PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Milion klientów mniej - pierwsze efekty niedziel bez handlu

  • Autor: PropertyNews.pl
  • 14 mar 2018 11:48

Milion klientów mniej - pierwsze efekty niedziel bez handlu Fot. shutterstock

Między 5 a 11 marca centra handlowe odwiedziło o blisko milion klientów mniej niż w 2017 roku, a sam spadek jest bezpośrednią konsekwencją wprowadzenia zakazu handlu w niedziele - wynika z badania Retail Institute.

REKLAMA

Analiza Retail Institute została sporządzona na podstawie danych z ponad 110 centrów handlowych raportujących do Instytutu dzienną odwiedzalność i uwzględnia główne parametry mające wpływ na frekwencję w centrach handlowych tj. wielkość centrów, ich lokalizację oraz typ oferty.

- Odwiedzalność w ponad 110 centrach handlowych w tygodniu 10, czyli od 5 do 11 marca 2018 roku, spadła aż o 13,5 proc. w porównaniu do analogicznego okresu roku 2017, przy czym liczba odwiedzin w ciągu pierwszych sześciu dni tygodnia, tj. od poniedziałku do soboty w roku 2018 była tylko o 0,2 proc. niższa niż w analogicznym okresie roku 2017 - mówi Anna Szmeja, prezes Retail Institute. Retail Institute podał wyniki centrów handlowych w okresie od 5 do 11 marca 2018 roku.

W przypadku centrów znajdujących się na obrzeżach miast spadki były jeszcze większe - centra te odwiedziło -15,3 proc. mniej klientów niż w roku ubiegłym. Nieco lepiej poradziły sobie centra śródmiejskie (-12 proc.). W przypadku obu typu obiektów również widać wpływ zakazu handlu na wyniki. Biorąc pod uwagę wyniki galerii handlowych tylko w pierwszych sześciu dniach tygodnia, od poniedziałku do soboty, widać, że centra znajdujące się na peryferiach miast wykazywały trend wzrostowy (0,6 proc.).

56,41 proc. wszystkich odwiedzin klientów w minionym tygodniu przypadły na: czwartek (16,29 proc.), piątek (17,31 proc.) oraz rekordową sobotę (22,81 proc.). Są to wyniki porównywalne do rozkładu odwiedzalności centrów handlowych w okresie poprzedzającym Boże Narodzenie. Sama niedziela stanowiła 2,81 proc. wszystkich wizyt co stawia pod znakiem zapytania wyniki branży usługowej, gastronomicznej i rozrywkowej operującej na terenie galerii w tym czasie.

Retail Institute zapowiada wdrożenie nowego projektu analizującego liczbę wejść klientów do sieci handlowych. - W 2017 roku odwiedzalność centrów handlowych wzrosła o 5 proc. w porównaniu do wyników w 2016 roku. Mimo tego pozytywnego trendu, wiele sieci handlowych odnotowuje spadki liczby wejść do lokali, czyli tzw. spadek traffic. W grupie kilkudziesięciu firm handlowych i usługowych, reprezentujących różne branże, chcemy przyjrzeć się temu zjawisku bliżej, analizując wybory i decyzje zakupowe klientów. Firmy, które chciałby dołączyć do naszego badania i projektu, gorąco zachęcam do kontaktu z nami”, powiedziała Anna Szmeja.

Wyciąganie wniosków na podstawie wyników tylko z jednego tygodnia może prowadzić do błędów. Wpływ zakazu będziemy mogli ocenić po minimum 6 miesiącach” powiedziała Anna Szmeja, Prezes Retail Institute. Eksperci sugerują również, aby analizując wyniki uwzględnić wpływ pogody oraz dużego zainteresowania mediów skutkami wprowadzenia zakazu handlu w niedziele.

Retail Institute, RI, to ośrodek dialogu, badań i analiz oraz dobra przestrzeń do dyskusji dla ekspertów z branży nieruchomości handlowych. Organizacja wspieramy rozwój centrów i sieci handlowych oraz firm z sektora eCommerce dzięki wiedzy, doświadczeniu i innowacyjnym rozwiązaniom. 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • tołdi 2018-03-14 13:05:53
    @platformers: ciekawa teoria. to znaczy, że ludzie wydali więcej pieniędzy, tylko dlatego, że następnego dnia nie mogli zrobić zakupów? czyli pani kowalska kupiła dwie sukienki, zamiast jednej, lub zamiast tańszej kupiła droższą. jakieś źródło na poparcie tej tezy?
  • platformers 2018-03-14 12:26:31
    Tylko ze ten milion mniej zostawił dwa razy więcej pieniędzy.

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2018

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.