PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

MillwardBrown SMG/KRC: Statystyczny klient wydaje w centrum handlowym 150 zł

  • Autor: Propertynews.pl
  • 22 lis 2011 11:34

MillwardBrown SMG/KRC: Statystyczny klient wydaje w centrum handlowym 150 zł

Klienci centrów handlowych spędzają na zakupach nawet powyżej trzech godzin, a wśród nich dominują kobiety - takie wnioski płyną z badań przeprowadzonych przez MillwardBrown SMG/KRC dla Silesia City Center w Katowicach. Raport dowodzi, że aż 41 proc. odwiedzających galerie na zakupy wybiera się w pojedynkę. Jednocześnie bywa w tego typu miejscach także po to, aby nawiązać nowe znajomości.

REKLAMA

60 proc. odwiedzających centrum handlowe to kobiety. 60 proc. z nich ma mniej niż 35 lat. W sumie 1/3 klientów to osoby bardzo młode i młode. Aż 33 proc. klientów to osoby w wieku 16-25 lat, 27 proc. to osoby w przedziale wiekowym 26-35 lat, 16 proc. - 36-45 lat, 11 proc. - 46-55 lat oraz 12 proc. - 56 lat i więcej.

- Mężczyźni coraz bardziej dbają o swój wygląd, częściej interesują się modą i chcą ubierać się według panujących trendów. Ale, mimo wszystko, to kobiety częściej odwiedzają centra handlowe i to nie tylko ze względu na zakupy związane z ubraniami, modą czy kosmetykami, ale także w celu zrobienia zakupów podstawowych, spożywczych - mówi Dominika Musialik, marketing manager Silesia City Center

Mimo że spora część klientów to osoby do 25 roku życia, to i tak ogółem aż 43 proc. robiących zakupy w centrum handlowe legitymuje się wykształceniem wyższym. 40 proc. ma ukończoną szkołą średnią, tylko 10 proc. zawodową, a 7 proc. stanowią osoby z wykształceniem podstawowym.

Ankietowani deklarują średni wydatek rzędu 150 zł podczas jednej wizyty. Tylko 10 proc. klientów przebywa w centrum handlowym krócej niż godzinę. Aż 40 proc. przebywa na zakupach średnio do 2 godzin, 32 proc. z nas aż do 3 godzin. Powyżej 180 minut w centrach handlowych przebywa 13 proc. klientów.

- Zakupy, które zamykamy w ciągu godziny, to przeważnie produkty spożywcze. Jeśli przebywamy w centrum handlowym więcej niż godzinę, dwie, czy nawet trzy, to bez wątpienia spędzamy ten czas kupując ubrania, buty, akcesoria albo spotykamy się ze znajomymi w restauracji czy kawiarni - mówi Musialik.

Ciekawostką jest, że aż 41 proc. ankietowanych do centrum handlowego przychodzi samodzielnie, bez swojej drugiej połówki czy znajomych. Z mężem/żoną bądź partnerem/partnerką na zakupy wybiera się tylko 31 proc. ankietowanych. 19 proc. chętnie na zakupy wybiera się ze swoimi znajomymi. Jednocześnie na pytanie, czy „Przychodzisz do centrum handlowego by poznać nowe osoby?", 14 proc. odpowiedziało „zdecydowanie tak", a 41 proc. „raczej tak". Tylko 11 proc. odpowiedziało „zdecydowanie nie".


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA