiany zachowań konsumenckich, a także rozwój dyskontów - komentuje Marta Augustyn.

Ekspansja nowych form sprzedaży towarów ma wpływ na cały rynek handlowy. - Dyskonty mają pewien wpływ na funkcjonowanie centrów handlowych. Nie jest on duży, ale zauważalny. Ekspansja dyskontów spożywczych wpłynęła jednak na zachowania klientów – dziś dominują częste zakupy przy miejscu zamieszkania, zamiast jednych wielkich. Dlatego też wielkopowierzchniowe hipermarkety mogą stracić na znaczeniu - dodaje dyrektor w JLL.

Konkurencja ze strony takich firm, jak Biedronka czy Lidl jest o tyle trudna, gdyż dystansują się od formy tradycyjnego dyskontu. Ich oferta staje się coraz większa, a fit-out sklepów trafia w gusta klientów. To zmienia sposób myślenia także i właścicieli centrów handlowych. - Dwaj najemcy spożywczy w centrum handlowym to ciekawy pomysł, który może zdać egzamin. Muszą jednak odpowiednio wyprofilować swoją ofertę do różnych grup konsumentów. Obecne przykłady pozwalają sądzić, że to interesujące rozwiązanie - komentuje Marta Augustyn.

Z drugiej strony baczną uwagę na działalność dyskontów poza centrami muszą zwracać mniejsze obiekty. - Kilkanaście sklepów nie będzie miało wpływu np. na funkcjonowanie Arkadii. Zupełnie inaczej jest w przypadku obiektów pierwszej generacji, z dużym hipermarketem stanowiącym podstawę całego projektu - zauważa.

Mimo wszystko ekspansja dyskontów staje się największym zagrożeniem dla operatorów spożywczych. - Operatorzy przed wejściem do centrum zwracają baczną uwagę na to, kto jest obecny w okolicy. Dlatego ekspansja dyskontów może mieć wpływ na ich decyzje co do ekspansji - dodaje Augustyn.

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA Partner serwisu - OUTLET CENTER

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA