PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

"Mc" - tylko dla znanej sieci

  • Autor: PAP
  • 05 lip 2016 15:48

"Mc" - tylko dla znanej sieci fot. McDonald`s

Przedrostek "Mc" lub "Mac" tak silnie kojarzy się ze spółką McDonald’s, że nie powinien być wykorzystywany dla produktów żywnościowych lub napojów innych firm – uznał we wtorek sąd Unii Europejskiej.

REKLAMA

Jak argumentuje sąd, artykuły spożywcze, szczególnie te serwowane w barach szybkiej obsługi, mające w nazwie przedrostek "Mc" mogłyby być przez konsumentów niesłusznie kojarzone z produktami spółki McDonald's i przez to uważane przez niektórych za atrakcyjniejsze. Klienci mogliby je chętniej kupować, przez co ich producent czerpałby niezasłużone korzyści z renomy, jaką cieszy się amerykańska firma. Dlatego sąd UE uznał, że można uniemożliwić rejestrację znaków towarowych łączących przedrostek "Mc" albo "Mac" z jedzeniem i piciem, jeśli o rejestrację taką starają się inne firmy niż McDonald's.

Sprawa dotyczy konkretnie skargi spółki Future Enterprises z Singapuru. W 2008 r. firma zgłosiła do rejestracji unijny znak towarowy maccofee w odniesieniu do jedzenia i napojów. Dwa lata później zgłoszenie zostało przyjęte przez EUIPO, czyli Urząd Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej. W odpowiedzi McDonald's złożył wniosek o unieważnienie nazwy proponowanej przez spółkę z Singapuru. Jak argumentowali Amerykanie, unijny znak mcdonald's, podobnie jak i 12 innych produktów wykorzystujących ten przedrostek (w tym np. McFish, McFlurry czy Big Mac), zostały zarejestrowane znacznie wcześniej i zdążyły już zdobyć odpowiednią renomę. W 2013 r. EUIPO przyznał rację spółce z USA, uznając że konsumenci faktycznie mogą mylić oba znaki towarowe, zaś Future Enterprises może w ten sposób czerpać nienależną korzyść z popularności nazwy McDonald's.

Future Enterprises wniosła sprawę do unijnego sądu, mając nadzieję, że ten unieważni decyzję EUIPO. Jednak w ogłoszonym we wtorek wyroku sąd UE oddalił skargę Future Enterprises i utrzymał w mocy opinię urzędu.

Jak podkreślił sąd, nazwa maccoffee oraz nazwy zarejestrowane przez McDonald's są do siebie myląco podobne, zarówno pod względem fonetycznym, jak i wizualnym, a to dlatego, że wszystkie wykorzystują na początku nazwy element "mac" i "mc". Ponadto znakiem towarowym maccoffee oznaczane są, tak jak w McDonald's, napoje i produkty żywnościowe, min. lody, słodkie muffinki, kanapki czy tosty. Czyli te same rzeczy, które można kupić także w barach obsługiwanych przez McDonald's. Wreszcie omawiane produkty żywnościowe i usługi gastronomiczne skierowane są do tej samej grupy odbiorców. Sąd zgodził się też z opinią wydaną przez EUIPO, z której wynika, że używanie bez uzasadnionej przyczyny znaku towarowego maccoffee powoduje czerpanie nienależnej korzyści z renomy znaków towarowych spółki McDonald's.

  • 1
  • 2


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA