PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Metro Group weryfikuje prognozy na 2011 rok. Niższy zysk i przychody

  • Autor: Portalspożywczy.pl / Planet Retail
  • 08 gru 2011 13:58

Metro Group, wlaściciel sieci Real i Makro, może nie zrealizować swoich zapowiedzi dotyczących wzrostu zysku i przychodów w 2011 roku. Operator ocenia, że początek sezonu przedświątecznej sprzedaży jest w tym roku słabszy, ponieważ kryzys w strefie euro podkopuje zaufanie konsumentów. Grupa zaznacza, że na jej wyniki negatywny wpływ będzie miał kurs wymiany walutowej - informuje portalspożywczy.pl za Planet Retail.

REKLAMA

Firma ocenia także, że jeśli negatywny trend osłabienia sprzedaży w trakcie sezonu przedświątecznego utrzyma się, tegoroczne przychody grupy mogą nieznacznie obniżyć się wobec roku poprzedniego, kiedy wyniosły 67,3 mld euro. Jeśli chodzi o zysk EBIT przed zdarzeniami jednorazowymi, spółka spodziewa się spadku w porównaniu z osiągniętymi w zeszłym roku 3,3 mld euro.

Kluczowy dla grupy będzie czwarty kwartał. W listopadzie, kiedy grupa publikowała wyniki za trzeci kwartał, spółka była pewna, że uda jej się o około 10 proc. zwiększyć wynik z wyłączeniem zdarzeń jednorazowych. Jednocześnie podkreślała nadal duże ryzyko będące rezultatem kryzysu zadłużenia w Europie oraz słabnącego wzrostu gospodarczego. Zaznaczała, iż do realizacji tej prognozy sprzedaż przedświąteczna musiałaby być znacznie lepsza niż rok wcześniej.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

PARTNER SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA Partner serwisu - Galeria WISŁA

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA