PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Miliony Polaków odwiedzają e-sklepy

  • Autor: wirtualnemedia.pl
  • 03 wrz 2014 11:26

Odzieżowe sklepy internetowe przyciągają miesięcznie około 6 mln polskich internautów, w większości kobiety, osoby w wieku 15-44 lat, ze średnim lub wyższym wykształceniem i mieszkające w miastach. Najpopularniejszymi serwisami w tej kategorii są Zalando.pl, Bonprix.pl i Deichmann.com.

REKLAMA

W maju br. sklepy internetowe oferujące odzież odwiedziło 5,99 mln polskich internautów (real users) - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Od ponad roku e-sklepy odzieżowe przyciągają miesięcznie ok. 6 mln użytkowników. Podczas sezonu zakupowego jesienią ub.r. było to nawet ponad 6,5 mln (z rekordowymi 6,86 mln w październiku), natomiast w lutym br. - 5,78 mln. W I kwartale ub.r. odwiedzających było znacznie mniej - 4-4,7 mln.

E-sklepy odzieżowe odwiedzają przede wszystkim kobiety. W maju br. użytkowniczek na takich serwisach było 3,68 mln (61,3 proc. wszystkich odwiedzających), o 1,08 mln więcej niż dwa lata wcześniej (wzrost o 41,9 proc.). Liczba mężczyzn wzrosła w skali dwóch lat o 965,1 tys. (71,4 proc. w górę). 51,3 proc. odwiedzających takie serwisy w maju br. to osoby w wieku 15-34 lat. Tych w wieku 15-24 lat było 1,64 mln, o 507,2 tys. więcej niż w maju 2012 roku (44,8 proc. w górę), a tych w wieku 25-34 lat - 1,43 mln, o 253,2 tys. więcej (21,4 proc. w górę). Procentowo jeszcze bardziej, o 75-83 proc., wzrosła liczba użytkowników z pozostałych grup wiekowych.

Ponad 70 proc. użytkowników e-sklepów odzieżowych ma średnie lub wyższe wykształcenie. Tych pierwszych w maju br. było 2,4 mln, o 799,3 tys. więcej niż dwa lata wcześniej (wzrost o 50 proc.), a tych drugich - 1,96 mln, o 451,4 tys. więcej (29,9 proc. w górę). W ciągu dwóch lat liczba użytkowników e-sklepów odzieżowych mieszkających na wsi wzrosła o 899 tys. (czyli o 73 proc.), do 2,13 mln. Odwiedzających z miast różnej wielkości przybyło od 234 tys. do 304 tys. (a procentowo - o 31-58 proc.).
Najpopularniejszym e-sklepem odzieżowym jest Zalando.pl, który w maju br. miał 1,83 mln użytkowników, o 286,4 tys. więcej niż rok wcześniej, co oznacza wzrost o 18,6 proc.). Bonprix.pl zanotował 1,36 mln odwiedzających, o 342,8 tys. mniej niż w maju ub.r. (spadek o 20,1 proc.), a Deichmann.com - 949,3 tys., o 458,4 tys. więcej niż przed rokiem (wzrost aż o 93,4 proc.).

Kolejne pięć serwisów odwiedziło od 500 do 700 tys. internautów. C-and-a.com zanotował duży spadek - liczba jego użytkowników zmalała o 564,7 tys. (to 44,8 proc. w dół), natomiast Fasardi.com i Sizeer.com osiągnęły wzrosty. Pierwszy jeszcze w kwietniu miał jedynie 167,4 tys. odwiedzających, a drugi w skali roku zyskał 151,8 proc. użytkowników.

Podobał się artykuł? Podziel się!

PARTNER SERWISU Partner serwisu - Arrowhead Partner serwisu - ECE Partner serwisu - EPP Partner serwisu - Polska Rada Centrów Handlowych Partner serwisu - Galeria WISŁA

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA