PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Metro chce nadrabiać straty i zapowiada skuteczniejszą walkę z konkurencją

  • www.portalspozywczy.pl
  • 08 maj 2015 11:55

W ostatnich latach widzimy w Polsce coraz bardziej agresywne działania ze strony naszej konkurencji, na które nie zareagowaliśmy wystarczająco szybko. Teraz, od kilku miesięcy, mamy w Polsce nowego dyrektora zarządzającego. Działania przez niego podejmowane i tempo ich realizacji są imponujące - mówił w czwartek podczas konferencji prasowej w Berlinie, pytany przez serwis portalspozywczy.pl, Olaf Koch, dyrektor generalny Grupy Metro.

REKLAMA

W ostatnich latach widzimy w Polsce coraz bardziej agresywne działania ze strony naszej konkurencji, na które nie zareagowaliśmy wystarczająco szybko. Teraz, od kilku miesięcy, mamy w Polsce nowego dyrektora zarządzającego. Działania przez niego podejmowane i tempo ich realizacji są imponujące - mówił w czwartek podczas konferencji prasowej w Berlinie, pytany przez serwis portalspozywczy.pl, Olaf Koch, dyrektor generalny Grupy Metro.

Koch wyraził przekonanie, że wydarzenia ostatnich tygodni dotyczące poprawy sytuacji Makro Cash&Carry są "wielce obiecujące", a perspektywy dla hurtowni Makro w Polsce - pomyślne. Ocenił, że Makro pod sterami Erica Poiriera, który na stanowisku szefa polskiego oddziału zastąpił Davida Bonera, staje się bardziej konkurencyjne i na poważnie traktuje walkę z konkurencją.

Podczas konferencji w Berlinie Grupa Metro zaprezentowała szczegóły swojej strategii dla poszczególnych odnóg biznesu. W segmencie cash&carry, który w skali globalnej ma właśnie za sobą siódmy z rzędu kwartał ze wzrostem sprzedaży like-for-like (o 1,1 proc.), strategia opierać będzie się na lokalnym podejściu do poszczególnych rynków. Formaty hal cash&carry będą elastyczne, a portfolio produktowe zostanie lepiej skrojone pod kluczowego w konkretnym regionie klienta (HoReCa/handlowcy/małe i średnie przedsiębiorstwa).

Również zarządzanie biznesem cash&carry stanie się bardziej lokalne, niż dotychczas - część obowiązków przesuniętych zostanie z centrali firmy w Düsseldorfie do menedżerów w poszczególnych krajach. Krajowi dyrektorzy zarządzający siecią hal cash&carry zyskają większą swobodę w podejmowaniu decyzji, dzięki czemu mają szybciej reagować na lokalne potrzeby i specjalne wymagania klienta. Większa swoboda dotyczyć będzie działań operacyjnych w sklepach, ale też działań marketingowych.

Działania podejmowane lokalnie wspierane będą przez zarząd grupy, w tym przez Pietera Boone'a, który 1 lipca 2015 r. obejmie stanowisko dyrektora generalnego Metro Cash&Carry (w ostatnich latach ta odnoga biznesu nie była wydzielona, nadzorował ją bezpośrednio szef całej grupy). Podczas konferencji prasowej nowa struktura organizacyjna grupy została określona przez Olafa Kocha mianem "radykalnie nowej" i "federacyjnej".

  • 1
  • 2

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA Partner serwisu - OUTLET CENTER

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA