PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Metropolitan Investment ma coraz grubszy portfel retail parków

  • Autor: PropertyNews.pl
  • 31 mar 2017 07:29

Metropolitan Investment ma coraz grubszy portfel retail parków Łukasz Włodarczyk, prezes zarządu Metropolitan Investment

– Polska kopiuje model krajów rozwiniętych w zakresie nawyków zakupowych, co sprzyja rozwojowi retail parków o powierzchni do 5 tys. mkw. Ich zaletą są niższe koszty, krótszy czas budowy i możliwość zamknięcia przestrzeni handlowej – mówi Łukasz Włodarczyk, prezes Metropolitan Investment.

REKLAMA

Z opublikowanego przez firmę European Retail Park Development Report raportu wynika, że w 2017 r. przybędzie 1,1 mln mkw. nowej powierzchni parków handlowych. Formaty niewielkich retail parków wciąż utrzymują trend rosnącego udziału powierzchni handlowej w aglomeracjach poniżej 100 tys. mieszkańców. Popyt stymulowany jest przez zainteresowanie deweloperów rynkami mniejszych miast oraz ekspansją kilku kluczowych marek sieci spożywczych.

W tę tendencję wpisuje się strategia Metropolitan Investment. – Obecne prowadzimy osiem projektów i w najbliższym czasie dojdą jeszcze cztery. Szukamy lokalizacji otoczonych budynkami mieszkalnymi w taki sposób, by nasz obiekt zamykał przestrzeń handlową. Brak gruntów do zabudowania w bezpośrednim sąsiedztwie uniemożliwia innemu podmiotowi postawienie podobnego obiektu. To coraz trudniejsze do zrealizowania w Polsce, bo ta sieć jest mocno rozbudowana – przyznaje Łukasz Włodarczyk, prezes Metropolitan Investment.

Lidl magnesem handlowym

Retail parki skupiają wystandaryzowanych najemców, którzy zapewniają podstawowe potrzeby okolicznych mieszkańców. – Doskonale wpisują się w krajobraz i potrzeby małych oraz średnich miejscowości, czyli od 20 tys. do 100 tys. mieszkańców. Świetnie też obsługują duże osiedla w dużych miastach – tłumaczy prezes.

Obecnie Metropolitan Investment we współpracy z Vertano buduje Metropolitan Park Wisła. Obiekt powstaje przy jednej z głównych ulic na wojewódzkiej drodze z Wisły do Ustronia. Struktura opiera się na długoterminowych umowach najmu, a symulacja stopy zwrotu zakłada zysk z inwestycji na poziomie kilkunastu procent. Wśród najemców znajdą się m.in. Lidl, Martes Sport, CCC, Apteka Główna czy Media Expert. Obiekt zamyka przestrzeń handlową miasta.

– To dobra lokalizacja, bo miejscowość doskonale rozwija się turystycznie. Burmistrz Wisły w rozmowach z nami podkreślał, że jest to bardzo potrzebny obiekt. Oddamy go do użytku w okolicach połowy września tego roku – tłumaczy Łukasz Włodarczyk.

Połowę powierzchni Metropolitan Park Wisła zajmuje Lidl. – Sieć jest atrakcyjnym sąsiadem dla innych marek. Bardzo ładnie ściąga popyt i ułatwia negocjacje z innymi najemcami. Podpisanie umowy najmu z tą marką jest dla nas powodem do dumy, ponieważ tylko 4 proc. obiektów Lidla w Polsce jest wynajmowanych, w 96 proc. firma buduje sklepy na własnych gruntach – wyjaśnia prezes Włodarczyk.

  • 1
  • 2

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA Partner serwisu - Galeria WISŁA

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA